Середа, 23.09.2020, 01:44
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » фізика, інформатика

Закон Джоуля – Ленца
[ Викачати з сервера (1.58 Mb) ] 21.12.2013, 22:11

Розробка уроку з фізики у 9 класі

Учитель Ганжа Т.В.

ФІЗИКА – 9 клас.Урок 31/10.

Тема: Кількість теплоти, що виділяється в провіднику зі струмом.
Закон Джоуля — Ленца. Електронагрівальні прилади.

Мета: Вивчити теплову дію електричного струму та формулу для розрахунку кількості теплоти, що виділяється в провіднику зі струмом. Сформувати вміння застосовувати цю формулу на практиці, розширити політехнічний кругозір учнів. На основі історичного та краєзнавчого матеріалу виховувати любов до науки та рідного краю.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: джерело струму, лампа для кишенькового ліхтарика на підставці, ключ, амперметр, вольтметр, з’єднувальні провідники.

Хід уроку

1. Організаційний момент, актуалізація опорних знань (5 хв).

— Давайте з’ясуємо ключове слово нашого уроку, розгадавши невеликий кросворд:

1) Розділ фізики, що вивчає електричні явища (елекТрика).

2) Негативно заряджена частинка, що своїм рухом створює електричний струм (елЕктрон).

3) Величина, що характеризує протидію електричному струму в провіднику (оПір).

4) Одиниця вимірювання заряду (куЛон).

5) Величина, що дорівнює добутку напруги, сили струму та часу його проходження (робОта).

6) Впорядкований рух заряджених частинок (сТрум).

7) Величина, що визначається відношенням роботи до заряду (нАпруга).

— Отже, ключове слово нашого уроку — ТЕПЛОТА.

2. Повідомлення теми уроку, мотивація навчання (5 хв).

— Запишіть, будь ласка, в зошити тему нашого уроку: «Кількість теплоти, що виділяється в провіднику зі струмом. Закон Джоуля — Ленца. Електронагрівальні прилади».

— Нам уже відомо, що внаслідок проходження електричного струму провідник нагрівається. Давайте спробуємо пояснити, чому це так відбувається? (Вільні електрони, переміщуючись під дією електричного поля, взаємодіють із зустрічними атомами або йонами речовини провідника й передають їм частинку своєї енергії. Ця енергія перетворюється у внутрішню енергію провідника)

— Нагрівання провідника КОРИСНЕ чи ШКІДЛИВЕ?

— Від чого залежить кількість теплоти, що виділяється у провіднику зі струмом?

3. Вивчення нового матеріалу, початкове його осмислення (17 хв).

— Чому саме ЦЮ формулу називають законом Джоуля — Ленца?

— Спробуємо прочитати цю формулу реченням, тобто з’ясуємо фізичну суть даного закону.

«Кількість теплоти, що виділяється в провіднику зі струмом, пропорційна квадратові сили струму, опорові провідника й часові проходження струму».

1. Який із провідників нагріється більше й чому?

А) при послідовному з’єднанніБ) при паралельному з’єднанні

Відповідь: А) Більше нагріється провідник з більшим опором (4 Ом)
Б) Більше нагріється провідник з меншим опором (2 Ом)

2.

Розв’язання: Q=І2 R t;">Q= (2,4А)2*4 Ом *300с=6912 Дж.

3) Експериментальна задача. (На практиці значно цікавіше, ніж на картинці!!!)

— Спробуємо обчислити скільки часу повинна світити лампочка кишенькового ліхтаря, щоб на ній виділилась така ж кількість теплоти (6912 Дж)?

— Потрібно лише два сміливці. На столі – всі необхідні прилади, уважно подивіться, проаналізуйте і спробуйте самостійно скласти коло. Але не вмикайте його, доки я не перевірю. Якщо не зможете самостійно – я дам підказку.

4) Ознайомлення з короткою історією створення лампи розжарювання та застосуванням електронагрівальних приладів. (За слайдами з презентації)

Історична довідка: «Путівку в життя» електричній лампі дала дугова лампа «свіча Яблочкова». Міцні дугові лампи у наш час успішно використовуються у прожекторах. А вперше в Україні дугові лампи типу «свіча Яблочкова» освітили центр міста Полтави у 1880 році (такі ліхтарі на той час були лише у Москві, Петербурзі та деяких містах Західної Європи). Полтава розпрощалася з каганцем 100 років тому. Наприкінці 1900 року помешкання міських жителів освітила перша електростанція потужністю 35 кінських сил (26 кВт).

4. Закріплення нового матеріалу (10 хв.)

Тренувальні вправи.

1. Повернення до задачі за малюнком.
І2Rt = cm(t2-t1);m=Vp.

5. Домашнє завдання (3 хв).

Для тих, хто любить фізику, — спробуйте знайти цікаві факти з життя вчених:

  • Павла Михайловича Яблочкова;
  • О.М. Лодигіна;
  • Томаса Едісона;
  • Івана Пулюя.

6. Підсумок уроку (5 хв).

1. Фронтальне опитування учнів (метод “Мікрофон”):

— Що вивчили сьогодні на уроці?

— Запишіть формулу (математичний вираз) визначення кількості теплоти?

— Її фізичний зміст?

— Хто її встановив?

— Яке застосування теплової дії струму на практиці?

2. Оцінювання роботи учнів.

3. Повернення до ключового слова: ТЕПЛОТА.

— Мабуть, нам варто також задуматись і над тим, що теплота йде не лише від провідника зі струмом, а перш за все, від наших сердець, і давайте саме цим теплом зігрівати людей, що нас оточують. А я від усього серця дякую вам за сьогоднішній урок.


Категорія: фізика, інформатика | Додав: Nicolaj
Переглядів: 2019 | Завантажень: 224 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2020