Понеділок, 23.10.2017, 11:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 1-4 класи

Здоров’я — найцінніший скарб
[ Викачати з сервера (45.0Kb) ] 03.05.2015, 14:20

ЗДОРОВ’Я — НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ
(заняття-тренінг для учнів початкових класів
та їх батьків)

Автор: О.М.Лисенко

Мета і завдання: поглибити знання дітей та їх батьків про здоров’я; формувати у дітей навички безпечної поведінки та свідоме ставлення до здоров’я; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: плакат з правилами роботи у групі, символічний пісочний годинник, дощечки для письма, різної форми осінні листочки, завдання для роботи в групах.

(Діти сидять на стільчиках у колі, батьки навколо них у другому колі).

Хід заняття

1. Вступне слово.

2. Привітання. Метод «Коло».

Вчитель. Перед початком роботи давайте привітаємося. Станьте батьки у пару зі своєю дитиною.

Повторюйте слова вірша разом із рухами за мною:

«Щиросердно привітаєм
В цьому класі нас усіх.
В парах дружно покружляєм,
Не шкодуєм ніг своїх.
Три плескання, три притопи.
Присідання і підскок.
Посміхнулись, привітались
І почнемо наш урок».

Вчитель. Діти, давайте пригадаємо правила, якими ми користуємося на наших заняттях. Я вам буду правило демонструвати, а ви його будете називати.

(Вчитель презентує правила тренінгу на слайді чи плакаті, а учні разом або по черзі зачитують: працювати дружно, правило піднятої руки, говорити по черзі, поважати один одного тощо).

А для батьків будуть діяти дещо інші правила (написані на картках і розміщені на дошці), зокрема:


  • Приходити вчасно. Не запізнюватись на тренінг.
  • Вимкнути мобільні телефони. Нічого не повинно заважати проведенню тренінгу.
  • Правило «Тут і зараз». Всі проблеми та негаразди треба залишити за межами тренінгу, а «тут і зараз» бути позитивними у висловлюваннях і ставленні до інших.
  • Правило «Піднятої руки». Якщо хтось з учасників тренінгу хоче щось додати чи розповісти, то необхідно підняти руку.
  • Говорити коротко, по черзі. Бажаючим говорити, важливо дбати про можливість бути почутим.
  • Не критикувати. Наша зустріч — це діалог. Кожна точка зору — це особиста реальність, вона базується на власному досвіді.
  • Бути толерантними. Відноситися з повагою до ідей, думок, почуттів, віку, статі, національності, релігійних віросповідань учасників тренінгу.
  • Добровільність. Брати участь у тренінгу за бажанням, без спонукання збоку тренерів або членів групи.
  • Конфіденційність. Особиста інформація не обговорюється і не виноситься за коло тренінгу.
 

— Прочитайте правила. Чи всі вони Вам зрозумілі?

— Чи Ви їх приймаєте?

4. Очікування.

Вчитель. Давайте, шановні батьки, дізнаємося ваші очікування від сьогоднішнього заняття? У вас є кружечки, на яких ви вдома написали своє ставлення до здоров’я та здорового способу життя. Ці кружечки стануть символічними пісчинками, які ми розмістимо у верхній частині намальованого пісочного годинника. А пройде час і, можливо, ваші пісчинки потраплять вниз, виконавши своє призначення, і ми досягнемо мети заняття.

5. Робота у групах.

Вчитель. Щоб дізнатися тему заняття, необхідно виконати завдання.

Для батьків. По колу ви передаватимете дощечки для письма, смужки паперу і маркери. Вам потрібно на смужці написати одним словом те, що, на вашу думку, найважливіше для вашої дитини. Смужку залишаєте у себе.

Для дітей. А ми з вами, діти, зараз перевіримо, чи вмієте ви берегти таємниці. У мене є чарівна скринька, зазирнувши до неї, ви зможете побачити найголовнішу людину на Землі. Спочатку ми нікому про це не будемо розповідати. Домовились?

(Діти по черзі дивляться у чарівну скриньку, де розміщене звичайне дзеркало).

— Тепер, коли всі зазирнули до чарівної скриньки, я дозволю вам відкрити наш секрет.

— Кого ви побачили?

— То хто ж найголовніша людина на Землі?

— Так, кожен з вас — головний, важливий, особливий і неповторний. Кожну людину потрібно любити, цінувати і оберігати. А особливо дорогі ви — своїм батькам.

— А тепер давайте послухаємо, що ж наші батьки обрали найважливішим для вас.

Приклади відповідей: освіта, здоров’я, любов, їжа, житло, друзі, знання, родина, одяг, життя, повага тощо.

(Відповіді батьків розподіляють на магнітній дошці на дві групи).

Вчитель. Подумайте, чому Ваші побажання розділені на дві групи?

Отже, біля однієї групи слів ми прикріплюємо малюнок мішечка з грошима, біля іншої — зображення рук людини, що символізують власні можливості людини проектувати своє життя, робити вибір («Все у твоїх руках»).

6. Оголошення теми та мети заняття.

Вчитель. Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб обговорити важливість ролі здоров’я у житті кожної людини. Здоров’я — безцінний дар, який так легко втратити та, найчастіше, неможливо повернути.

Інформаційна довідка.

Для батьків цікавою і корисною буде зустріч із лікарем-педіатром, який виступить із міні-лекцією та відповість на їх запитання.

Можна запропонувати батькам переглянути презентацію, відеоролик про здоровий спосіб життя.

7. Робота в групах.

Вчитель. Діти, для продовження роботи нам потрібно об’єднатися у чотири групи. Незабаром чарівниця-осінь розфарбує все у яскраві кольори. Я приготувала для вас чудові осінні листочки, візьміть із коробочки той листочок, який вам найбільше подобається.

(Із скриньки діти витягують кольорові картинки (стікери, листочки, цукерки) та об’єднуються у чотири групи).

Завдання. Кожна група має картку із зображенням обличчя людини і підготовлені силуети носа, очей, ротика (у різних емоційних станах). Вам потрібно, працюючи разом, наклеїти все це на силует обличчя.

Проаналізуйте, яка людина у вас вийшла — здорова чи хвора, весела чи сумна? На яку людину ви б хотіли бути схожі? Чому?

8. Зміна діяльності груп. Вправа «Стежина здоров’я».

Вчитель. Шановні батьки, станьте групами біля своїх дітей. Тепер ви утворили робочі групи.

(Тепер батьки працюватимуть у групах, а діти сідають у загальне коло).

Завдання для батьків. Необхідно визначити причини захворювань та погіршення стану здоров’я.

Завдання для дітей «Стежина здоров’я». Ми з вами, діти, спробуємо викласти «стежину здоров’я». Чи буде вона довгою — залежить від вас. Для того, щоб прокласти хоча б один слід до здоров’я необхідно пригадати правила здорового способу життя. Відповіді позначимо на листках у формі сліду дитячої ноги і ними викладемо «стежину здоров’я».

(Очікувані відповіді: вмиватися, чистити зуби, займатися спортом, їсти корисну їжу, гратися на свіжому повітрі тощо).

9. Перевірка роботи батьків.

— Що із того, що ви назвали залежить від самої людини?

— На що ми можемо впливати?

— Як бачите, багато чого залежить від нас самих. То який же висновок можна зробити? (Наше здоров’я — у наших руках).

10. Гра «Обіцянки».

Вчитель. Давайте зараз зробимо ще один крок до здорового способу життя. Сядьмо батьки й діти обличчям один до одного і пообіцяємо, що кожен з вас буде робити тільки те, що буде на користь здоров’ю.

(Обіцянки: чистити зуби, робити зарядку, бігати вранці, добре харчуватися тощо).

Пам’ятайте, обіцянка обов’язково повинна виконуватися!

Час нашого заняття швидко пролетів, тож необхідно підбивати підсумки.

11. Перевірка очікувань батьків.

— Чиї сподівання справдились? Чиї ні?

— Чиї пісчинки можна перемістити вниз? (Слово батькам).

12. Оцінка уроку дітьми.

Вчитель. Діти, а вам сподобалося наше заняття?

У різних кутках класу ви бачите на малюнках наших чарівних «Пухнастиків» (казкові персонажі, які відображають емоційний стан, настрій дитини).

— Станьте біля того «Пухнастика», настрій якого відповідає вашому.

— Поясніть, чому у вас такий настрій?

— Дякую батькам і дітям за роботу. На згадку про урок всі батьки отримують пам’ятку «Як берегти здоров’я дитини».


Категорія: 1-4 класи | Додав: Nicolaj | Теги: батьки, здоров’я, тренінг
Переглядів: 18 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017