Вівторок, 22.08.2017, 03:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 1-4 класи

Підготовка до школи
[ Викачати з сервера (112.0Kb) ] 17.04.2014, 19:08

Крок до школи

Добірка корекційно-розвивальних занять учителя початкових класів з дітьми підготовчої групи. У ній — десять занять, які допоможуть малюку підготуватися до школи.

Автор: О.А. Стрельник

Заняття 1. Будемо знайомитися

Мета. Познайомитися з дітьми для подальшої співпраці, зацікавити дітей до занять; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати сумлінність до праці.

Хід заняття

Привітання вчителя. Знайомство з учнями.

Гра «Мікрофон»

— Уявіть собі, що ви видатні люди, наприклад, вчені, співаки, актори. І у вас беруть інтерв'ю — знайомляться з вами. (Вчитель проводить опитування дітей).

— На наше перше заняття я прийшла не сама, а разом зі своїми друзями. Вгадайте, з ким саме.

На сонечку гріється, без водички миється.
М'які лапки має, всіх мишей лякає. (Кіт)

Сам вухастий, і у нього довгі вуха, довгі ноги,
Дім його завжди на волі: під кущем, у лісі, в полі,
Навіть пень його страхає, хто лякливого вгадає? (Заєць)

Графічна вправа «Портрет котика»

(Перед виконанням вчитель розповідає дітям, як правильно сидіти за партою, як має лежати зошит, як слід тримати ручку).

— Котик для вас приніс завдання. Подивіться на малюнок, на ньому багато крапочок, які потрібно послідовно з'єднати. Якщо ви правильно їх з'єднаєте, не відриваючи руки, отримаєте портрет. (Діти виконують завдання).

Вправа для пальчиків «Моя сім'я»

— Наші пальчики попрацювали, а тепер мають відпочити. (Діти затискають руки в кулачки).

Це — дідусь, (відгинають великі пальці)
А це — бабуся, (відгинають вказівні)
Це — татусь, (відгинають середні)
А це — матуся, (відгинають безіменні)
А малюк, звичайно, я, (відгинають мізинці)
ось і вся моя сім'я! (плескають в долоні).

Завдання «Чарівні палички»

У лісі зайчик заблукав,
Собі хатинку він шукав,
Ти зайчиська врятуй,
Для нього хатку побудуй!

У вас на столі є палички, користуватися ними потрібно обережно, до рота не брати, не кидати, до очей не підносити, щоб не накоїти лиха. Подивіться на малюнок, за зразком побудуйте хатинку для Зайчика із паличок. (Діти виконують. Якщо хтось впорався із завданням швидше, викладають додаткові узори з паличок за вибором учителя).

Підсумок заняття.

Вивчення вірша про школу за вибором учителя.

Заняття 2. Подорожуємо із бджілкою

Мета. Вчити находити однакове і різне, з метою формування логічного і образного мислення, здатності до аналізу; розвивати мовлення, дрібну моторику руки; формувати доброзичливі відносини між дітьми з учителем.

Хід заняття

— На заняття до вас я прийшла разом із бджілкою.

Бджілка-трудівниця залетіла в клас,
До роботи бджілка запросила нас.
Зараз на уроці бджілці допоможемо,
Разом із трудівницею все зробити зможемо!

Вправа «Слухай, запам'ятовуй, відповідай»

— Послухайте казочку про бджілку Марушку та дайте відповіді на запитання.

Жила собі бджілка Марушка. Вона була веселою і працьовитою, любила збирати нектар із пахучих квітів. Одного разу бджілка вирішила полетіти до своїх подруг Маї та Таї. Дорогою до них вона потрапила на чудову галявину, де росло багато-багато чудових квітів. Марушка так захопилася збиранням нектару, що не помітила хлопчика, який прийшов за квітами. І коли він проходив понад квіточкою, де сиділа Марушка, то ненавмисне пошкодив їй крильце. Марушка сіла і заплакала.

У той самий час на галявину прилетіли Мая і Тая. Вони відразу зрозуміли, чому Марушка невесела. Бджілки відірвали від квіточки пелюстку і приклали на місце пошкодженого крильця. Марушка зраділа, що знову може літати. Радісна бджілка змахнула крильцями і разом з подругами почала пурхати з квітки на квітку. Звідусіль лунав веселий передзвін лугових квітів, які виконували мелодію дружби.

(Вчитель ставить запитання за змістом казки).

Графічна вправа «Допоможи бджілці»

— Уявіть себе бджілкою. Необхідно з кожної квіточки зібрати нектар. Для цього потрібно провести лінію через середину «доріжки», не торкаючись меж, щоб бджілка не збилася з «дороги» і не заблукала. Олівець повинен весь час рухатися по паперу, інакше бджілка не зможе швидко дібратися до вулика.

Виріб «Бджілка»

Матеріали. Пластилін, стеки, сірники.

Хід роботи. Розкочуємо кулю жовтого або помаранчевого кольору і витягуємо її в яйце — це тулуб бджілки. Скачуємо із чорного пластиліну смужки-ковбаски та прикріплюємо до тулуба. Прикріплюємо крила із сплющених кульок або коржів, робимо голову з великими очима і вусики із сірників.

Вправа «Плутанина»

— Бджілка Марушка принесла із собою віршик, але вона його не розуміє, бо в ньому багато помилок. Зараз я його прочитаю, а ви уважно послухайте, потім виправимо помилки. Будьте уважні!

Ой, у лісі дивина.
Ти ж дізнайся, де вона!
Все собі уявляй
І мене виправляй.
В лісі соняшник цвіте,
Їжак до комара у гості йде.
А вовчик із зайчиком гуляє,
Казочки йому розповідає.
Лисичка на гілочці сидить
І ніжкою махає.
Ведмедик під кущем лежить
І весело співає.

Підсумок заняття.

— Бджілці приємно було з вами працювати, вона для вас підготувала невеличкий сюрприз — конверт, у якому її портрет. Але він у вигляді розрізної картинки. Давайте спробуємо скласти деталі, щоб вийшов малюнок. (Діти складають пазли).

Заняття 3. Будиночок лісових мешканців

Мета. Систематизувати знання учнів із різних навчальних предметів; розвивати спостережливість, фантазію; виховувати охайність, старанність.

Хід заняття

— Подивіться, у мене на дошці будинок лісових мешканців. (Вихователь показує малюнок). У цьому будинку шість дверей, за кожними дверима живуть тварини, які для вас приготували випробування, якщо ви виконаєте всі завдання — отримаєте грамоту майбутнього першокласника.

Гра «Щось тут не так»

— Допоможіть мені відчинити перші двері. За цими дверима живе Лисичка, вона для вас приготувала гру.

Гарбузи їдять малину,
Малюки ростуть під тином,
Жабеня летить в ракеті,
Космонавт спить в очереті.
Грак в пустелі заревів,
Крилатий лев гніздечко звив,
Тесляр сяє в небесах,
Місяць ремонтує дах.
Цей поет — справжній дивак!
Написав він все не так!
Швидко виправляйте,
По місцях все розставляйте!

— Молодці, ви правильно виконали завдання. (Вчитель відчиняє двері). Тримайте від Лисички другий ключ від дверей нашого будиночка.

Завдання «Геометричні приклади»

— За другими дверима заховався Ведмедик, він теж зібрався йти до школи, але не вміє виконувати дії додавання і віднімання. Ми йому допоможемо і отримаємо третій ключ.

Перед тим як рахувати, давайте з вами повторимо:

— Які дії над числами ви знаєте? (Додавання, віднімання)

— Яким знаком ми позначаємо дію додавання, дію віднімання?

— Коли ми додаємо, результат збільшується, чи зменшується? А при дії віднімання?

Перед вами приклади, але не з числами, а з геометричними фігурами, спробуємо їх виконати. (Діти розв'язують приклади на дошці. Вчитель відчиняє двері, бере третій ключ від Ведмедика).

Завдання «Плутанина»

— За третіми дверима живе Кішка, і у неї є для вас завдання «Плутанина».

Спробуйте знайти невідповідності на малюнку і розказати, як має бути. (Діти знаходять невідповідності. Вчитель відчиняє двері, бере у Кішки четвертий ключ).

— За цими дверима заховався Зайчик. Він дуже любить займатися спортом, робити зарядку, тож пропонує разом із ним відпочити та зробити фізкультпаузу. (Діти виконують вправи за вибором учителя. Він відчиняє двері, бере у Зайчика п'ятий ключ).

Завдання «Що зайве?»

— У цьому будинку живе їжак, він приготував для вас завдання «Що зайве?» (Діти на малюнку знаходять зайві речі. Вчитель відчиняє двері, бере шостий ключ).

Завдання «Виконай за зразком»

— І за останніми дверима живе Мавпочка. Вона любить писати, тож і завдання для вас з письма приготувала. (Діти на аркуші паперу у косу лінію пишуть короткі та довгі похилі лінії).

Підсумок заняття.

Нагородження грамотами «Майбутній першокласник».

Заняття 4. Знайомство зі школою

Мета. Ознайомити майбутніх першокласників зі школою; правилами поведінки під час уроку; дати уявлення про уроки та навчальні предмети в початковій школі; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати відповідальне ставлення до навчання.

Хід заняття

— Сьогодні ви вперше прийшли до школи, щоб познайомитися один з одним, з учителем, подивитися на навчальний кабінет, в якому ви будете навчатися. (Вчитель показує кабінет).

Відгадайте такі загадки.

Дає здоров'я спорт,
Вагу — солодкий торт,
Мед — працьовиті бджоли,
Знання глибокі — ... (Школа)
В сумці — зошити, буквар.
То до шкоди йде... (Школяр)

Бесіда про школу

— Розкажіть, навіщо діти навчаються у школі? Ким ви мрієте стати? Як ви думаєте, чого вам треба навчитися, щоб здійснилася ваша мрія? У початковій школі викладається багато предметів, а які, ви сьогодні дізнаєтеся. Пам'ятайте, навчання в школі неможливе без правил поведінки на уроці, під час перерви. Тому зараз ми вивчимо правила, яких потрібно дотримуватися на уроках, для того щоб добре вчитися.

Вивчення вірша «Правила поведінки на уроці».

Спитає вчитель — треба встать,
Дозволить сісти — тихо сядь,
Сказати хочеш — не шуми,
А тільки руку підніми.

Завдання із читання

На уроках читання ми будемо з вами вчитися правильного читання.

Спробуємо прочитати такі склади, складемо з них слова та речення: руч-ка, о-лі-вець, зо-шит, кни-га.

— Якою загальною назвою можна назвати ці предмети? (Шкільне приладдя)

Завдання з основ здоров'я та фізкультури

— На уроках з основ здоров'я ми будемо вивчати правила здорового способу життя, режим дня, раціональне харчування, загартування організму — для того щоб не хворіти, бути сильним і здоровим. А на уроках фізкультури ми вивчимо різні вправи для гімнастики, будемо грати в різні ігри — футбол, баскетбол, волейбол, в естафети. А зараз ми зробимо корисну зарядку.

Станьмо, діти, рівненько. (Вийти з-за парт)
Отак! Отак!
Вклонімося низенько. (Нахили тулуба вперед)
Отак! Отак!
Далі руки отак в боки,
Веселенько підем в скоки! (Стрибки)
Отак усі стриб, стриб!
А ніжками диб, диб!
Вгору ручки піднімай, (вправа для нормалізації дихання)
І всі разом присідай!
Станьмо знов рівненько!

Завдання з письма

— На уроках мови ми будемо вчитися правильно та гарно писати. А сьогодні ми будемо тренувати наші пальчики. (Діти обводять малюнок по контуру).

Завдання з математики

— У нашій школі вчаться Зайчик, Мавпа, Лисичка. На уроках математики вони розв'язували приклади і допустилися помилок, допоможемо їх виправити.

Розв'яжіть самостійно приклади:

2+3=4+3=6-2=

Завдання з курсу «Я і Україна»

— На уроках «Я і Україна» ми будемо пізнавати світ, вивчати світ живої і неживої природи — людей, тварин, рослини, річки тощо. Тож виконайте завдання від нашої Мавпочки.

Гра «Я знаю»

Діти стають у коло, у одного учня м'яч. Він каже: «Я знаю п'ять назв тварин», називає їх і передає м'яч іншій дитині. Наступний гравець каже: «Я знаю п'ять назв рослин», називає і передає м'яч наступній дитині. Так кожна дитина в колі називає п'ять назв рослин, тварин, річок, дерев, фруктів, овочів тощо.

Підсумок заняття.

Складання разом з учителем пам'ятки для першокласника.

Заняття 5. Кольори

Мета. Закріпити знання назв кольорів; збагачувати лексичний запас; вчити будувати речення; уточнити і поглибити уявлення дітей про процес і результат лічби; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати повагу до оточуючих.

Хід заняття

— Відгадайте загадку, і ви дізнаєтесь, хто до вас на заняття завітав у гості.

Швидко ласти одягнула і до річечки чкурнула.
Покупалась, стрепенулась і сухою повернулась. (Качка)

Гра «Вгадай і називай»

Вчитель тримає в руці мішечок, у якому різні предмети. Діти по черзі їх витягають та називають якого вони кольору.

— У нашої качки є улюблена скоромовка, давайте її вивчимо:

Червона перчина
Борщ переперчила.

— Якого кольору перчина? Якого кольору борщ? Що зробила перчина? Який борщ на смак?

Фізкультхвилинка.

Я біжу, біжу по гаю,
Я метелика впіймаю.
А метелик не схотів —
Геть від мене полетів.
Сів метелик на травичку,
Може, думав — не помічу?
Блиснуть крилечка ясні —
Зразу видно вдалині.
Полетів він на лужок,
Заховався між квіток.
Я іду, іду, іду —
Метелика не знайду!

Розповідь учителя про лічбу.

— Лічити можна все: і предмети, і тварин, і звуки, і кроки тощо. Під час лічби не можна лічити один предмет двічі і не можна пропускати предмети. Результат лічби не залежить від того, з якого предмета починається лічба, і в якому порядку вона виконується.

Вправа «Математичний малюнок»

— У кожного з вас є малюнок клоуна. Ми розв'яжемо приклади, якщо результат дії буде 1 — цю частину малюнка розфарбуємо у синій, 2 — у коричневий, 3 — у червоний, 4 — у зелений, 5 — у жовтий кольори.

Завдання «Продовж ряд фігур»

Ми накреслимо квадрат,
Поруч з ним — трикутник.
Із відрізків складемо
Довгий прямокутник.

— Спробуйте продовжити цей ряд на аркуші.

Підсумок заняття.

Гра «Знайди на собі»

Гра в парах. Один учень називає колір, другий його шукає на собі.


Категорія: 1-4 класи | Додав: Nicolaj | Теги: шкода, Першокласник
Переглядів: 1688 | Завантажень: 151 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017