Середа, 18.10.2017, 00:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » історія і право

Юні юристи
[ Викачати з сервера (55.5Kb) ] 18.03.2015, 14:40

Юні прокурори, судді, адвокати...

Автор: І.В. Вишковський

Мета. Виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.

Форма проведення. Рольова гра.

Методичне забезпечення. Плакати-девізи команд і таблички з їх назвами, картки із юридичними завданнями, картки з правовими ситуаціями, годинник, свисток, авторучки.

Час і місце проведення. Навчально-виховна гра проводиться в рамках загальношкільного тижня (місячника) правових знань. Час — 1 година. Місце проведення — актова зала.

У рингу беруть участь 3 команди по 5 осіб — учнів 9-11 класів. Назви команд: «Юні прокурори», «Юні судді», «Юні адвокати». Обирається журі у складі 3 осіб, запрошуються представники правоохоронних органів.

Система оцінювання:

20 балів — відповідь правильна, повна;

10 балів — відповідь частково правильна, неповна;

5 балів — відповідь не правильна.

План проведення гри

1. Правознавча бліц-розминка.

2. Раунд «Юридичний буквар».

3. Правознавча естафета.

4. Раунд «Логічні ланцюжки».

5. Практичне право. «Ситуація».

Організація і проведення рингу передбачає 2 блоки.

Блок А. Підготовка.

На підготовчому етапі учні під керівництвом учителя правознавства повторюють нормативно-правовий матеріал, спеціальну юридичну літературу.

Блок Б. Гра.

Починається роз'ясненням змісту і правил поведінки. Порушення караються штрафними балами.

Хід правознавчого рингу

І раунд «Правознавча бліц-розминка».

  1. Що таке обов'язок?
  2. Розкрийте поняття «громадянин».
  3. Коли виникло право?
  4. Назвіть обов'язки громадян України.
  5. Розкрийте поняття «людина».
  6. Правовий статус громадянина.
  7. Назвіть політичні права громадян.
  8. Розкрийте поняття «особа».
  9. Назвіть особисті права громадян.
  10. Які події передували проголошенню незалежності української держави?
  11. Назвіть соціально-економічні права громадян.
  12. Що таке авторське право?

II раунд — «Юридичний буквар».

  1. Що таке право?
  2. Що таке держава?
  3. Що вивчає правознавство?
  4. Що таке правопорушення?

III раунд — «Правознавча естафета».

Учням пропонується підтвердити або заперечити наступні твердження.

1. Громадянство України втрачається, якщо особа втратила законні джерела існування.

2. При різному громадянстві батьків, один із яких був на момент народження дитини громадянином України, дитина теж є громадянином України, якщо вона народилася на українській території.

3. До громадянства України не приймаються особи, які відмовилися виконувати військовий обов'язок.

4. Набуття громадянства України за народженням залежить від волі громадян.

5. Громадянство України зберігається, якщо особа проживає або тимчасово перебуває поза межами України.

6. Необхідною умовою отримання громадянства України є безперервне проживання на території України на законних підставах протягом останніх 5 років.

7. При бажанні позбавитись громадянства України можлива відмова, якщо особа, що порушила клопотання про вихід, є військовослужбовцем Збройних Сил України.

8. Особа може втратити громадянство України, якщо вона набула його в разі подачі фальшивих документів.

9. Чи можна жертвувати життям певної кількості людей задля врятування життя більшості?

IV раунд — «Логічні ланцюжки».

1. Визначте, якими судами будуть вирішуватися справи.

  • справа про розлучення;
  • справа про неправомірність передачі земельної ділянки під будівництво;
  • справа про невідповідність розпорядженням голови міської Ради «Закону про свободу совісті та релігійні організації»;
  • справа про квартирні крадіжки;
  • справа про порушення Закону «Про Державний бюджет»;
  • справа про виконання заповіту громадянина М.;
  • справа про несплату за використану фабрикою електроенергію;
  • справа про межу між земельними ділянками громадян П. і Д.;
  • розгляд скарг громадян про порушення їхніх конституційних прав і свобод.

2. Зазначте, яка дія буде злочином, а яка — адміністративним проступком:

  • 17-річний громадянин Д. розмалював стіни державної будівлі;
  • 22-річний громадянин Ж. вживає наркотичні речовини;
  • лікар О. не надав необхідної допомоги громадянину, який втратив свідомість на вулиці, а О. це бачив;
  • 15-річний юнак зняв годинник з руки чоловіка, який перебував у нетверезому стані;
  • запізнення на роботу;
  • порушення правил пожежної безпеки;
  • втручання у роботу суддів;
  • поява на роботі в нетверезому стані;
  • порушення правил користування бібліотечними фондами.

3. Запишіть види юридичної відповідальності, які застосовуються за кожне із вказаних правопорушень:

а) перехід вулиці на червоне світло;  
б) порушення правил проїзду у громадському транспорті;  
в) керування автомобілем у нетверезому стані;  
г) пошкодження бібліотечної книги;  
д) крадіжка;  
е) прогул;  
є) вбивство;  
ж) продаж наркотичних речовин;  
з) пошкодження паркану сусіда;  
и) залишення автомобільного транспорту в місці, де стоянка заборонена;  
і) несплата комунальних послуг.  

V раунд. Практичне право. «Ситуація».

Зараз ми розглянемо ряд ситуацій, які юні правознавці спробують прокоментувати.

1. Громадянин Е. опублікував написану на основі детального аналізу діяльності обласної адміністрації за три останні роки статтю, в якій критикував кадрову політику голови державної адміністрації області. Чи мав громадянин Е. право робити це?

2. 5-річного Ромчика, який гуляв біля будинку, покусав собака, якого господар вивів у двір. Батьки зажадали відшкодування за моральну травму і відшкодування затрат на лікування. Господар собаки відмовився виконати ці вимоги. Яка Ваша думка з цього приводу?

3. Під час вистави в цирку мавпа вихопила у глядача С., який її фотографував, фотоапарат і розбила його. С. вимагає, щоб адміністрації цирку відшкодувала йому вартість фотоапарата. Чи правомірні його вимоги? Обґрунтуйте свою відповідь.

4. Під час проїзду у громадському транспорті на роботу громадянин П. зламав руку. Чи повинна адміністрація відшкодувати П. шкоду, заподіяну його здоров'ю?

5. Літак компанії по перевезенню тропічних фруктів через погодні умови не зміг впродовж 7 діб вилетіти до України. У результаті цього зіпсувалося 5 т бананів. Чи буде компанія відшкодовувати збитки постачальникам і замовникам фруктів?

6. Працівники міліції затримали 17-річного Б. за те, що він лаявся нецензурними словами перед входом до театру, а на зауваження громадян та працівників міліції не реагував. Начальник органу внутрішніх справ постановив: за вчинення дій, які є дрібним хуліганством, піддати Б. адміністративному арешту на 10 діб. Чи допущено прийняттям цього рішення начальником органу внутрішніх справ порушення закону? Якщо допущені, то які саме?


Категорія: історія і право | Додав: Nicolaj
Переглядів: 446 | Завантажень: 22 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017