Вівторок, 22.08.2017, 03:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 1-4 класи

ІКТ у першому класі
[ Викачати з сервера (427.5Kb) ] 15.07.2014, 19:00

Використанням ІКТ у першому класі

Автор: Ольга ОБЛАУХОВА

При навчанні грамоти мультимедійні презентації дають змогу розв'язати такі дидактичні завдання:

  • пришвидшити засвоєння базових знань з української мови;
  • систематизувати засвоєні знання;
  • сформувати в учнів навички самоконтролю та мотивацію до навчання;
  • навчити учнів робити висновки;
  • поповнювати словниковий запас учнів, розвивати мовлення;
  • відпрацьовувати навички техніки читання в ігровій формі; навчати учнів концентрувати увагу тощо.

Урок з навчання грамоти у першому класі
на тему «Звук [ж], буква «ж»

ЧИТАННЯ

МЕТА:

  • формувати навички читання, ознайомлювати з правилами орфоепічного читання;
  • збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення;
  • розвивати фонематичний слух, мислення, пам'ять;
  • ознайомити зі смислорозрізнювальною роллю звуку, наголосу;
  • виховувати любов до близьких людей, до тварин, інтерес до предмета.

ОБЛАДНАННЯ:

  • комп'ютер, мультимедійний проектор
  • картки зі словами, що містять букву «ж», та із зображеннями, що позначають ці слова (потрібно прикріпити до дошки)
  • звукові схеми

ХІД УРОКУ

І. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель: Сьогодні ми продовжимо подорож містом Букв і ознайомимося з новою буквою — «ж». А ще ми навчимося читати склади, слова і речення з цією буквою, дізнаємося секрети звуку [ж].

Сподіваюся, що урок принесе нам радість спілкування одне з одним, і бажаю, щоб за час роботи ви піднялися на сходинку вище у своїх досягненнях. Успіху й удачі вам!

Продзвенів і стих дзвінок —
Починаємо урок.
На сусіда подивіться,
усміхніться, підтягніться
і спокійно й тихо сядьте
на свої місця — за парти.

Читацька розминка

Учитель: Давайте розпочнемо з розминки, щоб повторити букви, які ми вивчили на минулих уроках.

  • Прочитайте склади декілька разів, поступово прискорюючи темп.[1]

1 Тут і далі за допомогою комп'ютера, під'єднаного до мультимедійного проектора, вчитель виводить зображення на екран.

Прочитайте склади
чво кру єн ряч усл лап печ би уго оку оле оло

  • Прочитайте слова, що утворюються при поєднання складів.

II. Вивчення нового матеріалу

Робота зі звуком [ж]

Учитель: Прочитайте і відгадайте загадку.

Учитель: Які слова допомогли здогадатися, що це жук? Давайте вивчимо скоромовку про жука.

Учні відповідають.

Фонетична зарядка

Учитель: Який звук утворюється, коли летить жук? Подзижчіть, як герой загадки і скоромовки.

Учні виконують завдання вчителя.

Давайте охарактеризуємо звук [ж]. Для цього дайте відповіді на запитання.

  • У якому положенні перебувають губи, коли ви його вимовляєте? (Губи трохи витягнуті вперед.)
  • У якому положенні перебувають зуби — стиснуті або розкриті? (Зуби злегка розкриті.)
  • Де перебуває кінчик язика? (Кінчик язика підведений догори, але не торкається верхніх зубів, а бічні краї язика притиснуті до верхніх кутніх зубів.)
  • Що нагадує язичок? (Кінчик язика і бічні краї загнуті, тому язик має форму чашки.)

А тепер обговоріть з товаришем по парті, який це звук — голосний чи приголосний. Під час обговорення аргументуйте свою відповідь.

Під час обговорення учні мають дійти висновку, що звук [ж] — приголосний, бо під час його вимовляння повітря зустрічає перешкоду.

Прослуховування розповіді Мудрої Сови

Учитель: Сьогодні у нас в гостях Мудра Сова. Вона ознайомить вас з буквою «ж», а потім ви прослухаєте пісню, у якій зустрічається багато слів зі звуком [ж][2]. Спробуйте їх запам'ятати.


2 У презентації, крім текстового наповнення, використано також аудіоматеріали та анімацію. Тож учні під час уроку мають змогу прослуховувати тексти і переглядати анімаційні ролики. Щоб запустити ролик про Мудру Сову, вчитель має натиснути на її зображення.

Учні переглядають ролик про Мудру Сову.

Учитель: Назвіть слова зі звуком [ж], які ви запам'ятали. Подумайте: звук [ж] — твердий чи м'який?

Учні називають слова зі звуком [ж], а потім відповідають на запитання вчителя.

Учитель: Запам'ятаєте: звук [ж] — твердий приголосний. Він не має парного м'якого, однак може бути пом'якшений звуком [і]. Вимовіть звук [ж] спочатку голосно, а потім тихо. Який звук утворився?

Учні виконують завдання вчителя: тихо вимовляють звук [ж], який нагадує звук [ш].

Учитель: Звуки [ж] і [ш] схожі, різниця лише в тому, що звук [ш] ми вимовляємо за допомогою шуму, без голосу, а звук [ж] — за допомогою голосу.

Робота зі Звуковичком

Учитель: Давайте «одягнемо» Звуковичка[3]. Для цього дайте відповіді на запитання.


3 На презентації кожної букви присутній Звуковичок, якого учні мають «одягнути»: якщо вивчають голосний звук, то Звуковичку слід одягнути червоні черевички; якщо твердий приголосний — сині, м'який — зелені; якщо приголосний дзвінкий — потрібно вдягнути Звуковичку жовтий капелюх— дзвоник, а якщо глухий — капелюх-циліндр.
  • Які черевички йому слід підібрати — сині чи зелені? (Сині, тому що звук [ж] приголосний і твердий.)
  • Який капелюх йому потрібний? Чому? (Жовтий капелюх-дзвоник, тому що звук [ж] дзвінкий.)

А ще потрібно знайти друга Звуковичка. Поміркуйте: з яким звуком наш Звуковичок найтісніше товаришує і якого капелюха цьому звуку слід вдягнути?

Учні відповідають, що найліпшим товаришем Звуковичка є глухий звук [ш]. По мірі того, як вони дають правильні відповіді, вчитель натискає мишкою на потрібний елемент слайда і запускає певний ефект анімації: Звуковичок надягає капелюх і черевички, знаходить друга.

Гра-розминка «Упізнай звук»

Учитель: Зараз ми з вами пограємо у гру. Її правила такі: щойно ви почуєте назву тварини чи птаха, у якій є звук [ж], плесніть у долоні.

Ожина, заєць, жираф, журнал, журавель, жаба, жайворонок, морозиво, їжак, жовток.

Які з названих слів зі звуком [ж] не є назвами тварин і птахів?

Гра-розминка «Зміни слово»

Учитель: Звук [ж] може з'являтися при зміні форм деяких слів. Ось послухайте, як змінюються слова, і в них з'являється звук [ж]:

  • ходити — ходжу,
  • запрягати — запряжу,
  • сказати — скажу,
  • сидіти — сиджу.

Спробуйте так само змінити слова «водити», «показати», «розказати», «підводити», «різати», «студити», «бігти», «в'язати».

Учні виконують завдання вчителя.

Звуко-буквений аналіз слова

Учитель: Назвіть слова, які ви бачите на слайді.

Учні виконують завдання вчителя.

Зробіть аналіз слова «жук» за допомогою звукових схем. Дайте відповіді на запитання.

  • Скільки складів у цьому слові? (Один.)
  • На який звук у слові падає наголос? Чому? (Наголос завжди падає на голосний звук. У слові «жук» єдиний голосний звук — [у].)

Назвіть по порядку звуки, з яких складається слово «жук».

Учні називають звуки.

Ознайомлення з буквою «ж»

Учитель: Настав час перейти від звуку до букви.

Звук [ж] на письмі позначається буквою «ж».

На комп'ютері вчитель натискає курсором на іконку звуку для активації звукового супроводу. Учні прослуховують характеристику букви і звуку [ж].

Учитель: А зараз давайте уважно подивимося на букву «ж» і з'ясуємо: на що чи на кого вона схожа?

III. Фізкультурна хвилинка

IV. Читання за букварем

Учитель: Ми з вами вивчили вже чимало букв. Давайте почитаємо слова і склади у букварі з буквою «ж».

Учні виконують завдання за букварем.

Орфоепічна вправа

Учитель: Подивіться на дошку. Там написані слова з буквою «ж»:

  • моржі — морж;
  • гаражі — гараж.

Коли я вимовляю ці слова, у яких з них чути звук [ж], а в яких — [ш]? Якою буквою позначені ці звуки?

Учні відповідають на запитання вчителя.

Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуку, наголосу

Учитель: Деякі слова відрізняються між собою лише одним звуком.

Прочитайте слова, написані на дошці:

  • жив — шив;
  • жах — шах;
  • жати — шати.

Що означають ці слова?

Учні відповідають на запитання вчителя.

Учитель: Як бачите, при зміні навіть одного звуку слово набуває нового значення. А іноді слова однаково пишуться, але мають різне значення залежно від того, на який звук падає наголос, наприклад:

  • брати — брати;
  • замок — замок.

Давайте складемо речення з цими словами.

Учні виконують завдання вчителя.

Робота зі скоромовками. Закріплення навички орфоепічного читання

Учитель: Щоб закріпити вивчену сьогодні букву «ж», давайте прочитаємо скоромовки про жука.

Учитель спочатку самостійно вголос читає скоромовку, а потім разом з учнями.

Учитель: Назвіть слова зі звуком [ж], які ви запам'ятали. При вимові яких слів, ви чуєте не дзвінкий звук [ж], а його товариша — глухий звук [ш].

Учні, дивлячись на слайд, читають слова з буквою «ж» і дають відповіді на запитання вчителя. Після цього відбувається індивідуальне читання скоромовок окремими учнями, парами учнів, рядами, хором.

Розгадування ребусів

Учитель: Давайте з вами розгадаємо ребуси, у яких зашифровані слова з буквою «ж».

Учні розгадують ребус.

V. Підбиття підсумку уроку

Учитель: Наш урок добігає кінця, тож саме час узагальнити отримані знання. Дайте відповіді на запитання.

  • 3 якою буквою ви сьогодні ознайомилися?
  • Який звук ця буква означає?
  • Який звук є парним звуку [ж]?

Учні відповідають на запитання.

Учитель: Сьогодні ви старанно працювали. Молодці!

ПИСЬМО

МЕТА:

  • формувати навички письма;
  • збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення;
  • розвивати фонематичний слух, мислення, пам'ять.

ОБЛАДНАННЯ:

  • комп'ютер, мультимедійний проектор
  • картки зі словами, що містять букву «ж»,
  • та із зображеннями, що позначають ці слова (потрібно прикріпити до дошки)
  • звукові схеми

ХІД УРОКУ

І. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель: Читати букву «ж» ми вже вміємо, а тепер слід навчитися її писати. Будьте уважними, старанними й охайними!

II. Повторення звуку і букви «ж»

Вивчення скоромовок

Учитель: На уроці читання ми вивчили звук і букву «ж». Давайте прочитаємо і вивчимо нову скоромовку з цією буквою.

Пошук складів з буквою «ж»

Учитель: Подивіться на зображення.

Знайдіть слова зі складами -жа-, -же-, -жо-, -жи-, -жу-. Дайте відповіді на запитання.

  • На яку квітку має сісти кожен жук? Чому?
  • Який звук повторюється? Охарактеризуйте його.

Відгадування загадки та прослуховування вірша

Учитель: Відгадайте загадку.

Очі гарні. Пишні вії.
Має дуже довгу шию.
Добре це, бо зручно
їсти із дерев зелене листя.

Учні відгадують загадку.

Учитель: Правильно, це жирафа.

Учитель читає вірш про жирафу.

Учитель: Давайте зробимо звуко-буквений аналіз слова «жирафа».

Учні за допомогою звукових схем виконують завдання вчителя.

III. Ознайомлення з написанням великої і маленької букви «ж»

Учитель: А зараз ми навчимося писати букву «ж». Дивіться уважно на зображення і стежте за рухом ручки на ньому.

Учитель натискає на зображення ручки на слайді і вона пересувається до початкової точки написання букви. Після повторного натиснення ручка починає «писати» букву. Слайд потрібно запустити декілька разів. Спочатку учні мають потренуватися водити своїми ручками у повітрі, а потім записати букву в зошиті.

IV. Підбиття підсумків уроку

Учитель: Наш урок добіг кінця. Ви гарно працювали, молодці!


Категорія: 1-4 класи | Додав: Nicolaj | Теги: інформаційно-комунікаційні технолог
Переглядів: 1329 | Завантажень: 88 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017