П`ятниця, 28.07.2017, 08:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 1-4 класи

Методика «Бесіда про школу»
[ Викачати з сервера (59.0Kb) ] 05.11.2016, 17:57
ДІАГНОСТИКА ШКІЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ
УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Методика «Бесіда про школу»
(за Т. О. Нєжновою)

Інструкція

Експериментатор знайомиться з дитиною й запитує її, чи подобається їй у школі. Залежно від відповіді, дитині ставлять перше запитання «Бесіди...».

1. Що тобі подобається (не подобається) у школі найбільше? Що для тебе є найцікавішим, привабливим, улюбленим у школі?

Далі експериментатор каже: «Я розповідатиму тобі маленькі історії про тебе самого, проте це історії не про те, що з тобою вже траплялося, а про те, що могло б статися, тому що це відбувалося з іншими. А ти відповідатимеш мені, що б ти сказав або зробив, якби така історія трапилася з тобою».

2. Уяви, що сьогодні ввечері мама раптом скаже: «Люба моя дитино, адже ти в мене ще занадто маленька, тобі складно ходити до школи. Якщо хочеш, я піду й попрошу, щоб тебе відпустили зі школи на місяць, на півроку, на рік. Хочеш?». Що ти відповіси мамі?

3. Уяви, що мама так і вчинила (послухалася тебе або зробила по-своєму), домовилася і тебе відпустили зі школи від завтра. Наступного ранку до школи йти вже немає потреби — роби що заманеться. Що б ти робив, чим би займався у той час, коли решта школярів навчаються в школі?

4. Уяви, що ти вийшов погуляти й зустрів хлопчика (дівчинку). Йому (їй) також виповнилося шість років, але він (вона) ходить не до школи, а до дитячого садочка. Він (вона) тебе запитує: «Що необхідно робити, щоб добре підготуватися до першого класу?». Що ти порадиш?

5. Уяви, що тобі запропонували вчитися так, щоб не ти відвідував школи, а навпаки — до тебе щодня приходила б учителька й навчала б тебе одного всього, чого навчають у школі. Ти погодився б учитися вдома?

6. Уяви, що ваша вчителька зненацька виїхала у відрядження на цілий місяць. У класі з’являється директор і повідомляє: «Ми можемо запросити до вас іншу вчительку на цей час, а можемо попросити ваших матусь, щоб вони по черзі замінювали вашу вчительку». Як вчинити краще: щоб викладала інша вчителька або щоб мами заміняли вчительку по черзі?

7. Уяви, що є дві школи — школа А и Б. У школі А за розкладом уроків у 1-му класі щодня проводять уроки письма, читання, математики, а уроки малювання, музики, фізкультури — не щодня. А у школі Б усе навпаки: щодня фізкультура, музика, праця, малювання, а читання, письмо і математика — по одному разу на тиждень. Якій школі ти віддаси перевагу?

8. У школі А від першокласника суворо вимагають, щоб він уважно слухав учителя й робив усе, що той говорить, не розмовляв на уроках, підводив руку, якщо є потреба щось сказати або вийти. У школі Б не роблять зауважень, якщо підведешся під час уроку, поговориш із сусідом, залишиш клас без дозволу. У якій школі ти хотів би навчатися?

9. Уяви, що одного дня ти старанно працював на всіх уроках і вчителька похвалила: «Сьогодні ти вчився дуже добре, просто чудово, я хочу особливим чином відзначити тебе за таке гарне навчання. Обирай сам — дати тобі шоколадку, іграшку або відмінну оцінку в журнал поставити?». Що б ти обрав?».

Класифікація відповідей
№ запитання Категорія А Категорія Б
1 Уроки грамоти, лічби, заняття, що за змістом і формою не мають аналогів у дошкільному житті дитини Дошкільні види діяльності — уроки трудового, художнього, фізкультурного циклу, а також позаурочні заняття: ігри, їжа, прогулянки та ін.
2 Незгода дитини на «відпустку» Згода на «відпустку»
3 Навчальні заняття — висловлювання, які описують розпорядок дня, що обов’язково містить дії з самоосвіти Дошкільні заняття: ігри, прогулянки, малювання, господарські заняття без згадування про якісь навчальні дії
4 Змістовна підготовка до школи — опанування деяких навичок читання, лічби, письма Формальна підготовка до школи — придбання форми, портфеля (рюкзака) та ін.
5 Незгода на навчання вдома Згода на навчання вдома
6 Обрання нової вчительки Обрання матусь
7 Обрання школи А Обрання школи Б
8 Обрання школи А Обрання школи Б
9 Обрання оцінки Обрання іграшки або шоколадки

Перевага у відповідях дитини категорії А свідчить про те, що її внутрішня позиція має змістовний характер. Перевага категорії Б свідчить про орієнтування дитини на дошкільні види діяльності, на формальне навчання.

Інтерпретуючи отримані результати, необхідно пам’ятати, що оцінюють не тільки кількісні, але й якісні показники. До них належать загальна поведінка дитини під час тестування й інтерес, із яким дитина виконує кожне нове завдання, темп роботи й готовність контактувати із експериментатором, а також стомлюваність та ін.


Категорія: 1-4 класи | Додав: Nicolaj
Переглядів: 279 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017