Неділя, 09.08.2020, 16:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » фізика, інформатика

Закон збереження енергії
[ Викачати з сервера (23.9 Kb) ] 25.06.2020, 12:24
Закон збереження енергії
Закон збереження енергії
Розв'язування задач

Автор: І.Д. Кириленко

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Сила пружності.


Мета. Познайомити учнів з поняттями «імпульс тіла» та «імпульс сили»; дати уявлення про сутність закону збереження імпульсу; розширити знання учнів про використання закону збереження імпульсу; навчити використовувати свої знання під час розв’язання конкретних завдань; ознайомити учнів з практичним використанням загону збереження імпульсу; розповісти про досягнення вітчизняної космонавтики; розкрити фізичний сенс поняття «потужність»; дати визначення «потенційна енергія тіла» та «кінетична енергія»; розтлумачити сутність закону збереження енергії в механічних процесах; збільшити уявлення учнів про галузі використання закону збереження енергії; навчити їх використовувати під час розв’язання відповідних задач.

Обладнання. Інтерактивна дошка, картки з завданнями, картки для експерименту, відеофрагменти (фільм «Закон збереження імпульсу», фрагменти «Реактивний рух» та «Освоєння космосу»), слайди або фотографії об’єктів, динамометр, нитка, лінійка, штатив, гирьки, візки та кульки.


Хід уроку

Етапи уроку Діяльність учителя Діяльність
учнів
І Організаційний етап Вітання учнів, організація робочого місця.

Вступ.

«Діти, вже протягом трьох років ми з вами вивчаємо цей чудовий предмет, і кожного уроку дізнаємося про явища, закони, намагаємося відповісти на складні та хвилюючі питання.

Ви вже знаєте закони Гука та Ньютона. Сьогодні ми закріпимо набуті знання, пригадаємо те, що вивчали протягом цієї теми.

В багатьох випадках під час розв’язання основної задачі механіки визначення сил, які діють на тіло, являють собою значні математичні труднощі.

Багато завдань неможливо розв’язати, якщо використовувати тільки закони Ньютона. Наприклад, у випадках, коли невідомі сили взаємодії між тілами під час зіткнення або криво-лінійному русі.
Привітання вчителя, підготовка робочих місць. Діти слухають педагога.
II Мотивація
навчальної
діяльності
Перегляд фрагментів фільмів, коментування вчителем та їх обговорення. Діти групи дослідників демонструють взаємодію двох кульок, двох візків, енергію деформованого тіла та перехід потенційної енергії в кінетичну.

Конкурс заздалегідь приготованих бліц-питань між представниками команд учнів.

III Повторення
вивченого
матеріалу
Учитель контролює діяльність учнів та пропонує розв’язати задачі за картками. Робота в групах по три учні, відповіді на питання представниками груп.

Презентація капітанами команд своїх розробок на тему «Закон збереження енергії», «Закон збереження імпульсу», «Реактивний рух», «Освоєння космосу».

Інші члени команд переглядають презентації, роблять запитання опонентам та приймають участь в обговоренні.
IV Використання
отриманих
знань
Учитель пропонує учням продемонструвати свої знання біля дошки. Розв’язання задач. Учні за бажанням розв’язують задачі та слухають коментарі вчителя.
V Контроль
та корекція
отриманих
знань
Педагог пропонує дітям тестові завдання для самоконтролю, спостерігає за роботою.

Звертає увагу на важливі моменти, організує обговорення завдань.

Діти отримують завдання, обирають правильні відповіді, приймають участь у обговоренні завдань.
VI Підбиття
підсумків
уроку
Учитель підводить підсумки уроку та пропонує питання: Що вас вразило на цьому уроці?

Що найбільше сподобалося з переглянутого матеріалу? Який висновок ви зробите з цього уроку?

Слухають учителя.

Приймають участь в обговоренні уроку.

Команда суддів коментує відповіді дітей та виставляє оцінки.
VII Домашнє
завдання
Підготуватися до контрольної роботи. Повторити формули та закони. Переглянути останні конспекти. Розв’язати задачі. Слухають учителя та записують домашнє завдання.

Додаток 1

Картки з завданнями

1. Чому важко зістрибнути з човна на берег, а такий самий стрибок легко зробити з великого судна?

2. Падаючий з висоти 2 м м’яч підскочив на 1, 5 м. Чому?

3. Чому гумові балони авто зменшують удари при зіткненні?

4. Як змінюється потенційна та кінетична енергія вільно падаючого тіла, космічного корабля?

5. Чи залежить значення кінетичної енергії від вибору системи відліку?

6. У якому випадку більша потенційна енергія: якщо пружина стиснута на 2 см, а потім розтягнута на 3 см?

7. Яку потужність може мати людина?

8. Чому важко збільшити максимальну швидкість авто та літаків?

9. Від чого відштовхується ракета, збільшуючи швидкість у космосі?

10. За яких умов імпульс тіла не змінюється?

11. Метеорит горить, летячи до поверхні землі. Що коїться з його імпульсом?

12. Чому людина може бігти по тоненькому льоду та не може на ньому встояти, бо провалиться?


Додаток 2

Текстові задачі

1. Яка потужність електродвигуна, виконуючого за 1 хв. роботу 60 кДж?

2. Знайдіть кінетичну енергію тіла масою 1 кг, підкинутого горизонтально зі швидкістю 20 м/с наприкінці четвертої секунди його руху?

3. Тіло кинули вертикально догори зі швидкістю 15 м/с. На якій висоті його кінетична енергія більша в 2 рази за потенційну?

4. Тіло кинули з поверхні землі під кутом до горизонту з початковою швидкістю 15 м/с. Якою буде швидкість тіла на висоті 10 м?


Додаток 3

Тестові завдання самостійної роботи

1. Які одиниці вимірювання енергії існують у Міжнародній системі?

А. 1 кг
Б. 1 н
В. 1 кгм/с
Г. 1 Дж
Д. 1 Вт

2. Який вираз відповідає визначенню потенційної енергії тіла, піднятого над Землею?

А. mv
Б. mgh
В. kx
Г. Ft
Д. 0

3. Яке з наведених нижче виразів відповідає закону збереження імпульсу у випадку взаємодії двох тіл?

А. p = mv
Б. F∆t = mv
В. m1v1 + m2v2 = m1v῾1 + m2v῾2
Г. A = mgh
Д. F = kx

4. Чому дорівнює кінетична енергія тіла, маса якого 2 кг, що рухається зі швидкістю 4 м/с?

А. 4 Дж
Б. 8 Дж
В. 16 Дж
Г. 32 Дж
Д. 64 Дж

5. Визначте потенційну енергію тіла, маса якого 2 кг, на висоті 3 м від поверхні Землі. Прискорення вільного падіння дорівнює ≈ 10 м/с

А. 0, 67 Дж
Б. 6 Дж
В. 6,7 Дж
Г. 15 Дж
Д. 60 Дж

6. Як зміниться потенційна енергія пружнодеформованого тіла, якщо його деформація зменшиться в 2 рази?

А. Не зменшиться;
Б. зменшиться в 1,5 рази;
В. зменшиться в 2 рази;
Г. зменшиться в 3 рази;
Д. зменшиться в 4 рази.

7. Як зміниться потенційна енергія тіла, піднятого над Землею на 6 м, при зменшенні його висоти на 4 м?

А. Не зменшиться;
Б. зменшиться в 1,5 рази;
В. зменшиться в 2 рази;
Г. зменшиться в 3 рази;
Д. зменшиться в 4 рази.

8. Швидкість автомобіля в 4 рази більше швидкості вантажівки, а маса вантажівки в 2 рази більше, ніж маса автомобіля. Порівняйте значення кінетичних енергій автомобіля Е1 та вантажівки Е2.

А. Е1 = Е2
Б. Е1 = 2Е2
В. Е1 = 4Е2
Г. Е1 = 8Е2
Д. Е1 = 16Е2

9. Які з названих нижче сил мають гравітаційну природу?

А. Сила всесвітнього тяжіння;
Б. сила пружності;
В. сила тертя;
Г. сили пружності й тяжіння;
Д. сили пружності і тертя.

10. За яких умов виконується закон збереження механічної енергії в системі тіл, діючих між силами тяжіння і пружності?

А. Тільки в замкненій системі;
Б. виконується за будь-яких умов;
В. сума робіт зовнішніх сил дорівнює 0;
Г. сума моментів зовнішніх сил дорівнює 0;
Д. за виконанням усіх умов.

11. Залізничний вагон масою m має швидкість v, зіштовхується з нерухомим вагоном масою 2m та з’єднується з ним. Який спільний імпульс мають два вагони після з’єднування?

А. 0
Б. mv/3
В. mv/2
Г. mv
Д. 3 mv

12. Під час пострілу з автомату вилітає куля масою m зі швидкістю v. Якого імпульсу набуває після пострілу автомат, якщо його маса в 500 разів більше, ніж маса кулі?

А. mv
Б. 500 mv
В. mv/500
Г. 0
Д. серед відповідей немає правильної.


Категорія: фізика, інформатика | Додав: Nicolaj
Переглядів: 32 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2020