Четвер, 21.09.2017, 01:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » математика

Круглі тіла
[ Викачати з сервера (53.0Kb) ] 10.09.2017, 13:09

Круглі тіла
Урок-практикум

Мета: формувати вміння й навички обчислювати поверхні й об'єкти круглих тіл; застосовувати отримані знання на практиці; розвивати логічне мислення; виховувати цілеспрямованість у сприйнятті знань.

Обладнання: розгортки круглих тіл, глобус, моделі круглих тіл.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми уроку, епіграфом якого будуть слова: «Ми ніколи не станемо математиками, знаючи напам'ять усі чужі доведення, якщо наш розум не здатний самостійно розв'язувати будь-які проблеми» (Р. Декарт).

III. Тренувальні вправи

1. Експрес-опитування.

Написати назви:

  • предметів циліндричної форми (І ряд);

  • предметів конічної форми (II ряд);

  • предметів кульової форми (III ряд).

2. Бесіда про поверхні циліндрів, конусів, куль.

3. Хвилинка математичного терміна. Коло — це..., круг — це..., радіус — це..., хорда — це..., діаметр — це..., сегмент — це..., число π — це відношення....

4. Пізнавально-історична вікторина «Віриш — не віриш».

— Чи вірите ви, що число п називається Людольфовим числом? (Так, у XVII ст. Людольф-ван-Цейлен — голландський математик, знайшов 35 десяткових знаків цього числа.)

— Першим обчислив (наближено) радіус Землі Піфагор. (Ні, це зробив Ератосфен у III ст. до н. е.; R = 6357км.)

— Чи вірите ви, що коли землю по екватору обгорнути тонкою як павутинка, ниточкою, то ця ниточка буде важити 660 г? (Так.)

— Чи вірите ви, що географічна відстань між полюсами дорівнює математичній відстані? (Ні. Математична — 2 радіуси; 6357 x 2 = 12714 км; і географічна — половині меридіана Землі 40008 : 2 = 20004 км.)

5. Розв'язування задач на побутові теми.

— Є два кавуни кулястої форми, один в півтора рази ширший і вдвоє дорожчий. Який кавун вигідніше купувати? (Широкий, бо 1,53 ≈ 3, тобто більший за об'ємом у 3 рази, а дорожчий у 2 рази.)

— Є дві циліндричні каструлі, одна вузька і висока, а друга вдвоє нижча і вдвоє ширша. Яка має більшу місткість? (Площа дна широкої в 4 рази більша, а висота всього в 2 рази менша. На практиці використовуйте широку каструлю.)

— Кругла колода важить 50 кг. Скільки б важила колода, якби вона була вдвоє товща, але вдвоє коротша? (100 кг.)

— Чому ковбасу нарізають косо, а не прямо? (Крім естетичних міркувань, так нарізати її швидше.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Учні поділяються на групи:

1 група (дослідники) розв'язує задачі практичного змісту.

2 група (технологи) складає розгортки за даними розмірами, обчислює площу поверхонь та об'єми круглих тіл.

3 група (будівельники), маючи моделі круглих тіл, виконує необхідні виміри і обчислює також об'єм і площу поверхонь круглих тіл.

4 група (обліковці) заповнює таблицю на дошці.

V. Підсумки уроку.

Учні демонструють розв'язки на дошці.

VI. Домашнє завдання.

Скласти кросворд, математичну казку або вірш про круглі тіла.

Матеріали до уроку

1. Діаметр коловорота колодязя — 3 дм, глибина колодязя — 14, 13 м. Скільки разів треба повернути ручку коловорота, щоб витягнути відро?

2. Саджанці дерев висаджують за допомогою лісосадильної машини. Садильний апарат цих машин, що подає саджанці дерев у борозни, має вигляд диска діаметром 95,5 см, на якому прикріплено 4 затискачі. Знайдіть відстань між сусідніми саджанцями.

3. Робітник виготовив дві кулі діаметрами 2 см і 5 см. У скільки разів площа поверхні однієї більша за площу поверхні іншої?

Заповнити таблицю:

r 5 6 2,5 3,5 4
πr          
2πr          
h 5 2 2,5 3,5 4,5
πr2          
πr2h          

Категорія: математика | Додав: Nicolaj
Переглядів: 16 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017