Четвер, 19.10.2017, 18:15
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 10
Гостей: 10
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 1-4 класи

Бути щасливим
[ Викачати з сервера (58.0Kb) ] 18.09.2015, 12:24

Виховний захід для учнів початкової школи
«Кожен прийшов у цей світ, щоб бути щасливим»

Автор: Наталія КИРИЛЕНКО

МЕТА:

  • формувати розуміння поняття «щастя», усвідомлення того, що кожна людина заслуговує на нього;
  • плекати вміння своєю працею прокладати шлях до щастя;
  • розвивати відчуття гармонії в собі та навколишньому світі;
  • виховувати любов до природи, бажання жити для людей та створювати атмосферу щастя навколо себе.
  • удосконалювати навички роботи в групах і парах.

ОБЛАДНАННЯ:

  • тлумачний словник;
  • таблиця «Асоціативний кущ»;
  • картки з висловами про щастя;
  • виставка дитячих фотографій «Щаслива мить»;
  • картки з прислів’ями;
  • малюнки «Серце»;
  • аудіозаписи мелодій.

УЧАСНИКИ:

  • учні;
  • учитель.

ХІД ЗАХОДУ:

Учитель:

Дзвенить дзвінок, до школи всіх скликає.
Канікули скінчились, учитись час!
Щасливі усмішки, скрізь музика лунає.
Радію я, що знову бачу вас!

Учень:

Яке це щастя знову всім зустрітись
І усміхатися, дружити і любить!
Стрічати ранки, з усіма мирити...
Яке це щастя — на Землі цій жить!

Учитель: Василь Сухомлинський писав: «З малих років учись жити так, щоб ти був щасливим від того, що робиш добро для людей». Сьогодні на виховній годині ми будемо говорити про щастя. Послухайте казку і поміркуйте: від чого Щастя було щасливим?

Учні слухають казку і разом з учителем обговорюють її.

Казка «Про щастя»

Пишно вбралось однієї неділі Щастя, бо вирішило відвідати людей. Постукало в перші ворота.

— Хто там? — запитав перший господар.

— Щастя, — відповіло Щастя.

— Чудово! Йди-но сюди, я тебе з’їм!

З’їв чоловік Щастя і був щасливим. Постукало Щастя у другі ворота.

— Хто там? — запитав другий господар.

— Щастя, — відповіло Щастя.

— Чудово! Йди-но сюди, я тебе вип’ю! Випив чоловік Щастя і був щасливим. Постукало Щастя у треті ворота.

— Хто там? — запитав третій господар.

— Щастя, — відповіло Щастя.

— Чудово! Йди-но сюди, я посаджу тебе в клітку.

Посадив чоловік Щастя в клітку і був щасливим. Постукало Щастя у четверті ворота.

— Хто там? — запитав четвертий господар.

— Щастя, — відповіло Щастя.

— Чудово! Йди-но сюди, я тебе подарую. І Щастя було щасливе.

Учитель проводить з учнями бесіду про щастя.

Учитель: Від чого Щастя було щасливим? Чому кожна людина має право на щастя? Чому на свята, дні народження люди бажають одне одному щастя? Давайте звернемося до тлумачного словника, щоб з’ясувати, що ж насправді є щастям.

Учень: У тлумачному словнику поняття «щастя» — це «почуття чи стан найвищого повного вдоволення, сприятливий збіг обставин, талант, успіх».

Учитель: Щастя, як і вдача, — це те, що не підпорядковано жодним розрахункам. Проте лише удачі для щастя недостатньо. Щастя — це також праця, праця душі.

Учитель пропонує учням скласти асоціативний кущ. Вивішує на дошці картку зі словом «щастя». Діти озвучують свої варіанти і пояснюють вибір.

Учитель: Щасливим може бути лише той, хто постійно прагне до щастя, хто має велику силу волі. Щастя дається тому, хто багато і наполегливо працює. Давайте попрацюємо з деформованим реченням і складемо повчальний вислів.

На дошці вчитель вивішує картки зі словами для складання речення «зробити щоб щасливим життя, дрібниці, треба, повсякденні любити».

Учні: Щоб зробити життя щасливим, треба любити повсякденні дрібниці.

Учитель: Як ви розумієте цей вислів?

Учитель обговорює з учнями вислів.

Учитель: Діти, ви підготували на сьогоднішню виховну годину виставку своїх фотографій, на яких ви найщасливіші. А чому саме на цих фото ви вважаєте себе такими?

Діти пояснюють, чому саме цей епізод свого життя вони вважають найщасливішим.

Учитель: Намагайтесь, прокидаючись уранці, говорити собі: «Сьогодні найщасливіший день у моєму житті! Я — здоровий, а значить — я щасливий!». Справжнє людське щастя передбачає гармонію із собою і довкіллям, злагоду з ближніми, — з усім, що нас оточує. Кожного разу я спостерігаю ваші щасливі обличчя, коли в класі панує мир і дружба. І навпаки, мені боляче бачити, коли ви сваритесь, ворожо поглядаєте одне на одного. Вогонь сварки робить вас похмурими.

Учні об’єднуються у чотири групи. Перша група складає словесний портрет конфліктної особи, друга — безконфліктної, третя — малює портрет конфліктної особи, п’ята — безконфліктної. Слова, які допоможуть учням скласти словесний портрет,учитель записує на дошці.

Слова: нервова, доброзичлива, щедра, розумна, чуйна, витримана, спокійна, дріб’язкова, з почуттям гумору, невитримана, ввічлива, здатна співчувати, сварлива, вміє вибачати, агресивна, щира, егоїстична, вразлива, сердешна, довірлива, бездушна, великодушна, похмура, лагідна, безжальна, людяна, милосердна, люта.

Унаслідок такої роботи отримують портрети конфліктних та безконфліктних осіб.

Словесний портрет конфліктної особи: нервова, невитримана, агресивна, егоїстична, вразлива, дріб’язкова, бездушна, сварлива, похмура, безжальна, люта.

Словесний портрет безконфліктної людини: спокійна, витримана, розумна, чуйна, здатна співчувати, великодушна, сердешна, з почуттям гумору, уміє вибачати, щедра, довірлива, лагідна, доброзичлива, щира, милосердна, ввічлива, людяна.

Обговоривши словесні портрети, групи демонструють малюнки конфліктної і безконфліктної осіб.

Учитель: Очевидно, що вам симпатизує безконфліктна особа, імпонують її риси характеру, оскільки разом з такою людиною відчуваєш себе також щасливим.

Грає спокійна мелодія.

Учитель: Сядьте зручно, розслабтеся, заплющіть очі. Ми вирушаємо в подорож. Вузенька звивиста стежина веде нас темним лісом. Щойно пройшов теплий дощик. Аж ось і галявина, освітлена яскравим сонячним промінням, яке пронизало хмарки після дощику. Скільки тут квітів! Над нами літають барвисті метелики та злотокрилі бабки. Попереду виблискує блакитним дзеркалом озеро. У повітрі пахне свіжістю. На душі спокійно, ми щасливі... Розплющіть очі. Чому на ваших обличчях з’явилась усмішка? Ви відчули радість і щастя! У вашій уяві постав пейзаж неповторної краси природи. Що ви відчули?

Учні говорять, що відчули себе щасливими. Роблять висновок, що всі повинні жити в гармонії з природою: лише так можна зберегти нашу землю для нащадків такою, щоб вони їй раділи.

Учитель: Чи завжди ви бачили таку гармонію під час відпочинку на природі влітку?

Учень читає вірш Олександра Пархоменка «Казкова країна Добра і Краси».

Учень:

Тату, ти знаєш, чого мені треба?
Чистого дощику з синього неба.
Треба і чути, і бачити літом,
Як заливається жайвір над житом.

Як підпадьомкують в мідній пшениці
Досвітком тихим перепелиці.
Треба, щоб в лісі для лиса і лося
Місця живого хоч трохи знайшлося.

Треба ще рибок малих і великих
В чистих-пречистих озерах і ріках.
Треба, щоб я по морському купанні
Не відмивавсь від мазуту у ванні.

Треба сніданків і треба обідів,
Тільки, будь ласка, без жодних нуклідів.
Треба, виходить, не так і багато...
Люди, чи важко про це все подбати?

Учитель пропонує учням об’єднатись у пари, щоб розв’язати цікаве завдання. Необхідно скласти прислів’я із двох карток, на одній з яких — початок прислів’я, а на другій — його завершення. Картки вчитель кладе на парту.

Не родись багатий,.. ...тому доля.
Справжнє щастя... ...кого шукає.
Хочеш бути щасливим,.. ...завжди попереду.
Кому щастя,.. ...не будь лінивим.
Щастя знає,.. ...а родись щасливим.

Учитель пропонує учням прочитати вірші про щастя, які вони знають. Учні читають вірші.

Перший учень:

Щастя зовсім близенько,
Біля тата і мами.
Можна просто легенько
Доторкнутись руками.
В світі все так, як треба.
Вітерець у віконце,
А за вікнами — небо,
Усміхається сонце!

Другий учень:

Живеш ти в місті чи в селі,
Подумай, як щасливим бути?
Бо щастя, коли на землі
Ти можеш добрий слід лишити.
Твоє щастя й твоя доля:
Все в твоїх руках.
Щастя сій, як зерно в полі, —
Хай росте в віках!

Третій учень:

О, мить щаслива! Зупинись!
Нехай усі тебе пізнають.
Заглянь у вічі! Усміхнись!
Бо люди всі тебе чекають.
Щасливим будеш лиш тоді,
Коли пізнаєш себе в праці.
Сам покладай свій шлях в житті,
Будь працьовитим і завзятим.

Учитель: Користуючись інформацією, яку ви отримали сьогодні, спробуйте пояснити своє уявлення про щастя.

На партах лежать малюнки «Серце», на яких учитель пропонує дітям дописати речення «Я щасливий, коли...».

Учитель: Щоб на обличчі з’явилась усмішка — достатньо одного доброго жарту, щоб на душі стало тепло — достатньо одного доброго погляду, щоб серцю не було самотньо — достатньо одного доброго дотику, щоб очі засвітились щастям — достатньо одного доброго слова.


Категорія: 1-4 класи | Додав: Nicolaj
Переглядів: 412 | Завантажень: 11 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017