П`ятниця, 24.11.2017, 22:24
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Учитель

Співпраця асистента вчителя зі вчителем
[ Викачати з сервера (41.0Kb) ] 22.09.2017, 12:02
Моделі співпраці асистента вчителя
зі вчителем класу з інклюзивним навчанням
 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Зміни до Порядку організації інклюзивного навчання.

Якісна організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання потребує взаємодії усіх учасників навчально-виховного процесу. Важливу роль у цій взаємодії виконує асистент вчителя.

Асистент вчителя разом зі вчителем класу організовує та проводить навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи. На практиці використовують кілька моделей співпраці асистента вчителя з вчителем класу:

  • Ведення і підтримка;

  • Навчання в центрах діяльності;

  • Паралельне навчання;

  • Альтернативне навчання.

ВЕДЕННЯ І ПІДТРИМКА

Особливістю моделі «Ведення і підтримка» є те, що вчитель класу проводить урок з усім класом, займаючи провідну роль. При цьому асистент вчителя звертає увагу не лише на дітей, які працюють за індивідуальною програмою розвитку, а й допомагає дітям, які мають труднощі у навчанні.

Це дає можливість не демонструвати особливе ставлення до таких дітей та не виокремлювати їх з-поміж інших.

НАВЧАННЯ В ЦЕНТРАХ ДІЯЛЬНОСТІ

Під час використання моделі «Навчання в центрах діяльності» до навчально-виховного процесу залучають фахівців, які погоджують навчальні цілі та розробляють індивідуальну програму розвитку дитини.

Учитель класу разом із асистентом вчителя планує урок, на якому учні будуть працювати у малих групах-центрах діяльності.

У кожній малій групі-центрі діяльності є помічник, який допомагає учням працювати разом над виконанням спільного завдання.

Такий підхід вчить дітей працювати разом, мобілізувати спільні зусилля для досягнення єдиної мети.

ПАРАЛЕЛЬНЕ НАВЧАННЯ

«Паралельне навчання» — це модель, у якій учитель класу та асистент вчителя спільно планують урок, однак кожен із них проводить урок самостійно в малих групах або з половиною учнів класу.

Під час використання цієї моделі працювати асистентом вчителя можуть й інші представники шкільної команди (вчитель-логопед, практичний психолог, медичний працівник).

Наприклад, вивчаючи такі теми навчального предмета «Основи здоров’я», як «Емоції і настрій людини. Як покращити настрій», «Ефективне спілкування. Вміння слухати», асистентом вчителя стане практичний психолог, а під час вивчення тем «Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я», «Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях» — медичний працівник.

АЛЬТЕРНАТИВНЕ НАВЧАННЯ.

Особливістю моделі «Альтернативне навчання» є те, що вчитель працює з більшістю учнів класу, а асистент вчителя — з групою учнів, які мають труднощі у навчанні.

До цієї групи учнів можуть зараховувати і тих, хто з певних причин не засвоїв тему уроку. Заняття у таких групах спрямовані на надолуження навчального матеріалу (додаткове навчання, повторення, узагальнення).

Чітке уявлення про роль асистента вчителя у навчально-виховному процесі дасть змогу розподілити функції між педагогами, а також здійснити моніторинг їхньої діяльності для визначення ефективних методів і прийомів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.


Категорія: Учитель | Додав: Nicolaj
Переглядів: 62 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017