Вівторок, 22.08.2017, 05:30
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » хімія та біологія

Тестові завдання на уроках хімії
[ Викачати з сервера (322.5Kb) ] 29.07.2017, 14:29

Використання тестових завдань на уроках хімії

Автор: Олена Замулко

У ведення зовнішнього незалежного оцінювання спонукає вчителів до ширшого використання тестових завдань на уроках. Необхідно підготувати учнів до сприйняття відповідних завдань, навчити правильно читати, виконувати їх та робити вибір правильного варіанта із запропонованих. Крім того, тести дають змогу за короткий час опитати всіх учнів, швидко перевірити роботи за допомогою таблиць-відповідей, узагальнити набуті знання, повторити теоретичний матеріал.

Отже, завдання тестів:

1. Оцінити рівень компетентності учнів з певного підрозділу теми.

2. Навчити дітей технології тестування.

3. Підготувати до іспитів у вигляді тестів.

Будь-яке завдання виконується краще після того, як був пояснений спосіб виконання, дана можливість спробувати самостійно його виконати, а потім отримати оцінку виконання і знову пояснення. Готуючись до тестових завдань, на попередніх уроках доцільно основні питання теми відпрацювати фронтально, у невеликих групах і нарешті провести невеликі самостійні роботи, що включають 1–2 завдання тестів (бажано індивідуальних — на 30–34 варіанти).

Доцільно, вивчаючи тему, поділити її на невеликі підтеми. До кожної з них підготувати тести, що міститимуть теоретичні питання та короткі практичні завдання. Кінцеве тематичне опитування у вигляді тестів має складатися з блоків тестів-підтем і додаткових завдань відкритої форми.

Наприклад, під час вивчення в 9-му класі теми «Хімічний зв'язок. Окисно-відновні реакції» можна використати 2 тести-підтеми, що мають такі запитання:

1. Хімічний зв'язок, його види. Типи кристалічних решіток (тест 1).

2. Ступінь окиснення. Окисно-відновні реакції (тест 2).

3. Тест для тематичного опитування (тест 3).

З практики відомо, що для деяких учнів завдання закритої форми тестів є складними. Найчастіше це характерно або для тих, хто погано знає предмет, тому плутається в термінах, або для учнів з більш глибокими знаннями, які мають власну думку щодо формулювання питань. Якщо є можливість вибору, такі учні краще виконують завдання відкритої форми. Тому тематичне опитування доцільно проводити з використанням тесту з відкритими і закритими запитаннями та контрольної роботи, що складається лише з відкритих тестових завдань. Питання складені так, що можна створити велику кількість варіантів (ми користуємось контрольними роботами на 30–34 варіанти, завдання яких не повторюються).

Перед контрольною роботою доцільно відвести один урок на розв'язування типових завдань, які будуть на тематичному оцінюванні. Якщо можливо, на стенді «Ми вивчаємо» учням пропонується зразок розв'язування тематичної контрольної роботи.

Тести дають можливість дітям зорієнтуватися в обсязі своїх знань і вибрати ті, які вони найкраще можуть виконати. Контрольні роботи розраховані на отримання більш ніж 12 балів. Це знімає з учнів психологічну напругу через невеликі помилки, які можуть зменшити кількість отриманих балів, надає впевненості дітям при виконанні роботи. Окрім того, дозволяє навантажити сильних учнів, які швидко виконують типові завдання.

Тест 1 (25–30 хв)

Тест містить:

— закриті завдання з однією правильною від повідаю (1–7);

— закриті завдання з кількома правильними від повідями (8–9; у 9-му завданні відповідь необхідне підтвердити розрахунками);

— закриті завдання на пошук відповідност (10);

— завдання відкритої форми з розгорнутою від повіддю (11–12).

9-й клас
Тема. Хімічний зв’язок

Варіант І

1. Зв'язок утворений за рахунок спільної пар електронів називається:

а) металічним; б) іонним; в) ковалентним; г) водневим.

2. Тверді, крихкі речовини з високою температурою плавлення, розчинні у воді, мають кристалічну решітку:

а) молекулярну; б) атомну; в) іонну.

3. Визначте кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 31Ga:

а) 2; б) 5; в) 7; г) 1; ґ) 3; д) 4.

4. Визначте розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 15P:

а) ns2 np4– б) ns2 np3– в) ns2 np1– г) ns2 np5– ґ) ns2 np2.

5. Визначте кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 20Ca:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

6. Визначте сполуку, що має більш полярний зв’язок:

а) PbS2; б) SiO2; в) K3N; г) Cl2O7.

7. Тип кристалічної решітки CSOH:

а) атомна; б) молекулярна; в) металічна; г) іонна.

8. Визначте елементи, що мають 6 електронів на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Берилій; б) Натрій; в) Сульфур; г) Молібден; ґ) Полоній; д) Селен.

9. Визначте, у якій парі ковалентний полярний зв'язок:

а) B — O; б) Ga — F; в) Sn — Br; г) N — N.

10. Приведіть у відповідність колонки:

1) тверда кристалічна речовина, розчинна уводі

а) кремній
2) безбарвна газоподібна речовина б) літій нітрат
3) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення в) азот

11. Запишіть графічну та електронну формули йона N3–.

12. Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) Br2; б) ScF3; в) CaS.

Варіант II

1. Зв'язок між атомами, що мають різницю електронегативності ≥2,1, називають:

а) ковалентним неполярним; б) іонним; в) ковалентним полярним; г) водневим.

2. Тверді нерозчинні речовини з дуже високою температурою плавлення мають кристалічну решітку:

а) іонну; б) атомну; в) молекулярну.

3. Кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 34Se:

а) 2; б) 5; в) 7; г) 1; ґ) 6; д) 4.

4. Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 11Na:

а) ns2 np4– б) ns2 np3– в) ns1 np0; г) ns2 np5– ґ) ns2 np2.

5. Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 33As:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

6. Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) SF6; б) SeO2; в) K3P; г) AS2O5.

7. Тип кристалічної решітки CaO:

а) атомна; б) молекулярна; в) металічна; г) іонна.

8. Визначте елементи, що мають 4 електрони на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Барій; б) Плюмбум; в) Силіцій; г) Манган; ґ) Калій; д) Германій.

9. Визначте, у якій парі іонний зв'язок:

а) K — O; б) Ba — P; в) Se — Br; г) Na — J.

10. Приведіть у відповідність колонки:

1) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення а) сульфур (IV) оксид
2) безбарвна газоподібна речовина б) силіцій карбід
3) тверда кристалічна речовина, розчинна у воді в) барій гідроксид

11. Запишіть графічну та електронну формули іона S4+.

12. Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) N2; б) SeO2; В) Na2O.

Варіант III

1. Зв'язок між атомами, різниця електронегативності яких дорівнює 0, називається:

а) водневим; б) іонним; в) ковалентним полярним; г) ковалентним неполярним.

2. Леткі, м'які речовини з низькою температурою плавлення мають кристалічну решітку:

а) молекулярну; б) атомну; в) іонну.

3. Кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 38Sr:

а) 2; б) 3; в) 7; г) 1; ґ) 8; д) 6.

4. Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 52Te:

а) ns2 np4– б) ns2 np3– в) ns2 np1– г) ns2 np5– ґ) ns2 np2.

5. Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 57Ac:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

6. Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) Rb4Si; б) SnO2; в) K2O; г) CS2O.

7. Тип кристалічної решітки HCl:

а) атомна; б) молекулярна; в) металічна; г) іонна.

8. Визначте елементи, що мають 3 електрони на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Талій; б) Бром; в) Арсен; г) Магній; ґ) Бор; Д) Індій.

9. Визначте, у якій парі ковалентний полярний зв'язок:

а) Be — F ; б) Ge — J; в) Si — H; г) O — O.

10. Приведіть у відповідність колонки:

1) безбарвна газоподібна речовина а) калій хлорид
2) тверда кристалічна речовина, розчинна у воді б) графіт

3) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення

в) водень

11. Запишіть графічну та електронну формули іона Ca2+.

12. Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) J2; б) CO; в) CS2O.

Варіант IV

1. Зв’язок між атомами, що мають різницю електронегативності <2,1, називається:

а) іонним; б) ковалентним неполярним; в) ковалентним полярним; г) водневим.

2. Тверді, крихкі речовини з високою температурою плавлення, розчинні у воді, мають кристалічну решітку:

а) молекулярну; б) атомну; в) іонну.

3. Кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 35Br:

а) 2; б) 5; в) 7; г) 1; ґ) 6; д) 4.

4. Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 34Se:

а) ns2 np4– б) ns2 np3– в) ns2 np1– г) ns2 np5– ґ) ns2 np2.

5. Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 37Rb:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

6. Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) N2O; б) Li2S; в) SrF; г) HJ.

7. Тип кристалічної решітки H2S:

а) атомна; б) молекулярна; в) металічна; г) йонна.

8. Визначте елементи, що мають 2 електрони на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Берилій; б) Хром; в) Силіцій; г) Магній; ґ) Стронцій; д) Ксенон.

9. Визначте, у якій парі іонний зв'язок:

а) CS — O; б) J — J; в) Fr — N; г) Rb — Br.

10. Приведіть у відповідність колонки:

1) тверда кристалічна речовина, розчинна у воді

а) бор
2) безбарвна газоподібна речовина б) натрій сульфат
3) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення в) аміак

11. Запишіть графічну та електронну формули іона Cl7+.

12. Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) O2; б) K3N; в) Rb2Se.

Варіант V

1. Система з двох зарядів однакових за величиною, протилежних за знаком називається:

а) іоном; б) диполем; в) аніоном; г) катіоном.

2. Тверді нерозчинні речовини з дуже високою температурою плавлення мають кристалічну решітку:

а) іонну; б) атомну; в) молекулярну.

3. Кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 51Sb:

а) 2; б) 5; в) 7; г) 1; ґ) 6; д) 4.

4. Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 7N

а) ns2 np4– б) ns2 np3– в) ns1 np0– г) ns2 np5– ґ) ns2 np2.

5. Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 56Ba:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

6. Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) MgO; б) Li2O; в) NH3; г) O3.

7. Тип кристалічної решітки MgO:

а) атомна; б) молекулярна; в) металічна; г) іонна.

8. Визначте елементи, що мають 5 електронів на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Германій; б) Радон; в) Вісмут; г) Манган; ґ) Арсен; д) Нітроген.

9. Визначте, у якій парі ковалентний полярний зв'язок:

a) S — F; б) Na — N; в) Ba — Р; г) Br — Br.

10. Приведіть у відповідність колонки:

1) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення а) силіцій карбід
2) безбарвна газоподібна речовина б) магній бромід
3) тверда кристалічна речовина, розчинна у воді в) карбон (IV) оксид

11. Запишіть графічну та електронну формули іона Si4–.

12. Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) BaO; б) Na3P; в) Br2.

Варіант VI

1. Частинка, що утворюється при приєднанні електронів називається:

а) аніоном; б) іоном; в) диполем; г) катіоном.

2. Леткі м'які речовини з низькою температурою плавлення мають кристалічну решітку:

а) молекулярну; б) атомну; в) іонну.

3. Кількість електронів на останньому енергетичному рівні у 87Fr:

а) 2; б) 5; в) 7; г) 1; ґ) 6; д) 4.

4. Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 31Са:

а) ns2 np4– б) ns2 np3– в) ns2 np1– г) ns2 np5– ґ) ns2 np2.

5. Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 53J:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

6. Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) ASH3; б) H2O; в) HCl; г) Sr3N2.

7. Тип кристалічної решітки ZnCl2:

а) атомна; б) молекулярна; в) металічна; г) іонна.

8. Визначте елементи, що мають 8 електронів на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Гелій; б) Радон; в) Телур; г) Криптон; ґ) Іридій; Д) Індій.

9. Визначте, у якій парі іонний зв'язок:

а) Fr — J; б) Ga — O ; в) Cs — O; г) Rb — P.

10. Приведіть у відповідність колонки:

1) безбарвна газоподібна речовина а) купрум сульфат
2) тверда кристалічна речовина, розчинна у воді б) алмаз
3) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення в) сірководень

11. Запишіть графічну та електронну формули іона P5+.

12. Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) CaBr3; б) K2O; в) Cl2.

Тест 2 (25 хв))

— закриті завдання з однією правильною відповідаю (1–4);

— закриті завдання з кількома правильними відповідями (5–6);

— закриті завдання на розміщення відповідей у певному порядку (7);

— завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (8–9).

9-й клас
Тема. Ступінь окиснення. Окисно-відновні реакції

Варіант І

1. Реакції, що відбуваються зі зміною ступенів окиснення, називаються:

а) окиснювальними; б) окисно-відновними; в) відновними.

2. Оксиген найчастіше виявляє ступінь окиснення:

а) +4; б) +6; в) –2; г) +1.

3. У CO2 атом C може проявляти властивості:

а) тільки відновника; б) окисника та відновника; в) тільки окисника.

4. Ba у схемі Ba0 — 2е → Ba+2 є:

а) відновником; б) окисником.

5. Визначте можливі ступені окиснення Стануму:

а) +6; б) +2; в) –4; г) –2; ґ) +4; д) +1.

6. Визначте окисно-відновне рівняння:

а) SnO2 + К2O → K2ZnO4 ; б) N2 + 3H2 → 2NH3; в) 2CO + O2 → 2CO2.

7. Розмістіть формули в порядку зростання ступенів окиснення атома Сульфура:

а) K2SO3; б) H2S; в) SO3; г) S8.

8. Запишіть структурну формулу речовини:

а) BaO; б) K2S.

9. Урівняйте рівняння методом електронного балансу: Al + HJ →AlJ3 + H2.

Варіант III

1. Умовний заряд елемента, обчислений за умови, що всі зв'язки іонні, називається:

а) валентністю; б) зарядом; в) ступенем окиснення.

2. Ступінь окиснення Барію:

а) +1; б) +6; в) +2; г) –1.

3. У MnO2 атом Mn може проявляти властивості:

а) тільки відновника; б) окисника та відновника; в) тільки окисника.

4. Cl у схемі Cl–1 — 6e → Cl+5 є:

а) відновником; б) окисником.

5. Можливі ступені окиснення Сульфура:

а) –2; б) +6; в) +1; г) +3; ґ) +4.

6. Визначте окисно-відновне рівняння:

а) SO2 + H2O → H2SO3;

б) Br2+ H2 → 2HBr;

в) 3Mg + 2H3PO4 → Mg3(PO4)2 + 3H2.

7. Розмістіть формули в порядку зростання ступенів окиснення атома Брому:

а) KBrO3; б) Br2; в) Br2O7; г) HBr.

8. Запишіть структурну формулу речовини:

а) SO2; б) ZnF2

9. Урівняйте рівняння методом електронного балансу: Cu2O + H2 → Cu + H2O.

Варіант IV

1. Здатність атома утворювати певну кількість зв'язків називається:

а) ступенем окиснення; б) валентністю; в) зарядом.

2. Ступінь окиснення Гідрогену з металами:

а) +7; б) –1; в) +2; г) +1.

3. У P2O5 атом P може проявляти властивості:

а) тільки відновника; б) окисника та відновника; в) тільки окисника.

4. C у схемі C+4 + 2e → C+2 є:

а) відновником; б) окисником.

5. Можливі ступені окиснення Купруму:

а) +2; б) +3; в) +1; г) –2; ґ) +5.

6. Визначте окисно-відновне рівняння:

а) SO2 + SrO → SrSO3;

б) 2NO2 + H2O → HNO2 + HNO3;

в) WO3 + H2 → W + H2O.

7. Розмістіть формули в порядку зростання ступенів окиснення атома Нітрогену:

а) KNO3; б) N2O4; в) N2O; г) NH3.

8. Запишіть структурну формулу речовини:

а) Na2S; б) AlP.

9. Урівняйте рівняння методом електронного балансу: Ba + HCl → BaCl2 + H2.

Варіант VI

1. Реакції, що відбуваються без зміни ступенів окиснення, називаються:

а) окиснювальними; б) окисно-відновними; в) неокисно-відновними.

2. Ступінь окиснення Кальцію:

а) +4; б) –6; в) +2; г) +1.

3. У Ba3N2 атом N може проявляти властивості:

а) тільки відновника; б) окисника та відновника; в) тільки окисника.

4. J у схемі J20 + 2e → 2J–1 є:

а) відновником; б) окисником.

5. Можливі ступені окиснення Фосфору:

а) –3; б) +3; в) +1; г) +5; ґ) +6.

6. Визначте окисно-відновне рівняння:

а) 2FeCl2 + Cl2 → 2FeCl3;

б) 2NгO + O2 → 4NO;

в) K2O + CO2 → K2CO3.

7. Розмістіть формули в порядку зростання ступенів окиснення атома Хлору:

а) Cl2O; б) HCl; в) Cl2O7; г) HClO2.

8. Запишіть структурну формулу речовини:

а) H2S; б) BeO.

9. Урівняйте рівняння методом електронного балансу: H2S + O2 H2O + SO2.

Тест 3 (45 хв)

Тест містить:

— закриті завдання з однією правильною ВІДПОВІДАЮ (1–6; 8–12; 14–16; 18; 20; у завданнях 18 і 20 відповідь необхідно підтвердити розрахунками);

— закриті завдання з кількома правильними відповідями (7; 13);

— закриті завдання на пошук відповідності

— закриті завдання на розміщення відповідей у певному порядку (19 — відповідь необхідно підтвердити розрахунками);

— завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (21–25).

Тема. Хімічний зв’язок.Окисно-відновні реакції

1 (1 б.). Зв'язок, утворений за рахунок спільної пари електронів, називається:

а) металічним; б) іонним; в) ковалентним; г) водневим.

2 (1 б.). Частинки речовини, утворені з атомів при втраті чи приєднанні електронів, — це:

а) катіони; б) диполі; в) аніони; г) іони.

3 (1 б.). Електрони, що беруть участь в утворенні хімічних зв'язків, називаються:

а) спарені; б) валентні; в) зв'язані; г) полярні.

4 (1 б.). Речовина, що під час реакції приєднує електрони, називається:

а) катіоном; б) відновником; в) окисником; г) диполем.

5 (1 б.). Розміщення в певній послідовності частинок у кристалі називають:

а) кристалічною структурою; 6) кристалічною решіткою; в) аморфною формою.

6 (1 б.). Ступінь окиснення Оксигену найчастіше:

а) +4; б) +6; в) –2; г) +1.

7 (1 б.). Визначте елементи, що мають 6 електронів на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Берилій; б) Натрій; в) Сульфур; г) Молібден; ґ) Полоній; д) Селен.

8 (1 б.). Тип кристалічної решітки CsOH:

а) атомна; б) молекулярна; в) металічна; г) іонна.

9 (1 б.). Кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 31Ga:

а) 2; 6) 5; в) 7; г) 1; ґ) 3; д) 4.

10 (1 б.). Можливі ступені окиснення Sn:

а) –2, +4, +6; б) +2, +3; в) –1, +1; г) –4, +2, + 4; ґ) –3, +3, +5.

11 (1 б.). Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома P:

а) ns2 np4; 6) ns2 np3; в) ns2 np1; г) ns2 np5.

12 (1 б.). Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 20Ca:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

13 (1 б.). Визначте окисно-відновні рівняння:

а) SnO2 + K2O → К2SnO4;

б) N2 + 3H2 → 2NH3;

в) 2CO + O2 → 2CO2.

14 (1 б.). Ba у схемі Ba0 — 2e → Ba+2 є:

а) відновником; б) окисником.

15 (1 б.). Визначте, у якій парі іонний тип хімічного зв’язку:

а) B — O; б) Ga — P; в) Sn — Br; г) N — N.

16 (1 б.). Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) PbS2; б) SiO2; в) K3N; г) Cl2O7

17 (1 б.). Приведіть у відповідність колонки:

1) тверда кристалічна речовина, розчинна уводі а) кремній
2) безбарвна газоподібна речовина б) літій нітрат
3) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення в) азот

18 (2 б.). У CO2 атом C може проявляти властивості:

а) тільки відновника; б) окисника та відновника; в) тільки окисника.

19 (2 б.). Розмістіть формули в порядку зростання ступенів окиснення атома Сульфура:

а) K2SO3; б) Na2S; в) SO3; г) S8.

20 (2 б.). Визначте суму коефіцієнтів у рівнянні CrO3 → Cr2O3 + O2:

а) 7; б) 6; в) 5; г) 9; ґ) 12.

21 (1 б.). Запишіть структурну формулу Mg3P2.

22 (2 б.). Запишіть графічну та електронну формули іонів:

а) N3–;б) Ba2+.

23 (3 б.). Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) Br2; б) ScF3; в) CaS.

24 (2 б.). Урівняйте рівняння методом електронного балансу: S + HNO3(k) → H2SO4 + NO2 + H2O.

25 (3 б.). Запишіть рівняння реакцій за схемою:

P0 → P+3 → P+5

Варіант II

1 (1 б.). Зв'язок між атомами, що мають різницю електронегативності <2,1, називається:

а) іонним; б) ковалентним неполярним; в) ковалентним полярним; г) водневим.

2 (1 б.). Частинки речовини, утворені з атомів при втраті електронів, — це:

а) катіони; б) диполі; в) аніони; г) іони.

3 (1 б.). При утворенні хімічних зв'язків атоми прагнуть мати на зовнішньому енергетичному рівні кількість електронів:

а) 7; б) 6; в) 8; г) 4.

4 (1 б.). Реакції, що відбуваються зі зміною ступенів окиснення називаються:

а) окиснювальними; б) окисно-відновними; в) відновними.

5 (1 6.). Процес приєднання електронів називається:

а) збудження; б) відновлення; в) окиснення; г) гібридизації.

6 (1 б.). Ступінь окиснення Гідрогену найчастіше:

а) +4; б) +6; в) –2; г) +1.

7 (1 б.). Визначте елементи, що мають 3 електрони на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Барій; б) Галій; в) Силіцій; г) Індій; ґ) Станум; д) Бор.

8 (1 б.). Тип кристалічної решітки CO2:

а) атомна; 6) молекулярна; в) металічна; г) іонна.

9 (1 б.). Кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 35Br:

а) 2; б) 5; в) 7; г) 1; ґ) 3; д) 4.

10 (1 б.). Можливі ступені окиснення Fe:

а) –2, +4, +6; б) +2, +3; в) –1, +1; г) –4, +2, + 4; ґ) –3, +3, +5.

11 (1 б.). Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 3]Ga:

а) ns2 np4; б) ns 2 np 3; в) ns 2 np 1; г) ns 2 np 5.

12 (1 б.). Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома З2Ge:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

13 (1 б.). Визначте окисно-відновне рівняння:

а) 2SO2 + O2 → 2SO3;

б) N2O5 + H2O → 2HNO3;

в) FeO + CO → Fe + CO2.

14 (1 б.). B у схемі B+3 + 3e → B0 є:

а) відновником; б) окисником.

15 (1 6.). Визначте, у якій парі ковалентний полярний тип хімічного зв'язку:

а) K — O; б) Ga — J; в) O — Ba; г) F — F.

16 (1 б.). Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) Cu2S; б) P2O5; в) Ca3P2; г) V2O?.

17 (1 6.). Приведіть у відповідність колонки:

1) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення а) сульфур (IV) оксид
2) безбарвна газоподібна речовина б) силіцій карбід
3) тверда кристалічна речовина, розчинна у воді в) барій гідроксид

18 (2 б.). У SnO2 атом O може проявляти властивості:

а) тільки відновника; б) окисника та відновника; в) тільки окисника.

19 (2 б.). Розмістіть формули в порядку зростання ступенів окиснення атома Карбону:

а) CO; б) C; в) BaCO3; г) CH4.

20 (2 б.). Визначте суму коефіцієнтів у рівнянні MoO3 + H2 → Mo + H2O:

а) 4; 6) 6; в) 5; г) 9; ґ) 8.

21 (1 б.). Запишіть структурну формулу Al2S3.

22 (2 б.). Запишіть графічну та електронну формули іонів:

а) C4–; б) Cl2+.

23 (3 б.). Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) O2; б) PH3; в) MgO.

24 (2 б.). Урівняйте рівняння методом електронного балансу: C + H2SO4(k] → SO2 + CO2 + H2O.

25 (3 б.). Запишіть рівняння реакцій за схемою: C–4 → C0 → C+2.

Варіант III

1 (1 б.). Зв'язок між атомами, що мають різницю електронегативності ≥2,1, називають:

а) ковалентним неполярним; 6) іонним; в) ковалентним полярним; г) водневим.

2 (1 б.). Кристалічна решітка, у вузлах якої знаходяться молекули, називається:

а) металічна; б) іонна; в) атомна; г) молекулярна.

3 (1 б.). Здатність атома утворювати певну кількість хімічних зв'язків, називається:

а) ступінь окиснення; 6) іонний зв'язок; в) індекс; г) валентність.

4 (1 б.). Речовина, що під час реакції віддає електрони, називається:

а) диполем; б) відновником; в) катіоном; г) окисником.

5 (1 б.). Іонну кристалічну решітку має:

а) KOH; б) Ba; в) CO2; г) H2S.

6 (1 б.). Ступінь окиснення Флуору:

а) +4; 6) –1; в) –2; г) +1.

7 (1 б.). Визначте елементи, що мають 7 електронів на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Бор; 6) Флуор; в) Хром; г) Йод; ґ) Хлор; д) Калій.

8 (1 б.). Тип кристалічної решітки Si:

а) атомна; б) молекулярна; в) металічна; г) йонна.

9 (1 б.). Кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 52Te:

а) 5; 6) 7; в) 4; г) 1; ґ) 3; д) 6.

10 (1 б.). Можливі ступені окиснення Ni:

а) –2, +4, +6; 6) +2, +3; в) –1, +1; г) –4, +2, + 4; ґ) –3, +3, +5.

11 (1 б.). Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 12Mg:

а) ns2 np4; 6) ns1 np°; в) ns2 np1; г) ns2 np°.

12 (1 б.). Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 7N:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

13 (1 б.). Визначте окисно-відновне рівняння:

а) SiO2 + K2O → K2SiO3;

б) N2+ ЗH2 → 2NH3;

в) 3Zn + 2H3PO4 → Zn3(PO4)2 + 3H2.

14 (1 б.). Cu у схемі Cu0— 1e → Cu+1 є:

а) відновником; б) окисником.

15 (1 б.). Визначте, у якій парі іонний тип хімічного зв'язку:

а) P — O; б) Ra — Cl; в) Zn — O; г) S — S.

16 (1 б.). Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) Al2S3; б) SO3; в) Sr3P2; г) As2O5.

17 (1 б.). Приведіть у відповідність колонки:

1) безбарвна газоподібна речовина а) калій хлорид
2) тверда кристалічна речовина, розчинна уводі б) графіт
3) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення в) водень

18 (2 б.). У SO2 атом S може проявляти властивості:

а) тільки відновника; б) окисника та відновника; в) тільки окисника.

19 (2 б.). Розмістіть формули в порядку зростання ступенів окиснення атома Йоду:

а) Mg(JO4)2; 6) HJO2; в) AlJ3; г) J2 .

20 (2 6.). Визначте суму коефіцієнтів у рівнянні NH3+ O2 → NO + H2O:

а) 15; б) 13; в) 14; г) 19; ґ) 10.

21 (1 б.). Запишіть структурну формулу MnO2.

22 (2 б.). Запишіть графічну та електронну формули іонів:

а) Br1–; 6) Al3+.

23 (3 6.). Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) N2; б) InF3; в) Cs2Se.

24 (2 б.). Урівняйте рівняння методом електронного балансу: Mn(NO3)2 → MnO + NO2 + O2

25 (3 6.). Запишіть рівняння реакцій за схемою: Fe0 → Fe+2 → Fe+3.

Варіант IV

1 (1 б.). Зв'язок між атомами, що мають різницю електронегативності 0, називається:

а) іонним; б) ковалентним неполярним; в) ковалентним полярним; г) водневим.

2 (1 б.). Система з двох зарядів, однакових за величиною, але протилежних за знаком, — це:

а) катіон; б) диполь; в) аніон; г) іон.

3 (1 б.). При утворенні хімічних зв'язків атоми прагнуть мати на зовнішньому енергетичному рівні кількість електронів:

а) 8; б) 7; в) 6; г) 3.

4 (1 б.). Реакції, що відбуваються без зміни ступенів окиснення, називаються:

а) окиснювальними; б) неокисно-відновними; в) відновними.

5 (1 б.). Процес віддачі електронів називається:

а) збудження; б) відновлення; в) окиснення; г) гібридизація.

6 (1 б.). Ступінь окиснення Кальцію:

а) +4; б) +6; в) +2; г) +1.

7 (1 б.). Визначте елементи, що мають 2 електрони на зовнішньому енергетичному рівні:

а) Берилій; 6) Станум; в) Барій; г) Магній; ґ) Фосфор; д) Плюмбум.

8 (1 б.). Тип кристалічної решітки K2O:

а) атомна; 6) молекулярна; в) металічна; г) йонна.

9 (1 б.). Кількість електронів на останньому енергетичному рівні в атома 15P:

а) 2; б) 5; в) 7; г) 1; ґ) 3; д) 4.

10 (1 б.). Можливі ступені окиснення Si:

а) –2, +4, +6; 6) +2, +3; в) –1, +1; г) –4, +2, + 4; ґ) –3, +3, +5.

11 (1 б.). Розподіл електронів на останньому енергетичному рівні атома 18Ar:

а) ns2 np5; 6) ns2 np3; в) ns2 np6; г) ns2 np5.

12 (1 б.). Кількість неспарених електронів на останньому енергетичному рівні атома 11Na:

а) 2; б) 4; в) 1; г) 5; ґ) 0; д) 3.

13 (1 б.). Визначте окисно-відновне рівняння:

а) SO, + SrO → SrSO3;

б) 2NO2 + H2O → HNO2 + HNO3;

в) WO3 + H2 → W + H2O.

14 (1 б.). Br у схемі Br+3 + 4e → Br–1 є:

а) відновником; 6) окисником.

15 (1 6.). Визначте, у якій парі ковалентний полярний тип хімічного зв'язку:

а) Cs — O; б) Ge — F; в) Se — B; г) C — C.

16 (1 б.). Визначте сполуку, що має більш полярний зв'язок:

а) Na2Se; 6) As2O5; В) Li3P; г) Ac2O3.

17 (1 б.). Приведіть у відповідність колонки:

1) тверда кристалічна речовина, розчинна уводі а) бор
2) безбарвна газоподібна речовина б) натрій сульфат
3) тверда речовина з дуже високою температурою плавлення в) аміак

18 (2 б.). У Cl2O атом Cl може проявляти властивості:

а) тільки відновника; б) окисника та відновника; в) тільки окисника.

19 (2 б.). Розмістіть формули в порядку зростання ступенів окиснення атома Фосфору:

а) P4; б) PH3; в) Li2PO3; г) P2O5.

20 (2 б.). Визначте суму коефіцієнтів у рівнянні Cr2O3 + Mg → Cr + MgO:

а) 7; б) 9; в) 5; г) 6; ґ) 8.

21 (1 б.). Запишіть структурну формулу B2O3.

22 (2 б.). Запишіть графічну та електронну формули іонів:

а) S2–; б) C2+.

23 (3 б.). Запишіть механізм утворення зв'язку в речовинах:

а) F2; б) PCl3; SO2.

24 (2 б.). Урівняйте рівняння методом електронного балансу: Pb + H2SO4(k) → PbSO4 + SO2 + H2O.

25 (3 б.). Запишіть рівняння реакцій за схемою: S2→ S0 → S4+.

Відповіді: тест 1. Хімічний зв'язок

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1 в в д б д в г в, г, д а, в 1-6; 2-в; 3-а N3– Br2 ScF3 CaS
II б б д в е б г б, в, д а, г 1-6; 2-а; 3-в S4+ N2, SeO2, Na2O
III г а а а в г б а, ґ, д б, в 1-в; 2-а; 3-6 Ca2+ J2, CO, Cs2O
IV в в в а в в б а, г, ґ а, в 1-6; 2-в; 3-а Cl7+ O2, K3N, Rb2Se
V б б б б д г г в, ґ, д а, в 1-а; 2-в; 3-6 Si4– BaO, Na3P, Br2
VI а а г в в г г а, б, г в, г 1-в; 2-а; З-б P5+ GaBr3, K2O, Cl2
Бали 0,5 0,5 0,5 1 1 1 1 0,5 1 1,5 1,5 3

Оцінювання: тест 1. Хімічний зв'язок

Оцінка 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Бали 1 2 3 ! 4 5 6 7 8 9 10 11–12 12–13

Відповіді: тест 2. Ступінь окиснення. Окисно-відновні реакції

1 2 3 4 5 6 7 8 9
І б в в а б, в, ґ б, в б, г, а, в BaO, K2S Al + HJ → AlJ3 + H2
II в г а 6 6, г а, в в, г, а, 6 B2O3, CaS ZnS + O2 → ZnO + SO2
III в в 6 а а, 6, г б, в г, 6, а, в SO2, ZnF2 Cu2O + H2 → Cu + H2O
IV 6 б в б а, в б, в г, в, б, а Na2S, AlP Ba + HCl → BaCl2 + H2
V б г в а а, б, ґ а, 6 б, г, а, в K2N, MgO V2U5 + H2 → V + H2O
VI в в а б а, б, г а, б б, а, г, в H2S, BeO H2S + O2 → H2O + SO2
Бали 1 1 1,5 1 1 1,5 2 2 3

Оцінювання: тест 2. Ступінь окиснення. Окисно-відновні реакції

Оцінка 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Бали 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10–11 12–13 13–14

Відповіді: тест 3. Хімічний зв'язок. Окисно-відновні реакції

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
I в г б в б в в, ґ, д г ґ г б а б, в а б в 1-б, 2-в, 3-г в б, г, а, в г
II в а в б б г б, г, е б в 6 в а а, в 6 б г 1-б, 2-а, 3-в в г, б, а, в г
III б г г 6 а б б, г, ґ а е б г е б, в а б г 1-в, 2-а, 3-б б в, г, б, а г
IV б б в б в в а, в, г г б г в в б, в б в г 1-б, 2-в, 3-а б б, а, в, г б

Оцінювання: тест 3. Хімічний зв'язок. Окисно-відновні реакції

Оцінка 1 2 3 4 5 6 7 8 9 .10 11 12
Бали 1–2 3–5 6–8 9–11 12–14 15–17 18–20 21–23 24–26 27–29 30–32 33–34

Категорія: хімія та біологія | Додав: Nicolaj
Переглядів: 25 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017