Вівторок, 22.08.2017, 16:37
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 1-4 класи

Правило життя
[ Викачати з сервера (52.0Kb) ] 21.05.2015, 18:26

Головне правило життя

Автор: Т.С. Kyстова

Обладнання. Мультимедійна система, кадри із зображенням островів, оленя, плакат із малюнком літака, плакати з народними висловами, малюнки-портрети Буратіно та Мальвіни, картки із зображенням літака з написами, записи музики.

Учитель. З давніх-давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті. І про це говорить народна мудрість:

  • Добро довго пам'ятається.
  • Хто людям добра бажає, той і собі має.
  • Перший крок до добра — не роби зла.
  • Все добре пам'ятай, а зла уникай.
  • Добре серце, як сонечко в небі.
  • Життя дано людині на добрі справи.

Які ще ви знаєте народні вислови про добро і зло? А які ви знаєте народні вислови?

Учитель. Людина прийшла в цей світ, щоб робити добро і добру пам'ять залишити по собі. Якими ж позитивними моральними якостями повинна володіти людина, щоб бути доброчинною?

(Відповіді учнів).

1. Доброта.

2. Благородство.

3. Великодушність.

4. Делікатність.

5. Співчуття.

6. Совість.

7. Чуйність.

8. Чесність.

9. Порядність.

10. Тактовність.

Учитель. Як ви розумієте вислів «Золоте правило»?

1. «Золоте правило» — це правило взаємності. Щоб перевірити себе, чи правильний мій учинок, я повинен себе поставити на місце того, хто буде відчувати мою дію, вчинок, а його поставити на своє місце.

Чи робите ви так? Наведіть приклади.

2. «Золоте правило» спонукає кожного «пізнати себе із середини».

Доведіть це. Наведіть приклади.

3. «Золоте правило» утверджує цінність людської особистості.

Здійснюючи певний вчинок, порівнюй себе з іншою людиною. Підтекст правила глибокий: коли справді любиш ближнього і хочеш знати, що насправді є для нього добром, — заглибся в себе і замислись, чого ти в такій ситуації чекав би від інших. І це чини!

Висновок. «Золоте правило» — це своєрідний поріг моральної зрілості. Воно зобов'язує застосовувати до власних вчинків ту саму мірку, якою міряємо діяння інших людей. Воно стверджує, що всі мають право на щастя. Користуймося «золотим правилом» у повсякденному житті.

Вирішення ситуацій

Ситуація 1

Учитель. Пригадайте або придумайте власну кінцівку народної байки, яка ґрунтувалася б на народній мудрості.

Вовк та Кіт

Вовк утікав із лісу, біг повз село, побачив на тину Кота та й каже:

— Котику-братику, скажи, хто з ваших людей найдобріший, щоб мене заховав, бо за мною стрільці женуться.

Кіт каже:

— Піди до Петра — добрий чоловік.

— Правда, що добрий, та я в нього вівцю крав, — одказав Вовк.

— Ну, — каже Кіт, — то йди до Дмитра, він гарна людина.

— Та він сердитий на мене за гусей.

— Кепська справа!.. Ну, то до Семена.

— Воронь, Боже! Та я ж у нього теля з'їв.

— Ну, — каже Кіт, — коли ти такий, що всім шкоди наробив, то...

Учитель. У яку скруту потрапив Вовк?

Чи добрих людей порадив йому Кіт для допомоги?

— Як характеризують Вовка його вчинки?

— Чи могли події розгорнутися по іншому? За яких умов?

— Змоделюйте ситуації, застосувавши «золоте правило» моралі.

(Робота у творчих групах).

Завдання для першої групи.

Правда буває гірша за неправду

Мама послала Сергійка до сусідів позичити солі. Сергійко довго не повертався. Уже й борщ закіпів, а його немає. Нарешті прийшов, приніс у банці солі. Мама й питає:

— Чого це ти так довго ходив?

— А я снідав, — каже Сергійко.

— Як снідав? — дивується мати.

— А вони запросили мене снідати...

— І що ти їм відповів?

— Нічого... Сів і поснідав.

— Який же ти нечемний, Сергійку! — розгнівалася мити. — Требо було сказати: дякую, я не голодний.

— Але ж мені дуже їсти хотілося... Сказати — не голодний... Це ж неправда. Хіба ж неправду можна говорити?

— Правда іноді буває гірша за неправду, — каже мати?

А Сергійкові тепер думай: як же це так?

Учитель. Чи правильно вчинив Сергій?

Чи знає він правила етикету?

Як ви гадаєте, чи зрозумів хлопчик свою помилку?

Завдання для другої групи.

Допомогли

Гануся і Марійка йшли зі школи. Якраз бабуся несла воду.

— Давайте ми вам допоможемо.

— Прошу, — сказала радо бабуся.

— Дай я понесу, — схопилася за відро Марійка.

— Ні, я! — заперечила Ганнуся.

— Чому ти? — розсердилася Марійка.

— А чому саме ти? — відповіла Ганнуся.

— Я взяла перша, — наполягає Марійка.

— Не дам, бо і я хочу, — не поступається Ганнуся.

— Давай мені...

Бабуся чекала-чекала, слухала-слухала, як дівчатка сваряться, нарешті взяла відро і сама понесла додому. А Гануся з Марійкою цього навіть не помітили. Вони ще довго стояли на вулиці й сперечалися, кому з них нести відро.

Учитель. Чи добрий був намір дівчаток? А вчинок?

Дайте пораду дівчаткам, виходячи з правил етикету.

(Робота в парі).

Запам'ятайте!

1. Людяність і справедливість — це основа сучасного етикету. Немає таких правил, від яких не можна відступитися в ім'я людяності й справедливості.

2. Слід завжди користуватися «золотим правилом» моралі. Воно — найкраща підказка в складній ситуації.

3. Сучасний етикет потрібен людині як засіб для сприяння діяльності й спілкування.

Вчитель. Складіть кодекс людської пристойності. Візьміть до уваги, що В. Сухомлинський вважав мерзотним і гидким таке:

  • Нашіптувати, доносити на товариша.
  • Бути легкодухим. Уникати відповідальності за свій учинок.
  • Бути байдужим до чужого горя, посилаючись на свою слабкість.
  • Використовувати свою перевагу й фізичну силу на зло.
  • Наодинці із собою робити не так, як на людях.
  • Відступати перед небезпекою заради власного спокою і добробуту.
  • Домагатися для себе полегшення за рахунок товариша.
  • Не слухати батьків, обманювати їх.
  • Глузувати з калік.
  • Кривдити дівчину, жінку, бабусю.
  • Знущатися з тварин.

Категорія: 1-4 класи | Додав: Nicolaj | Теги: ситуації, правило
Переглядів: 487 | Завантажень: 18 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017