П`ятниця, 22.09.2017, 01:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Учитель

Типи інтелектів учнів і діяльність на уроці
[ Викачати з сервера (51.5Kb) ] 08.01.2016, 17:37
Типи інтелектів учнів
і
діяльність на уроці

Знання типів інтелектів ваших учнів є вкрай важливим піл час вибору діяльності на уроці, як індивідуальної, так і групової. Таким чином учитель одержує можливість ефективно використовувати всі її домінуючі сторони, а учень — якнайкраще проявити свої провідні здібності.

Теорія множинного інтелекту американського психолога Говарда Гарднера підтверджує те, з чим педагоги мають справу щодня: люди мислять і вчаться багатьма різноманітними способами.

Відповідно до цієї теорії людина має не загальний інтелект, а низку інтелектуальних здібностей, які складають види інтелекту. Кожний із цих типів інтелекту має свою структуру, функції, мову і тому є особливим потенціалом для розвитку.

Характеристика типів інтелектів
за Говардом Гарднером

1. Натуралістичний інтелект

Імовірно, Ви маєте схильність до природознавства, можете точно визначати та класи — фіксувати рослини, тварини та інші природні об’єкти. Ви здатні відстежувати закономірності у природі, поведінці людини, різних сферах життя.

2. Музичний інтелект

Для Вас музика є важливою частиною життя. Ви, напевно, дуже часто співаєте, наспівуєте або слухаєте музику. У Вас є здібність сприймати і відтворювати ритм, тон і тембр. Ви вмієте використовувати музику, щоб краще вчитися. Музика допомагає Вам дізнаватися щось нове, запам’ятовувати різні явища, факти і навчати інших людей.

3. Логіко-математичний інтелект

Саме математика є Вашим улюбленим предметом, оскільки завдяки їй Ви знаходите причину (пояснення) різних явищ, у ній не передбачено інтерпретації. У Вас є здатність мислити як концептуально, так і абстрактно, розуміти логічні або числові моделі (шаблони). Ви бачите причину того, що відбувається, і розумієте, чому це відбувається.

4. Міжособистісний інтелект

Ви вважаєте, що найліпше Вам вдається взаємодіяти з іншими людьми. Вам, напевно, подобається бути учасником обговорення різних питань у навчальному закладі. Ви здатні виявляти й адекватно реагувати на настрої, мотиви і бажання інших. Перебування серед людей активізує Ваше мислення, а це спонукає Вас змусити думати інших.

5. Тілесно-кінестетичний інтелект

Вам подобається танцювати, займатися спортом. Ви вміло контролюєте рухи Вашого тіла та маніпулюєте речами, ліпше засвоюєте інформацію, коли рухаєтеся. Ви, напевно, любите лабораторні та проектні завдання, що передбачають активність та рухливість.

6. Вербально-лінгвістичний інтелект

Вам подобається читати і писати. У Вас добре розвинені вербальні навички. Ви чутливі до звуків, значень і ритму слів. Робота зі словом спонукає Вас думати та розуміти взаємозв’язок між певними явищами і речами.

7. Внутрішньоособистісний інтелект

Ви з тих людей, які не часто підіймають руку під час дискусії у класі, схильні розв’язувати індивідуальні завдання. Вам подобається заповнювати журнал, щоденник, перебувати в гармонії з власним внутрішнім світом (почуттями, цінностями, віруваннями). Думати про себе та про те, що Ви думаєте, учите чи відчуваєте — у цьому сенс Вашого життя.

8. Візуально-просторовий інтелект

Ви багато малюєте, можливо, навіть під час уроків. Детально розглядаєте ілюстрації в підручнику, оскільки вони дають Вам змогу ліпше зрозуміти певну інформацію. Маєте здатність до образного мислення, точної та абстрактної візуалізації. Малювання для Вас не лише хобі, адже дає змогу розібратися у значенні різних явищ. Коли Ви не малюєте, то візуалізуєте те, що відбувається.

Відповідність видів діяльності типам інтелекту

Тип інтелекту Домінуючі сторони Види діяльності
Вербально-лінгвістичний Читання, письмо, інтерпретація, продукування інформації за допомогою слів, запам’ятовування дат Читання, письмо, презентація, розповідь історій, лекції, дискусії, дебати, робота зі словником, редагування, ведення журналу чи щоденника, написання поезії, написання листів
Логіко-математичний Критичне та аналітичне мислення, розв’язування проблем, міркування, моделювання, математика, логіка Постановка логічних запитань, класифікація, моделювання, робота з числами, таблицями, графіками, аналізування, підбиття підсумків, порівняння та протиставлення, передбачення
Візуально-просторовий Читання діаграм і карт, малювання, мистецтво, уявлення предметів, візуалізація Малювання, робота з ілюстраціями, графіками, діаграмами, картами, дизайн слайдів, візуалізація, перегляд фільмів, відвідування мистецьких заходів
Музичний Сприйняття звуків, запам’ятовування мелодій і ритмів, спів, слухання, гра на музичних інструментах Спів, прослуховування музики чи записів, нотування, фонетичні вправи, читання вголос з інтонацією, рольові ігри з імітацією різних голосів та настрою, відвідування концертів
Тілесно-кінестетичний Заняття атлетикою, танцями, ремеслами, маніпулювання різними інструментами, використання жестів, міміки та пластики тіла Драматизація, рольові ігри, спортивні та фізичні ігри, екскурсії та прогулянки, вивчення предметів завдяки тактильним відчуттям
Натуралістичний Розуміння природи, глибокий інтерес до навколишнього середовища, категоризація, класифікація, дослідницькі здібності Навчання на природі, екскурсії, дослідження живої природи, вивчення рослин, природних явищ, класифікація, упорядкування, категоризація, створення моделей, збір інформації, споглядання, індивідуальні завдання зі збору та класифікації інформації
Міжособистісний Лідерство, організація, розуміння людей та їхніх почуттів, спілкування, розв’язування конфліктів Комунікативні завдання, групова робота та робота в парах, рольові ігри, дискусії, дебати, обмін інформацією, інтерв’ю, опитування, ток-шоу, командні проекти, суспільні події
Внутрішньоособистісний Усвідомлення власних домінуючих сторін та недоліків, постановка цілей, самопізнання, самостійна робота, сильна інтуїція, рефлективне мислення Самостійна робота, роздуми, виконання індивідуальних проектів, робота за комп’ютером, пошук інформації, розв’язання креативних завдань, написання творів чи статей, ведення щоденника, створення портфоліо, спостереження, мозковий штурм

Категорія: Учитель | Додав: Nicolaj | Теги: інтелект, типи
Переглядів: 394 | Завантажень: 16 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017