Вівторок, 25.04.2017, 20:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 11
Гостей: 11
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » фізкультура

Травматизм на уроках фізкультури
[ Викачати з сервера (61.5Kb) ] 21.01.2017, 20:20
Травматизм на уроках фізкультури

Робота з профілактики травматизму, захворювань і нещасних випадків під час занять фізичною культурою є одним з найважливіших завдань учителів, директорів шкіл. Проте безліч випадків порушень організаційного, методичного, санітарно-гігієнічного характеру призводить учнів до травм і погіршення здоров’я.

 

Основні причини травматизму:

1. Організаційні недоліки при проведенні занять:

  • непродумана організація уроку;

  • проведення занять у відсутність учителя;

  • слабка дисципліна учнів, непідготовленість інвентарю, що використовується на уроці.

2. Порушення дидактичних принципів навчання та проведення уроку, а саме:

  • регулярність занять;

  • поступове збільшення навантаження;

  • послідовність.

3. Відсутність індивідуального підходу, недостатній облік стану здоров’я, статевих і вікових особливостей, технічної та фізичної підготовки учнів (форсування навантажень).

4. Зневажливе відношення вчителя до підготовчої частини уроку, розминки, неправильне навчання техніці фізичних вправ, відсутність страховки, самостраховки, неправильне їх застосування, перенесення засобів і методів тренування спортсменів на учнів школи.

5. Недоліки навчального планування, яке не може забезпечити повноцінну фізичну підготовку та спадкоємність у формуванні рухових навичок учнів.

6. Недостатнє матеріально-технічне забезпечення, оснащення занять:

  • погана підготовка місць занять і інвентарю:

  • погане кріплення снарядів:

  • відсутність табельного інвентарю й устаткування;

  • малі зали, відсутність зон безпеки;

  • жорстке покриття та нерівності доріжок.

7. Незадовільний санітарно-гігієнічний стан залів, майданчиків:

  • погана вентиляція;

  • недостатня освітленість місць занять;

  • запиленість;

  • низька температура повітря та води басейну.

8. Несприятливі метеорологічні умови: дощ, сніг, сильний вітер тощо.

9. Недостатня акліматизація учнів.

10. Низький рівень виховної роботи, порушення дисципліни, поспішність, неуважність учителя й учнів.

11. Відсутність медичного контролю.

12. Допуск до змагань без проходження лікарського огляду.

13. Невиконання вчителем лікарських рекомендацій щодо:

  • термінів відновлення занять після захворювань учня;

  • обмеження навантажень;

  • комплектуванням груп залежно від рівня підготовленості учнів.

У переліку причин травмування особливо стоїть гіпокінезія. Більшість новонароджених одержують спадкову інформацію з гіпокінезії від батьків. Потім руховий голод наростає (дитячий садок, школа). Після час вступу до школи організована та неорганізована активність знижується на 50%.

Будь-які відхилення в стані здоров’я у дітей, а вони неминучі у фізично ослаблених, можуть бути причиною травми. Так, погана постава підвищує ступінь ризику отримання різних травм і не тільки хребта, але й внутрішніх органів грудної клітки (оскільки вони займають несприятливе положення і мають понижену функцію).

Правила надання першої допомоги при одержанні травм

Наслідки нещасних випадків залежать від того, наскільки швидко та кваліфіковано надано потерпілому першу медичну (долікарську) допомогу. Затримка долікарської допомоги або неправильне (невміле) її надання може призвести до серйозних ускладнень у лікуванні, інвалідності та навіть до смерті потерпілого.

Майже завжди травма трапляється раптово і викликає в учителя або учнів почуття безпорадності. Не всі знають, що треба робити, як швидко визначити характер і тяжкість травми. В таких випадках необхідні спокій, рішучість, уміння швидко та правильно організувати надання першої долікарської допомоги до прибуття медичних працівників. Швидкість і якість надання долікарської допомоги визначаються підготовленістю осіб, які знаходяться поруч, їх умінням використовувати підручні та спеціальні засоби.

Є певна схема послідовності надання першої долі карської допомоги. З різними варіаціями вона придатна у більшості ситуацій.

Значно складніше надавати допомогу, якщо біля потерпілого тільки одна людина. В такому випадку не завжди потрібно відразу бігти за лікарем, інколи це просто неможливо зробити (на спортмайданчику, у лісі, на річці).

У таких ситуаціях, як ураження електрострумом, утоплення, численні травми, надання термінової допомоги може стати вирішальним для врятування життя потерпілого. Наприклад, у вище означених випадках у потерпілого може бути відсутнім дихання, порушення серцево-судинної діяльності, аж до зупинки серця. При цьому завдання того, хто надає допомогу — негайно розпочати відновлення дихання та серцево-судинної діяльності у потерпілого, а вже потім вирішувати питання із транспортуванням.

Схема послідовності дій при наданні першої долікарської допомоги:

1. Вивести потерпілого з оточення, де стався нещасний випадок.

2. Надати потерпілому найбільш зручне положення, що забезпечує спокій.

3. Визначити вид травми (перелом, поранення, опік тощо).

4. Визначити загальний стан потерпілого, встановити, чи не порушені функції життєво важливих органів.

5. Розпочати проведення необхідних заходів

  • зупинити кровотечу;

  • зафіксувати місце перелому;

  • вжити реанімаційних заходів (оживлення): штучне дихання, зовнішній масаж серця;

  • обробити ушкоджені частини тіла.

6. Одночасно з наданням долікарської допомоги необхідно викликати швидку медичну допомогу, послати за медпрацівником школи, підготовити транспорт для відправки потерпілого до найближчого медичного закладу.

6. Повідомити керівників навчального закладу про те, що трапилось.

Важливо знати обставини, за яких сталася травма, умови, які спонукали до її виникнення та час — годину та навіть хвилини, особливо коли потерпілий втратив свідомість. Знання цього може допомогти не тільки розпізнати характер ушкоджень, правильно вибрати засоби надання допомоги, але й у майбутньому, в умовах лікувального закладу вірно встановити діагноз.

Перше, що необхідно зробити для надання допомоги — винести (вивести) потерпілого з місця події (із спортзалу, спортмайданчика, зупинити дію електричного струму, винести з приміщення, в якому є чадний газ тощо). Робити це потрібно обережно, намагаючись якнайменше турбувати потерпілого, особливо, коли є перелом хребта. В таких випадках не можна перевертати потерпілого, тому що це посилює біль, призводить до тяжких ускладнень, таких, як шок, сильна кровотеча з ушкодженнями судин.

При деяких ушкодженнях і раптових захворюваннях необхідно зняти з потерпілого одяг, наприклад, при термічних опіках, пораненнях. Краще це зробити в приміщенні. Спочатку знімають одяг (пальто, піджак, брюки, кофту) із здорової частини тіла. Якщо важко зняти одяг, його розпорюють по швах або розрізають. Так діють у випадках тяжкої травми з ушкодженням кісток, коли необхідно швидко зупинити кровотечу та іммобілізувати кінцівку. Під час кровотечі одяг достатньо розрізати вище рани. При переломі хребта, коли не можна турбувати потерпілого, одяг не знімають.

Необхідно передбачити захист потерпілого від переохолодження, особливо якщо є значна втрата крові, тяжкий загальний стан або під час транспортування потерпілого на великі відстані. Здійснити це не важко, для цього використовують простирадла, які стелять на ноші таким чином, щоб вільним краєм накрити потерпілого. В мокру погоду треба користуватися брезентом, палаткою або іншими матеріалами, що не пропускають воду.

Потерпілий завжди потребує морально-психологічної підтримки оточуючих. Увага, щирість, турбота — це фактори, що допоможуть подолати наслідки травм, нещастя. Неприпустимі грубість, роздратування, докори в необережності, недотриманні правил безпеки тощо. Правильний психологічний вплив і поведінка тих, хто оточує потерпілого, хто надає йому підтримку, вже є долікарська допомога.


Категорія: фізкультура | Додав: Nicolaj
Переглядів: 99 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017