Вівторок, 24.10.2017, 11:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » хімія та біологія

Організація навчання з біології в 6 класі у 2014-15
[ Викачати з сервера (102.5Kb) ] 11.09.2014, 15:49

Рекомендації
щодо організації навчально-виховного процесу
у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів
у 2014/2015 навчальному році

Додаток
до листа Міністерства освіти і науки України
«29» серпня 2014 № 1/9-433

Запровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти передбачає перехід на навчання за новими програмами і підручниками. Обмежене державне фінансування програми видання підручників не дало змоги стовідсотково забезпечити учнів 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів новими підручниками до початку 2014/2015 навчального року. В умовах відсутності підручників для організації навчально-виховного процесу у 6 класі пропонуємо використати підручники минулих років видання та електронні версії нових підручників, що розміщені на сайтах видавництв (посилання на сайти видавництв розміщено на офіційному веб-сайті МОН України www.mon.gov.ua) та спеціально створеному репозитарії цифрового навчального контенту (http://uatest.lokando.com).

* * *

Біологія

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Біологія 6-9 класи»* Назва підручника.
«Біологія. 7» (авт. Соболь В.І.), видавництво «Грамота», 2007 «Біологія. 7»
(авт. Мусієнко М.М., Славний П.С., Балан П.Г.), видавництво «Генеза», 2007
«Біологія. 7» (авт. Ільченко В.Р., Рибалко Л.М., Півень Т.О.), видавництво «Довкілля-К», 2007
Вступ.
Біологія – наука про життя.
Основні властивості живого.
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій).
§ 1 (с. 7)
§ 1 (с. 7-8)
§ 2 (с. 11-13), с.23
§ 1(с. 5)
§ 1 (с. 7-8)
§ 2 (с. 10-11)
§ 1 (с. 5)
§ 4 (с. 18-19)
§ 2 (с. 9-11)
Поняття про віруси. Електронні версії підручників** Електронні версії підручників Електронні версії підручників
Науки, що вивчають життя. § 1 (с. 8-9) § 1 (с. 5-6) § 1 (с. 5-6)
Методи вивчення організмів. с. 284 Електронні версії підручників § 1 (с. 7)
Основні поняття і терміни, які повинні засвоїти учні за новою програмою. Ріст, розмноження, обмін речовинами та енергією, пристосування до навколишнього середовища, віруси, науковий метод
Тема 1. Клітина
Клітина – одиниця живого. § 5 § 5 § 8
Історія вивчення клітини. Електронні версії підручників Електронні версії підручників Електронні версії підручників
Лупа. Мікроскоп. с. 24, 281 § 4 Електронні версії підручників
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. § 5 (с. 25-27) § 6 Електронні версії підручників
Будова рослинної і тваринної клітини. Електронні версії підручників Електронні версії підручників Електронні версії підручників
Надходження речовин у клітину. Утворення нових клітин. Ріст клітин. Електронні версії підручників Електронні версії підручників Електронні версії підручників
Основні положення клітинної теорії. Електронні версії підручників Електронні версії підручників Електронні версії підручників
Основні поняття і терміни, які повинні засвоїти учні за новою програмою. Клітина, цитоплазма, цитологія, об’єктив, окуляр, збільшення мікроскопа, органели, ядро, клітинна мембрана, ДНК, мітохондрії, рибосоми, вакуолі, хлоропласти, клітинна оболонка, фотосинтез, клітинний цикл, стадія росту, стадія поділу, хромосома
Тема 2. Одноклітинні організми.
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні водорості (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). § 28 (с. 120-122) § 36 § 25 (с. 104-106)
Дріжджі – одноклітинні гриби.

Бактерії – найменші одноклітинні організми. Їхня роль у природі та значення в житті людини.
§ 28 (с 120-121)
§ 57 – 58
§ 59-60 § 52-55
Вольвокс, ульва, губка – багатоклітинні організми. § 28 (с 121) + електронні версії підручників Електронні версії підручників Електронні версії підручників
Основні поняття і терміни, які повинні засвоїти учні за новою програмою. Бактерії, прокаріоти, епідемія, пандемія, токсини, гетеротрофи, автотрофи, бродіння, паразитизм, симбіоз, ціанопрокаріоти, еукаріоти, одноклітинні еукаріоти, найпростіші, водорості, несправжні ніжки, травна вакуоля, війки. Фагоцитоз, скоротлива вакуоля, глотка (інфузорії), статевий процес, нестатеве розмноження, спора, зигота, статеве розмноження, губка, репродуктивні клітини, яйцеклітина, сперматозоїд, вольвокс – багатоклітинна джгутикова водорість
Тема 3. Рослини.
Рослина – живий організм. § 4 (с 21-23)   § 4
Фотосинтез як характерна особливість рослин. § 14 (с. 61-62) § 20 § 5 (с. 20-21)
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. § 9 § 12 § 6
Дихання рослин с. 62 § 21 (с. 82) § 5 (с. 21-22)
Рухи рослин. § 15 § 24 Електронні версії підручників
Будова рослини. Клітини рослин. Електронні версії підручників Електронні версії підручників Електронні версії підручників
Тканини рослин. Органи рослин. § 6, 7 § 7, 8 § 9
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). § 8 § 9-10, 13 § 4
§ 10-11
Пагін: будова, основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). Різноманітність та видозміни вегетативних органів. § 10- 14 § 14-19, 21 (с.82-83) § 12-15
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. § 16 § 25 § 16 (с. 68)
Вегетативне розмноження рослин. § 17 § 26 § 16 (с. 68-74)
Квітка – орган статевого розмноження. § 18 §27 § 17
Суцвіття. § 19 § 28 § 18
Запилення. § 20 § 29 § 19 (с. 81-83)
Запліднення. § 21 § 30 § 19 (с. 83-84)
Насінина. § 22 § 30, 33 § 21
Плід, поширення плодів. § 23-24 § 31, 32 § 20
Поняття про класифікацію рослин. § 2 (с. 13) § 2 § 2 (с. 11-13)
Основні поняття і терміни, які повинні засвоїти учні за новою програмою. Орган, пагін, корінь, проросток, сім’ядолі, підсім’ядольне коліно, ріст і розвиток рослин, мінеральне і повітряне живлення, випаровування води рослиною, вегетативні органи, пора, твірна тканина, постійна тканина, покривна тканина, провідна тканина, основна тканина, деревина, луб, судина, ситоподібна трубка, провідний пучок, корінь, кореневий чохлик, кореневий волосок, зони кореня, коренева система, видозміни кореня, коренеплід, пагін брунька, вузол, міжвузля, пазуха листка, корок, деревна кора, річне кільце, камбій, основа листка, прилистки, черешок листка, листкова пластинка, жилка, жилкування, листкорозміщення, листопад, кутикула, продих, шкірочка листка, продихова щілина, стовпчаста основна тканина, губчаста основна тканина, кореневище, бульба, цибулина, бульбоцибулина, вусики, колючки, вегетативне розмноження, живці, відводки, щеплення рослин, тропізм, настії, гігроскопічні рухи, квітка, квітконіжка, квітколоже, оцвітина, чашечка, віночок, тичинка, маточка, запилення, пилкова трубка, подвійне запліднення, однодомні і дводомні рослини, ендосперм, суцвіття, суцвіття просте і складне, насінина, рубчик, плід, супліддя
Тема 4. Різноманітність рослин.
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові). § 27-31 § 35, 37- 39 § 25-(с. 106-107), § 26-27
Мохи. § 33-34 § 40- 41 § 28-29
Папороті, хвощі, плауни. § 35-37 § 42-43 § 30-34
Голонасінні. § 38-40 § 44-46 § 35–37
Покритонасінні (Квіткові). § 41-48, 50 + Електронні версії підручників § 47-54 + Електронні версії підручників § 38–44 + Електронні версії підручників
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). § 60-61 § 62-63 § 7, 57
Життєві форми рослин. с. 265   § 58
Рослинні угруповання. § 63   § 56
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. § 3 § 3  
Значення рослин для людини. § 3 § 3  
Водорості, вищі рослини, бурі водорості, червоні водорості, зелені водорості, агар-агар, мох, слань, ризоїди, спорогон, спора, спорангій, заросток, спороносний колосок, вайя, сорус, шишка, хвоїнка, покритонасінні, дводольні, однодольні, жовтецеві, розоцвітні, бобові, хрестоцвіті, пасльонові, складноцвітні, лілійні, амарилісові, орхідеї, пальми, злаки, осоки, цикл відтворення, генеративні органи, псилофіти, екологічний фактор, екологічна група, життєва форма рослин, рослинне угруповання, ліси, степи, луки, болота, пустелі, штучні рослинні угруповання
Тема 5. Гриби.
Особливості живлення грибів.
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
Розмноження та поширення грибів.
§ 52-56 + Електронні версії підручників § 55 – 58 + Електронні версії підручників § 46 – 50 + Електронні версії підручників

Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники;
сапротрофні — цвілеві гриби;паразитичні — фітопатогенні (на прикладі трутовиків), тазоопатогенні гриби (на прикладі збудників мікозів людини).
Значення грибів у природі та житті людини.
    § 51
Основні поняття і терміни, які повинні засвоїти учні за новою програмою. Зовнішнє травлення, всмоктування, ферменти, грибниця, сапротрофи, симбіотрофи, гіфи, міцелій, хітин, глікоген, плодове тіло, гіменофор, часткове покривало, мікориза, трутовики, фітопатогенні гриби, дерево руйнуючі гриби, грунтові сапротрофи, отруєння грибами, отруйні гриби, смертельно отруйні гриби, шапинкові гриби, умовно отруйні гриби, загальне покривало, неїстівні гриби, їстівні гриби, брунькування. Мікози, спорангії, конідії, антибіотики, зоопатогенні гриби, фітопатогенні гриби.

Лишайники – гриби, які живуть в симбіозі з водоростями або ціанобактеріями, кущисті лишайники, листуваті лишайники, накипні лишайники, слань, ліхеноіндикація
Узагальнення. Будова та життєдіяльність організмів Електронні версії підручників Електронні версії підручників Електронні версії підручників

  Назва підручника.
«Біологія 8». авт. Запорожець Н.В., Влащенко С.В. Ранок 2008 «Біологія 8». Базанова Т.І. Павіченко Ю.В. Шатровський О.Г. Гімназія 2008 «Біологія 8». Серебряков В.В. Балан П.Г. Генеза 2008 «Біологія 8». авт. Межжерін С.В., Межжеріна Я.О. «Освіта» 2008
Тема 2. Одноклітинні організми.
Амеба, інфузорія – одноклітинні твариноподібні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). § 9, 10 (с. 43-44) § 9, 10 + електронні версії підручників § 9,10 (с.39-40) + електронні версії підручників § 10 (с. 32-34)
§11 (с. 35-37)
Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба – одноклітинні паразитичні організми. (на прикладі Хвороби людини, що викликаються § 11 (с. 46-47) + електронні версії підручників електронні версії підручників § 11 (с. 44-46) §10 (с. 34)
§11 (с. 37-39) + електронні версії підручників
Евглена зелена. §10 (с. 42) електронні версії підручників   §9
Лабораторні дослідження, практичні роботи Додаткові навчальні посібники, що включені до Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2014/2015 навчальному році

Примітка:

* Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Біологія. 6-9 класи» (укладачі: Костіков І. Ю., Курсон В. В. , Малікова С. О., Сиволоб А. В., Скрипник Н. В., Соболь В. І., Трещова Н. В., Фіцайло С. С. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013), затвердженою наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 № 664.

** Електронні версії підручників біології для 6 класу, що розміщені на сайтах видавництв:

1. «Біологія. 6 клас» (авт. Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Догаль І. В., Жолос О. В., Скрипник Н. В., Ягенська Г. В., Толстанова Г. М., Ходосовцев О. Є. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2014).

2. «Біологія. 6 клас» (авт. Остапченко Л. І., Балан П. Г., Матяш Н. Ю., Мусієнко М. М., Славний П. С., Серебряков В. В , Поліщук В. П. – Київ: Видавництво «Генеза», 2014).

Звертаємо увагу вчителів біології, що викладення навчального матеріалу в нових підручниках відрізняється концептуальним підходом. Рекомендуємо для організації навчально-виховного процесу з біології у 6 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2014/2015 навчальному році, спиратися на електронні версії вищезазначених підручників при використанні інших видань підручників.


Категорія: хімія та біологія | Додав: Nicolaj
Переглядів: 1060 | Завантажень: 79 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017