П`ятниця, 23.06.2017, 19:15
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 1-4 класи

Життя людини — найвища цінність
[ Викачати з сервера (79.5Kb) ] 19.09.2015, 14:21

Виховний захід для учнів початкової школи
««Життя людини — найвища цінність»

Автор: Наталія КИРИЛЕНКО

МЕТА:

  • формувати в дітей усвідомлене розуміння поняття «життя», його унікальності, цінності, значущості для кожної особистості; ознайомлювати дітей з нормативно-правовими документами з питань соціально-правового захисту (Конституція України, Конвенція про права дитини);
  • виховувати бережливе ставлення до власного життя і життя інших людей, почуття власної гідності;
  • збагачувати досвід моральної поведінки дітей, їх емоційної чуйності.

ОБЛАДНАННЯ:

  • зображення веселки;
  • таблиця «Асоціативний кущ»;
  • картини із зображенням природи;
  • предметні малюнки для бліц-змагання;
  • аудіозаписи мелодій.

УЧАСНИКИ:

  • учні;
  • учитель.

ХІД ЗАХОДУ:

Учитель:

Вже дзвоник всіх школяриків скликає,
Цілющу силу знань черпати час,
Бо кожен з вас у серці віру має,
І поспішає з радістю у клас!
І парти, і книжки чекають,
Старенький глобус весело крутнувсь,
Дерева гілочками всіх вітають,
І клас привітно учням усміхнувсь.

Учень:

Щасливі ми, бо можемо радіти
Веселці, сонечку, траві!
Ми України славні діти,
І мрієм жити на своїй землі!

Учитель: Сьогодні поміркуємо про життя людини, а також про те, якими є ми з вами. Питання складне, але й водночас цікаве, бо йдеться про

Учень:

Ти знаєш, що ти — людина.
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.
(Василь Симоненко)

Учитель: Усі ви неповторні. У кожного з вас неповторна зовнішність, своєрідна хода... Кожний по-своєму думає, пише, висловлюється. У кожного з вас власне життя, власна доля. Усі ви найдорожчі для батьків. Усі потрібні своїй країні.

Учні читають вірші.

Учень:

Життя — це справжнє диво.
Найцінніше над усе.
Глянь довкола! Як красиво!
Сонечко тепло несе!

Учениця:

А навколо тебе люди,
Квіти, звірі і ліси.
Різні звуки чути всюди
І пташині голоси.

Учень:

Це життя, це справжня казка!
Ллється музика і сміх.
Ти ж запам’ятай, будь ласка, —
Неповторний серед всіх!

Учениця:

Більш таких, як ти, немає,
На усій Землі нема!
Лише в казці так буває
Й не шукай, усе дарма!

Учитель пропонує здійснити подорож вулицями міста Казкової Веселки.

Учитель: Сідайте зручно, розслабтеся, заплющіть очі. Ми вирушаємо в подорож. Вузенька стежка веде нас глухим, темним лісом. Щойно пройшов теплий дощик. Аж ось і галявина, осяяна яскравим сонцем, яке виглянуло на небо після дощику. Скільки тут квітів! Попереду виблискує блакитне озеро. Підведіть очі до неба. Що ви там побачили? Допоможе вам у цьому загадка.

Загадка

Червоне коромисло над річкою повисло.
(Веселка)

Учитель: Ми йдемо з вами вулицями міста Казкової Веселки. Перша вулиця — це вулиця Життя.

Учень:

Життя, ти дивне й загадкове.
Життя, ти вічне дивоколо.
І в дивоколі чарівному
Я відшукаю колір веселковий,
Що звуть усі дитинством кольоровим.

Учитель: Дітлахи кожної тварини знають, коли треба з’явитися на світ. Курчатку потрібен 21 день для того, щоб набратися сил і спробувати пробити шкаралупу яйця. Слоненя проводить 660 діб (21 місяць) у животі неньки-слонихи. А ось таких, як ви, малюків мама носила в своєму животику дев’ять місяців. Вона народила вас у муках і була першою людиною, яка пригорнула вас до свого люблячого серця, дала тепло, нагодувала, подарувала свою любов. Без мами ми не змогли б прийти в цей світ і побачити його дива. А тепер ми мандруватимемо вулицею Доброти.

Учень:

Казав мудрець: —
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.

Учитель: Як ви розумієте слова вірша? Згадайте про сім смертних гріхів, які заважають людині бути здоровою, духовною: заздрість, розпуста, жадібність, гордощі, ненажерливість, злість, лінощі. Коли вони панують в душі людини, то не дають їй спокійно жити і розвиватися. Така людина весь час стривожена, напружена, не може собі знайти місця. Така людина «нещасна». Ось послухайте казку «Краса душі» Михайла Андріанова.

Казка «Краса душі»

Сумно було Квіточці стояти цілий день на одній ніжці посеред клумби біля будинку. Але якогось дня сів на неї зовсім незнайомий Метелик. Він, напевно, прилетів із далекої країни, бо таких красивих крилець Квітка ще ніколи не бачила. Метелик теж замилувався пишною Квіткою, і, поки він відпочивав, вона поскаржилася, як часто їй буває самотньо. І тоді Метелик пожалів самотню Квіточку. Він вирішив не летіти далі, а оселитися поблизу, щоб прилітати щодня до Квіточки і розповідати їй цікаві історії про ті місця, де він побував. Тепер Метелик щоранку і щовечора прилітав до Квітки з новинами, а вона, розкривши пелюстки, радісно зустрічала свого друга. Одного разу, коли Метелика не було поряд, до Квітки підійшов хлопчик і хотів її зірвати. Квітка злякалася і почала благати не зривати її. Натомість запропонувала хлопчикові піймати свого красивого друга. Хлопчик погодився і пішов додому по сачок. Повернувшись, він сховався і став чатувати на Метелика. Незабаром той з’явився у небі. Він кудись поспішав і пролетів повз Квітку. Вона широко розкрила свої пелюстки і почала кликати Метелика:

— Метелику, скоріше лети до мене, я на тебе давно чекаю, маю щось тобі сказати. Той радісно підлетів до Квітки і... потрапив у сачок. Він хотів вибратися: бився крильцями, шукав шпаринку, та дарма. Раптом йому вдалося вирватися з полону. Метелик злетів і вже згори побачив, що від удару сачка Квітка зламалася і лежала серед трави. Хлопчик пішов, а Метелик ще довго сидів поруч зі своєю зламаною подругою і гірко плакав та промовляв:

— Це я винен, це через мене тебе зламали, пробач мені, Квіточко.

Учитель проводить бесіду за змістом прочитаного.

Запитання

— Хто з героїв казки був красивий душею?

— Як Квіточка поставилася до Метелика?

— Можливо, хтось вважає, що Квітка вчинила порядно, адже вона рятувала своє життя? Доведіть свою думку.

— Чи сподобався вам хлопчик? Чому?

— Що важливіше — краса зовнішня чи внутрішня?

Діти роблять висновок, що краса і добро — єдині. Добро в людині завжди красиве, і воно потрібне нам для життя.

Учитель: А зараз підемо вулицею Працьовитих і Завзятих. Людське тіло є чудом різноманітності і єдності. Воно складається із багатьох трильйонів клітин, і всі вони працюють злагоджено, як єдиний механізм. Завдяки цьому людина може думати, рухатись, їсти, бачити, чути, відчувати.

Учень:

Я люблю книжки читати,
Сестрі косу заплітати,
Ну а мій найменший братик
Любить кубики складати.
Треба працю полюбити,
Щоб самій собі радіти!

Учні показують підготовлені заздалегідь сценки про працю і завзяття. Відтак учитель читає їм казку.

Казка «Я уже дорослий»

Ріс собі хлопчик Василько. Батьки його любили і гляділи, кашкою з молочком годували, тато гарні забавки майстрував. А Василько підростав та дивився, як батько з матір’ю по господарству пораються — захотілось і йому чимшвидше дорослим стати. Прийшов він якось до батька в поле і каже:

— Тату, я вже дорослий, — хочу тобі допомогти!

— Це дуже добре! — зрадів тато. — А ти сьогодні кашу їв?

— Їв!

— А миску за собою помив?

— Не помив.

— Оце йди спершу помий за собою миску — то найперша доросла робота.

Учитель: Хто і як допомагав дорослим улітку? Зараз ми мандруватимемо вулицею Кмітливих і Розумних. Давайте пограємо в гру, але спершу дайте відповіді на запитання.

Запитання

— Як називаються числа при множенні?

— Скільки кольорів у веселки?

— Периметр прямокутника — це ...

— Частина доби з вечора до ранку — ...

— Найбільша річка країни.

— Що росте взимку?

Учитель: Придумайте епітети до слова «життя» (щасливе, активне, веселе, бурхливе, красиве, повноцінне, творче, солодке, безрадісне, нудне, цікаве, трудове, важке тощо). Намалюйте до ваших відповідей малюнки.

Учитель роздає дітям картки з різними словами (сонце, земля, джерело, ліс тощо) та ставить запитання «Скажи, сонце (джерельце, земле...), що ти подаруєш для життя людині?». Той, до кого звернулися, має назвати свій подарунок. Наприклад: сонце дарує людині тепло і світло, джерельце — чисту воду і т.д. Потім діти можуть намалювати ці подарунки.

Учитель: П’ятою вулицею, якою ми мандруватимемо, буде вулиця Поезії. Людина має мислення, волю, совість, а тварина — інстинкт. У людини свідома поведінка, вона не просто істота, а особистість. Зараз, прослухавши вірш «Провчив» Івана Немировича, пограємо в гру. Для цього вам необхідно вміло добирати рими.

Гра «Додай рими»

Біля двору на дубець
Сів, щебече _____________________.

Раптом бачить: з-під воріт
Вилізає чорний __________________.

Лізе й тягне він мішок,
У який вкида ____________________.

Щебетунчик горобець
Був сміливий ____________________.

Нагострив швиденько дзьоб
І нахабу цок у ___________________.

Клюнув добре, так як слід,
Аж завив, занявкав _______________.

Не ловитиме в мішок
Більш ніколи він _________________.

Учитель: Кожному з дорослих здається, що швидко промайнуло його дитинство, побігло кудись і не вернеться. Так само швидко промине воно і у вас.

Тому давайте грати в ігри! Але спершу відгадаймо загадку.

Загадка

Всі хочуть, як народиться дитина,
Щоб я було красиве і дзвінке,
Бо носить все життя мене людина.
(Ім’я)

Учитель пояснює умови гри «Мої якості».

Гра «Мої якості»

Кожен має картку з ім’ям, літери якого записані у стовпчик. Треба вибрати слова, що описують риси характеру зі словничка і записати. Наприклад:

Н — надійна
А — активна
Д — добра
І — інтелігентна
Я — яскрава

Словничок: охайна, лагідна, активна, добра, інтелігентна, ніжна, розумна, ввічлива, чесна, працелюбна, наполеглива, смілива, відповідальна, впевнена, сильна, спритна, стримана тощо.

Учитель: Наступна вулиця — вулиця Краси, здоров’я і природи.

Торкнись краси природи усім серцем,
Немов руками ніжних пелюсток,
І пригорни хоча б одну до себе,
Неначе мати любих діточок.

Учитель: Краса — це те, що приємно і подобається всім без винятку, тобто все те, що добре і прекрасне, що оточує людину і викликає у неї радість. Краса робить людину кращою. Людина — частина природи. Ми зобов’язані піклуватися про природу. Вона схожа на організм, але дуже великий. Здоров’я кожної людини залежить від здоров’я природи. Кожен з нас черпає сили з природи. Якщо вона здорова, чиста, то ми дихаємо чистим повітрям, п’ємо чисту воду, ходимо по чистій землі, харчуємось якісними продуктами. Тоді ми ростемо і набираємось здоров’я і сили. А що для цього нам треба знати і робити? Ось ми і перевіримо, як ви знаєте природу і піклуєтесь про її здоров’я.

Учитель оголошує інтелектуальне змагання.

Запитання:

— Яка рослина «убиває звіра»? (Звіробій)

— Вони бувають дикі і свійські. (Тварини)

— Полюбляють і діти, і мавпи. (Банани)

— Житель мурашника. (Мурашка)

— Ця пташка виводить пташенят взимку. (Шишкарик)

Учитель пропонує учням скласти прислів’я із двох карток, на одній з яких — початок прислів’я, а на другій — його завершення.

Мудрим ніхто не вродився,... ...те й пожнеш.
Що посієш,… ...бджола не жалить.
Пшениця колоситься — ...бо схочеш водиці.
Зрубав дерево... ...а навчився.
Не брудни криниці,… ...той щасливий.
Хто терпеливий,… ...життя веселиться.
Добру людину... ...посади два.

Учитель: Ось ми і підійшли до вулиці Щастя.

Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі великий буде!

Учитель: Кожна людина має свій вік. Вона росте і розвивається індивідуально. Бережіть себе і свій організм, радійте життю. Життя прекрасне! Хай ваша життєва дорога буде щасливою і яскравою, як кольори цієї веселки. Перед вами геометричні кольорові фігури. Ви можете вибрати собі ту, яка вам найбільше сподобалась. Тепер я розповім про кожного із вас, якими, на думку психологів, ви є і якими будете, коли станете дорослими. Все це пов’язане з тим, яку фігуру ви обрали.

Діагностика

Круг. Діти, які вибрали круг, слухайте про себе: доброзичливі, піклуються про інших, нерішучі, балакучі, мають широке коло друзів.

Квадрат. Ці учні охайні, підтягнуті, робоче місце у них завжди в порядку, вони працелюбні, дотримуються правил та інструкцій.

Трикутник. Стежать за модою, прагнуть до лідерства, влади, нетерплячі, люблять розваги.

Прямокутник. Усім цікавляться, збуджені, уникають конфліктів, схильні до втрати речей, весь час знаходять нових друзів.

Ламана. Прагнуть до знань, на робочому місці безлад, не люблять паперової роботи, дотепні.

Учитель: Назвіть якості людини, без яких неможливе щасливе життя людини.

Учні називають якості людини, з яких складають формулу щастя.

ДОБРОТА + ПРАЦЬОВИТІСТЬ + ЗАВЗЯТІСТЬ + КМІТЛИВІСТЬ + РОЗУМ + ПОЕЗІЯ + КРАСА + ЗДОРОВ’Я + ПРИРОДА = ЩАСТЯ

Учитель: Складіть список цінностей, які можуть принести щастя в житті (наприклад: хороша сім’я, великий будинок, здоров’я, освіта, гроші, любов, друзі, гарна зовнішність, розум, упевненість у собі) і розмістить їх в порядку значущості для себе, поясніть свій вибір.

Учень:

Найвища в світі цінність — жити!
Йти вдаль по вранішній росі,
Сміятись, плакати, любити,
І дивуватися красі.

Учениця:

Яке це щастя — в світі жити!
І відчувати смак життя.
Співати, мріяти, радіти,
Й летіти в світле майбуття.


Категорія: 1-4 класи | Додав: Nicolaj
Переглядів: 454 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017