Неділя, 23.07.2017, 14:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » географія

Земля на плані та карті
[ Викачати з сервера (86.0Kb) ] 22.06.2017, 12:50

Земля на плані та карті
(Урок-змагання з географії)

Автор: Любов Кайдик

Мета: узагальнити, систематизувати й закріпити знання учнів з даної теми; розвивати допитливість, кмітливість, любов до географії; виховувати вміння працювати в колективі, допомагати один одному, співпереживати за спільний успіх.

Обладнання: географічна карта півкуль, план смт Колки, глобус, атлас, малюнки, «стіл допомоги» зі зразками виконаних завдань.

Хід уроку

Вступне слово вчителя. Ми вивчили тему «Земля на плані і карті». Географічна карта — це альфа і омега географії, її початок і кінець. З карти кожне географічне дослідження починається і картою закінчується. Ось яке велике значення має географічна карта, як важливо її знати, щоб бути освіченою людиною.

Сьогодні ми проведемо незвичайний урок. Це урок-змагання. У ньому братимуть участь дві команди.

Головним суддею буде вчитель, а допомагатиме журі восьмикласників, які вже цю тему вивчили і добре знають. За правильну відповідь команда отримує квадратний, а учень трикутний жетон. Успіхів вам у змаганні. Отже, починаємо.

Конкурс «Математичний»

Щоб працювати з картою, потрібні знання математики.

Для участі в конкурсі запрошуємо по одному учасникові (учасники вибирають конверти із завданнями).

Конкурс оцінюється 5 балами.

Завдання для І команди

1. Яка карта має дрібніший масштаб: 1 : 22 000 000 чи 1 : 5000 000?

2. Яка площа саду, що на плані місцевості в масштабі 1 : 5000 має довжину 3 см і ширину 2 см?

Розв'язок.

В одному сантиметрі 50 м.
50 м • 3 = 150 м;
50 м • 2 = 100 м;
150 м • 100 м = 15 000 м2.

Завдання для II команди.

1. Яка карта має дрібніший масштаб: 1 : 90 000 000 чи 1 : 200 000?

2. Яка площа поля, що на плані місцевості в масштабі 1 : 10 000 має довжину 4 см і ширину 3 см.

Розв'язок..

В одному сантиметрі 100 м.
100 м • 4 = 400 м;
100 м • 3 = 300 м;
400 м • 300 м = 120 000 м2.

Топографічна гра

Робота з планом і картою вимагає знань умовних знаків. Як ви їх засвоїли, допоможе виявити «Топографічна гра». Потрібний текст відобразіть умовними знаками (5 балів).

Ми вирушаємо в подорож по топографічному плану (див. додаток). Свій шлях починаємо від школи (квадрат 21). Ідемо доріжкою на північ і виходимо до колодязя. На захід від доріжки простягається фруктовий сад, справа — чагарник. Від колодязя йдемо на північний схід і виходимо до озера. Обходимо його і рухаємося на південний схід до одинокого дерева. Від нього, повернувши на південь, виходимо на шосейну дорогу. У якому квадраті?

«Географічний бій»

Учні ставлять запитання гравцям команди-суперниці. Один учень відповідає тільки раз. Якщо учень не відповів, відповідає той, хто поставив запитання. Потім запитує учень з другої команди (5 запитань, кожна відповідь — 1 бал).

Учитель: Проведені конкурси показали, що команди готові до роботи з картою.

Команда: __________

Робота з карткою

Назва зупинки Напрям руху Відстань (км)
1. Берег озера...    
2. Місто...    
3. Острів...    

Подорож починаємо зі свого селища, координати якого 5° пн. ш., 25° сх. д.

Наше селище нанесене на карту червоним кружечком. Сідаємо на чарівний килим, що літає, який перенесе нас на берег мальовничого озера. Координати нашої першої зупинки — 52° пн. ш., 104° сх. д. (вивісити малюнки). Це найглибше озеро світу, у якому живе північний тюлень (нерпа) та рибка, яка народжує живих мальків, а не відкладає ікру. У неї немає луски, тіло напівпрозоре. Коли її висушити, то можна через нього читати.

А тепер запрошую до міста, координати якого 31° пн. ш., 32° сх. д. Розташувалося воно на березі найдовшої річки світу. Його називають містом тисячі мечетей (вивісити малюнок).

І завершимо свою подорож, перетнувши Індійський океан, на острові, на який у 1871 р. висадився наш співвітчизник Микола Миклухо-Маклай (вивісити портрет). Координати острова — 5° пд. ш., 140° сх. д. На острові розкинулися важкопрохідні ліси, у яких ростуть пальми, хлібне дерево, деревоподібні папороті, оплетені ліанами. На цьому острові живуть папуаси, які мають темно-коричневий або чорний колір шкіри (вивісити малюнки). Свої житла вони будують із бамбука, а замість солі вживають морську воду. Папуаси — хороші майстри різьби по дереву.

Отже, як називається цей острів?

Прошу помічників зібрати карти й таблиці.

На острові літо, яскраво світить сонце, але потрібно повертатися до свого селища. А зараз перевіримо, чи добре ви орієнтуєтесь у своєму селищі (вивісити план селища).

Мабуть, у житті кожної людини є мрія — побувати в далеких країнах, побачити багато цікавого. Пропоную здійснити таку уявну мандрівку за географічною картою.

Гра «Мандрівники»

Завдання. Скласти схему маршруту, позначивши зупинки, вказавши напрям руху й відстані в таблиці. (Команди отримають карти й інструктивні картки.)

Інструктивна картка до конкурсу «Мандрівники»

Завдання. Накреслити схему подорожі на карті, виділивши зупинки, вказавши напрям руху та вимірявши відстані.

Порядок дій

Початок подорожі.

Знайти на карті селище Колки (51° пн. ш., 25° сх. д.), яке позначене червоним кружечком.

Зупинка 1.

Берег озера, координати якого 52° пн. ш., 104° сх. д. У якому напрямі від смт Колки знаходиться озеро ? Яка відстань від селища до озера? З'єднайте Колки з озером червоною лінією.

Зупинка 2.

Місто, координати якого 31° пн. ш., 32°сх. д. З'єднайте зупинки 1 і 2, визначте відстань між ними і вкажіть, у якому напрямі від озера знаходиться місто.

Кінець подорожі.

Острів, координати якого 5° пд. ш., 140° сх. д. З'єднаєте місто з островом, виміряйте відстань і вкажіть напрям руху.

Завдання. Показати на плані автостанцію, школу й визначити, у якому напрямі потрібно йти від автостанції, щоб прийти до школи.

Гра «Дослідники»

Завдання. За планом місцевості провести дослідження виділеної території. (Колективна робота. Оцінюється 5 балами.)

План дослідження території

1. Яка висота місцевості?

2. У якому напрямі поверхня знижуєтеся?

3. Яка рослинність на цій території?

4. Які об'єкти розміщені на цій території (річка, озеро, будівлі, дороги)?

5. Характеристика цих об’єктів.

6. їх розташування (напрям — азимут).

Наше змагання завершилось. Поки журі підбиває підсумки, пропоную конкурс «Ерудити».

Завдання. Прочитати ребус.

Підсумки уроку

Учасникам команди-переможниці присвоюють звання знавців-інтелектуалів і вручають вимпел «Земля на плані і карті». Учням, які набрали найбільше жетонів, виставляють оцінки.

Домашнє завдання. Повторити § 6-9. Виконати завдання 5, с. 49 (підручник).

Додаток

Методика проведення топографічної гри

Тема «Земля на плані і карті» досить складна для засвоєння шестикласниками. Щоб зацікавити учнів, допомогти запам'ятати топографічні знаки, пропоную гру. У ній можуть брати участь усі учні класу. Для проведення гри потрібні: набір намальованих топографічних знаків та аркуші паперу, розкреслені на квадрати. Частину топографічних знаків можна зробити на магнітах і використовувати магнітну дошку.

Учитель називає квадрат, з якого починає гру. Читаючи текст, учитель називає, у якому напрямку вони рухаються, повз які об'єкти (сад, поле, луки і т. ін.), а діти зображають усе, що почули від учителя, графічно і вказують квадрат, у якому закінчили гру.

Обов'язково потрібно заготовляти трафарет, за яким легко перевіряти правильність зашифрованого тексту і виявляти допущені помилки.

Гру можна використовувати декілька разів для одних і тих самих учнів, змінюючи текст.

Гра цікава, учні із задоволенням мандрують, запам'ятовуючи топографічні знаки, і орієнтуються за напрямками. Вона вимагає зосередження уваги, розвиває зорову пам'ять.


Категорія: географія | Додав: Nicolaj
Переглядів: 28 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017