Субота, 29.04.2017, 13:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » фізика, інформатика

«Два. чотири, всі разом»
[ Викачати з сервера (66.5Kb) ] 14.11.2015, 14:52
 

Інтерактивна частина уроку
з застосуванням технології
«Два. чотири, всі разом»

(З досвіду роботи О. Янушевич )

Тема уроку: Магнітне поле.

Інтерактивна частина уроку проводиться із застосуванням технології «Два. чотири, всі разом». Вона потребує такої послідовності.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Технології ситуативного моделювання
Технології колективно-групового навчання
Технології кооперативного навчання
Кейс-технології
Сучасні загальноосвітні технології

1-й етап: учитель пропонує учням сформулювати запитання-відповіді, які б розкривали зміст основних понять, положень, законів розділу «Магнітне поле», і розташувати (записати) їх у логічній послідовності так, щоб створити повне і цілісне уявлення про матеріал, що вивчався.

Об’єднує учнів у пари (так, як сидять за партами) і просить обговорити свої ідеї один з одним, причому наголошує, що пари повинні не лише сформулювати запитання, а й обов’язково проговорити відповіді на них, а також дійти згоди щодо їх послідовності.

На виконання цього етапу вправи відводиться 12-15 хв.

2-й етап: вчитель об’єднує пари у четвірки і пропонує їм порівняти результати своєї попередньої роботи, побудувавши спільно логічну послідовність запитань з розділу, обов’язково наголосивши, що четвірка повинна дійти згоди, а також бути готовою представляти свої висновки (5-7 хв).

3-й етап: вчитель пропонує кожній четвірці сформулювати одне запитання-відповідь в тій послідовності, в якій вони їх визначили. Запитання записуються на дошці (на аркуші паперу), утворюючи логічний ланцюжок запитань з розділу «Магнітне поле». Якщо запитань більше, ніж утворених четвірок, групи виступають у попередньому порядку, обговорюють утворений план розділу «Магнітне поле».

4-й етап: учні переглядають послідовність запитань, їх важливість, пропонують вилучити «слабкі ланки» — менш важливі, другорядні запитання.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ (РЕФЛЕКСІЯ) УРОКУ

Вчителю варто задуматися над тим, що підбиття підсумків — це дуже важливий етап інтерактивного заняття.

Заняття доходить кінця. На цьому етапі багато вчителів схильні розслабитися і провести коротке, нечітко структуроване обговорення; усі погоджуються, що все було цікаво (наприклад, рольова гра удалася, вправу виконали просто здорово тощо), і цим справа закінчується. Учитель йде з почуттям виконаного обов’язку; учні розходяться з почуттям, що спробували щось новеньке.

На жаль, вони не врахували, що підсумки є найважливішою частиною інтерактивного уроку. Саме тут проясняється зміст проробленого; підводиться риска під знаннями, що повинні бути засвоєні, і встановлюється зв’язок між тим, що вже відомо, і тим, що знадобиться їм у майбутньому.

Функції підсумкового етапу уроку:

  • прояснити зміст опрацьованого;
  • порівняти реальні результати з очікуваними;
  • проаналізувати, чому відбулося так чи інакше;
  • зробити висновки;
  • закріпити чи відкоригувати засвоєне;
  • намітити нові теми для обміркування;
  • установити зв’язок між тим. що вже відомо, і тим, що потрібно засвоїти, навчитись у майбутньому;
  • скласти план подальших дій.

Під підсумками уроку ми маємо на увазі процес, зворотний інструктажу. Іншим терміном для цього етапу є «рефлексія»; у даному випадку підкреслюється можливість для учасників навчально-виховного процесу оглянутися на події, що відбувалися; третій термін — «дискусія», що означає розгляд чи обговорення спірних питань. Його достоїнством є також підкреслений зв’язок первісних цілей з оглядом остаточних результатів. Мета рефлексії: згадати, виявити й усвідомити основні компоненти діяльності її зміст, тип, способи, проблеми, шляхи їх вирішення, отримані результати тощо.

Методика проведення рефлексії на уроці включає такі етапи:

1. Зупинка дорефлексійної діяльності. Всяка попередня діяльність має бути завершена чи призупинена. Якщо виникли труднощі в розв’язанні проблеми, то після рефлексії її розв’язання може бути продовжене.

2. Відновлення послідовності виконаних дій. Усно чи письмово відтворюється все, що зроблено, в тому числі і те, що на перший погляд здається дріб’язковим.

3. Вивчення відтвореної послідовності дій з точки зору її ефективності, продуктивності, відповідності поставленим завданням тощо. Параметри для аналізу ре флексійного матеріалу вибираються із запропонованих учителем.

4. Виявлення і формулювання результатів рефлексії. Таких результатів може бути виявлено кілька видів:

  • предметна продукція діяльності — ідеї, пропозиції, закономірності, відповіді на запитання тощо;
  • способи, які використовувались чи створювались в ході діяльності;
  • гіпотези щодо майбутньої діяльності.

5. Перевірка гіпотез у наступній діяльності.

Важливим фактором, що впливає на ефективність рефлексії в навчанні, є різноманітність її форм і прийомів, їх відповідність віковим та іншим особливостям дітей. Рефлексія не повинна бути лише вербальною — це можуть бути малюнки, схеми, графіки тощо.

Рефлексія тісно пов’язана з іншою важливою для технологічного уроку дією — постановкою мети. Формулювання учнем мети свого навчання передбачає її досягнення і наступну рефлексію — усвідомлення способів досягнення поставленої мети. В цьому випадку рефлексія не лише підсумок, а й старт для нової освітньої діяльності і її нової мети.

Очевидно, що ключовою функцією підсумків буде повернення до результатів навчання і можливість переконатися, що учні їх досяглії.

Розглянемо стадії підсумкового етапу уроку:

1) установлення фактів (що відбулося?);
2) аналіз причин (чому це відбулося?);
3) планування дій (що нам робити далі?).

Технологія проведення підсумкового етапу

На першій стадії

  • Використовуйте відкриті запитання: як? чому? що?
  • Виражайте почуття.
  • Наполягайте на описовому, а не оціночному характері коментарів.
  • Говоріть про зроблене, а не про те, що могло бути зроблене.

На другій стадії|

  • Запитуйте про причини. Чому? Як? Хто?
  • Вникніть у відповіді. Чому цього немає? Що було б, якщо?
  • Шукайте альтернативні теорії. Чи є інша можливість?
  • Підберіть інші приклади. Де ще відбувалося щось подібне?
  • Наведіть думки незалежних експертів.

На третій стадії

  • Домагайтеся, щоб учні взяли на себе зобов’язання щодо подальших дій.
  • Для підсумків уроку та оцінювання його результатів у балах доцільно залишати до 20% часу.

Джерело: Е.І. Федорчук. «Сучасні педагогічні технології»


Категорія: фізика, інформатика | Додав: Nicolaj | Теги: інтерактивний урок, інтерактивне навчання
Переглядів: 346 | Завантажень: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017