Понеділок, 17.06.2019, 17:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 23
Гостей: 23
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 1-4 класи

Перший раз у перший клас
[ Викачати з сервера (77.5 Kb) ] 19.05.2019, 13:28
Перший раз
у перший клас

Автор: О. В. Хоменко

Хід заняття

І. Організаційна частина

1. Вступна бесіда.

— Діти! Ось і стали ви школярами. Усі ви чекали цього щасливого дня. Сьогодні ваше перше шкільне свято. Вас радо зустріла школа. Подивіться, який гарний клас, які чистенькі парти. Тут ви будете навчатися, дружити, відпочивати.

1 вересня — важливий день у вашому житті, тому шо це ваш перший трудовий день. Ваші рідні та знайомі радіють за вас, тому що ви стали школярами.


2. Гра «Я — школярик».
На дошці вивішується малюнок портфеля, а діти отримують предметні малюнки різних речей на картках-скотчах. Завдання: вибрати і «покласти» до портфелика потрібні речі.


3. Слухання вірша.
Миколка — першокласник
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку, книги,
Ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола, і парту,
І географічну карту,
Трактора, машинку, мило —
Вже й на дворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку:
«Чи усе поклав у сумку?».
Надія Кир’ян

— Діти, куди збирався Миколка?

— Чи все потрібне він зібрав?


4. Оголошен-ня теми заняття.
— Щоб ви не опинилися в такий ситуації, як Миколка, наше сьогоднішнє заняття присвячене знайомству зі школою.


II. Основна частина.

1. Розповідь учителя.

— Першого вересня, входячи на шкільне подвір’я, ви сказали: «Здрастуй, школо!». Що ви знаєте про школу? Наша школа дуже давня. їй понад двісті років. Перші школи з’явились у Стародавній Греції. Вам вони здалися б дивними. Це було місце, де діти проводили свій вільний час. Відвідувати школу могли лише хлопчики з вільних родин, дітей рабів до школи не приймали. Не ходили до школи й дівчатка.

В кожній школі дітей навчали якогось одного предмета. Спочатку хлопчики ходили до школи, в якій їх учили читати, писати й рахувати. З цієї школи вони переходили до іншої, де їх навчали співу, музики, поезії. Завершувалося навчання в школі, яка готувала майбутніх воїнів. Тут хлопці загартовувалися, вчилися володіти різними видами тогочасної зброї.

У деяких країнах школи і досі незвичайні й дуже цікаві. Ось, наприклад: у Китаї учні тримають руки не на партах, а за спиною (вчитель демонструє). Це корисно для постави. В Індії в одній провінції існує звичай: якщо учень прогулює урок, то замість нього в школу йде хтось із членів сім’ї. В Америці у школу йдуть у 5 років. Парти тут на коліщатах. На дошці пишуть фломастерами. В Японії заняття розпочинаються 1 квітня. У класах можна побачити живих рибок, — красивих жуків і птахів. В Ізраїлі діти пишуть не зліва направо, як ми, а справа наліво.

— А ми знову повернемося до нашої школи.

2. Гра «Подорож шкільною країною за картою-схемою».
Від зупинки до зупинки діти будуть подорожувати на уявних транспортних засобах.

Діти, імітуючи відповідний транспортний засіб, рухаються від зупинки до зупинки. Учитель зачитує назву зупинки, потім цікавиться, що діти можуть про неї розповісти, після чого доповнює відповіді учнів.



3. Зупинка «Вестибюль».
(Під музичний супровід діти імітують звуки потяга).

— Для чого призначений вестибюль?

— Коли туди можна заходити?

— Ось ви переступили шильний поріг, а далі знайомий вже вам вестибуль. Тут можна побачити портрети, дзеркало, картини, вазони, державну символіку, а саме: прапор нашої держави, прапор нашого села, герб, гімн держави та села тощо.

Хоча ви ніколи не замислювались, але у вас удома теж є вестибуль. Та називаєте ви його «вітальня» або просто — «коридор». Вестибуль, це перше приміщення, до якого ми потрапляємо знадвору. У школі це теж перше приміщення, з якого розходяться на всі боки коридори і піднімаються сходи на другий поверх. Слово «вестибуль» має латинське походження, означає воно «вхід». А от давні римляни називали цим словом шось зовсім інше, ніж ми. У римлян це була відкрита галерея перед входом до будинку — дах, підтримуваний кількома колонами. Значить, вестибуль колись був «за порогом», надворі, а тепер він знаходиться у приміщенні.

— Хто працює у вестибулі?

— Зайшовши до вестибулю, ви відразу зустрінете чергового працівника техперсоналу. Його обов’язок — стежити за порядком та дзвінком, шо сповіщає учнів про кінець та початок уроку. А якшо ви потрапили у вестибуль під час перерви, то...

Наче вулик, наша школа, вся вона гуде, як рій,
І здається, що довкола розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти.
Та лиш дзвоник задзвенить -
Стане тихо, ніби в квіти поховались бджоли вмить.
Дмитро Павличко

— Як ми повинні поводитися, щоб не перетворити нашу школу на вулик?

Правила для учнів під час перерви

1. Відразу після дзвоника виходжу на свіже повітря.

2. Не бігаю, спокійно ходжу по коридору, не штовхаюся.

3. Поважаю працю чергових, не смічу.

4. Не галасую, розмовляю напівголосно.

5. Коли мені когось потрібно покликати, підійду до нього, а не буду кричати на весь вестибюль.

6. Не ображаю товаришів.

7. Граюся з друзями в різні ігри.

8. Завжди вітаюся з дорослими.

— Чи згодні ви з такими правилами? Чи згодні їх виконувати?


4. Зупинка «Коридор».
(Під музичний супровід діти імітують звуки літака).

(Вчитель демонструє малюнок коридору).

— Для чого призначений коридор?

— В основі цього слова заховалося латинське слово із значенням «бігати». Дивно. Невже коридори споконвіку існували для того, щоб ними бігали? Ну, у школі — зрозуміло, там коридори для того й існують, щоб ними бігали «малявки», а чергові робили їм зауваження. А в інших будинках? Виявляється, шо ті перші коридори, від яких пішли всі інші, були не у звичайних домівках, а в укріпленнях замків. Так звалися вузькі галереї навколо укріплення, закриті переходи з однієї башти в іншу, якими й перебігали захисники укріплення під час боїв.

У слова «коридор» є родичка — «корида». Це бій людини з розлюченим биком. Повністю корида зветься «корида де торос» — «біг биків». По арені бігає лютий бик, наздоганяючи людину, яка то захищається, то нападає.

— Як потрібно поводитися у коридорі під час уроків та перерви?

— Послухайте вірші про те, як пройшла перерва у звірят-учнів Лісової школи.

На перерву дзвоник викликає.
З класу Заєць вилітає,
В Сови книгу вибиває
І її не піднімає.

Ведмедик їсти взяв чимало,
І раптом булочка упала.
Її Лисичка розтоптала —
У крихтах вся підлога стала.

Звірята перший день у школі
Не знають, як себе вести,
Їм буде важко далі вчитись,
І треба їм допомогти.

— Яких помилок допустилися Заєць, Лисичка?


5. Зупинка «Клас».
(Під музичний супровід діти імітують звуки мотоцикла).

Ось і школа, ось і клас,
Він давно чекає нас.
Вчитись ми прийшли сюди,
Щоб розумними рости.

— Для чого призначений клас?

— Як поводитися в класі?

Гра «Наш клас»

(На дошцімалюнок порожньої класної кімнати. За зразком гри «Яшколярик», учні повинні наповнити клас необхідними предметами).

— Хто знає, як називаються всі ці речі?

— Ці речі називаються «Шкільним майном». Хто дбає про те, шоб у шкалах завжди було все необхідне для навчання? (Український народ, люди різноманітних професій, державна влада).

— Письменник С.Я. Маршак так розповідає про це у вірші «Звідки стіл прийшов?».

...Ось зошит, книга.
Бачу — знов за стіл сідаєш ти.
А звідки стіл оцей прийшов,
Ти б міг розповісти?
До нього пильно придивись.
Він сам сосною був колись.
Він ріс — по стовбуру текла
Прозорчаста смола.
Та ось розпечена пила
У стовбур глибоко ввійшла.
Зітхнув він — і упав...
У лісопильні край струмка.
Він став дошками з кругляка,
А в столяра-працівника
Четвероногим став...
Самуїл Маршак

— Спробуйте назвати професії тих людей, які вклали свою працю у виготовлення дерев’яних шкільних меблів. (Лісоруб, столяр, маляр)

— Слід згадати не тільки цих спеціалістів, які безпосередньо виготовляли меблі, .а й тих, які бережуть багатства природи, примножують їх: саджають і доглядають дерева, збирають насіння, знищують шкідників, охороняють ліс. Що треба робити, щоб якнайдовше зберегти парти, дошки, шафи?

Правила поведінки в класі

1. Не ламаю шкільне майно.

2. Не розхитую.

3. Не дряпаю.

4. Не брудню.

5. Не забиваю в меблі цвяхи.

6. У класі не бешкетую і не граюся.

7. Стіни в класі не для того, щоб я вчився на них писати.

8. Стежу, щоб дошка завжди була чистою.

— Цими речами користувалося не одне покоління учнів. На зміну вам прийдуть інші учні, які теж хочуть сидіти за гарними партами та користуватися шкільним майном. Відгадайте загадку.

Є чарівник у школі в нас,
Ану впізнайте, хто він?
Озветься — тиша йде у клас,
Озветься ще раз — гомін.
Щоб не спізнитись на урок,
Нам голос подає... (дзвінок).

— Про що сповіщає у школі дзвінок?

— У цьому класі ми будемо проводити більшість наших уроків. Щоб вони були дружніми та цікавими, клас теж підготував нам свої правила.

Гра «Правила для учнів»

(Учитель читає, а діти імітують відповідні рухи).

Заходить учитель — треба встати. (встають)
Коли він дозволить, тихо сядь. (сідають)
Спитати хочеш — не гукай, (сваряться пальчиком)
А тільки руку підіймай. (піднімають руку)
У школі парту бережи (витирають кришку парти)
І на парті не лежи. (схиляються на столи)
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно.
(виправляються, складають руки попереду себе)
Не стрекочи на уроках,
(прикладають пальчика до губ)
Як папуга чи сорока.
(махають руками, ніби крилами)

— Яке з правил вам найважче виконувати?

— Чи згодні ви з такими правилами?


6. Зупинка «Їдальня».
(Під музичний супровід діти імітують звуки водного катера).

Гра «їдальня».

(За зразком гри «Наш клас»).

Бесіда-розповідь про їдальню.

— Для чого призначене приміщення їдальні?

— Хто там працює?

Наш кухар, ніби боровик,
Надів біленьку шапку,
Готує він нам холодник
І запікає бабку.
Смачний у кухара пиріг,
Чудова каша манна!
Він дбає про здоров’я всіх —
Йому подяка й шана!
Марія Познанська

— У дитячому садочку ви знайомилися з правилами поведінки в їдальні. Допоможіть мені їх пригадати.

Правила поводження у їдальні

1. У їдальню учні кожного класу ідуть разом на сніданок та обід.

2. Обов’язково слід мити руки та привітатися з кухарами, які готують для вас їжу.

3. Їдять не поспішаючи, їжею не розкидаються, за столом не розмовляють.

4. Після смачного обіду діти миють руки, дякують кухарам.


7. Зупинка «Спортивний зал».
(Під музичний супровід діти імітують рухи на самокаті).

Слухання вірша.

У весняний ранній час
Розбудило сонце нас.
Тільки чути з краю в край:
«Гей! Зарядку починай!».
Ми зі спортом дружимо —
Виростаєм дужими!
Будуть з нас альпіністи,
І завзяті футболісти,
І жокеї, і плавці,
Фехтувальники й гребці.
Бо зі спортом дружимо —
Виростаєм дужими!

Гра «Спортивний зал».

(За зразком гри «Наш клас»),

Бесіда-розповідь.

— Яке призначення спортивного залу?

— Хто там працює і чим діти займаються?

— Навіщо займатися спортом?

— Ми зараз проведемо невеличку зарядку.

Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити,
Хочу на фізкультхвилинку
Всіх вас запросити.
Раз — підняли руки вгору,
Два — схилились всі додолу.
Руки в боки!
Повернулись, нахилились
І вправо, і вліво —
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири!
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.


8. Зупинка «Бібліотека»
(Під музичний супровід діти імітують звуки машини).

(Вчитель демонструє малюнок бібліотеки).

— Відгадайте загадку.

Дуже я потрібна всім —
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книжка)

— Хто з вас відвідував бібліотеку?

— Хто працює у бібліотеці?

— Дитяча бібліотека — це справді книжкове королівство, в якому живуть книги і їхні герої. Багатьох ви знаєте ще з дитячого садочка. Ви добре знайомі з Курочкою Рябою, Колобком, Солом’яним Бичком. Книжкове королівство безмежне, і відсьогодні воно стане вашим новим вірним товаришем. Воно допомагатиме вам здобувати знання у країні знань. Але щоб стати його вірним товаришем, ви повинні вивчити правила бібліотеки.

Правила бібліотеки

1. У бібліотеці працюй тихо, не заважай товаришам.

2. Бережи книжку — свою, бібліотечну чи позичену в товариша.

3. Мий руки перед читанням.

4. Не пиши на сторінках книжки, не загинай куточків.

5. Не слинь пальців, коли перегортаєш сторінки.

6. Загорни книжку в папір.

7. Тримай книжку в шафі чи на полиці.

8. Розірвану книжку підклей.


9. Зупинка «Учитель-ська».
(Під музичний супровід діти імітують подорож на повітряній кулі).

Є в тебе справжній, вірний друг,
Про це не забувай!
Він розповість про все навкруг —
Про море, гори, ліс і луг,
Що хочеш, запитай!..
Яков Акім

— Свого товариша, помічника учителя ви завжди можете знайти в учительській під час перерви та після уроків. Коли ви можете зайти в учительську?

— Запам’ятайте прості правила: постукати та привітатися з усіма вчителями.

— Свого товариша, помічника учителя ви завжди можете знайти в учительській під час перерви та після уроків. Коли ви можете зайти в учительську?

— Запам’ятайте прості правила: постукати та привітатися з усіма вчителями.

III. Заключна частина.

— Подаруймо свій настрій повітряним кулькам.

(Кожному учневі учитель вручає повітряну кульку та маркер. Завдання: намалювати обличчя своїй кульці).


Категорія: 1-4 класи | Додав: Nicolaj
Переглядів: 24 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2019