Понеділок, 20.11.2017, 02:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » трудове навчання

Гурток «Флористика»
[ Викачати з сервера (94.0Kb) ] 13.09.2017, 10:52
 
Гурток «Флористика»
(орієнтовна програма та план занять)

Пояснювальна записка

З давніх-давен серед традиційних трудових занять жителів України вироби із соломки посідають особливе місце. Адже це звичайний природний матеріал для землеробів, тому він і став предметом його мистецьких зусиль.

За деякими даними, соломка вже з язичницьких часів використовувалася для прикрашання культових речей, нею оздоблювалися оклади ікон та іконостаси в церквах. У побуті із соломки виготовляли головні убори — брилі, а також скриньки, цукерниці, рамочки, іграшки, посуд для зерна. Соломкою навчилися навіть викладати зображення на килимах (аплікація).

Цікаво, що використання соломки як декоративного матеріалу характерне лише для слов’янських народів, тому про художню соломку можна говорити як про унікальний вид національно-декоративного мистецтва.

У наш час багаті традиції аплікації виробів соломкою продовжуються у творчій діяльності народних майстрів, професійних художників та в художніх промислах України. Адже за своїми зображальними можливостями аплікація соломкою наближається до живопису.

Аплікація соломкою — складний технічний і творчий процес, результатом якого є досягнення довершеності форми й художньої виразності виробу. Декоративність матеріалу, сюжет аплікації, кольорова гама — усе це поєднується у виробах із соломки. Це доступний усім матеріал, який не потребує особливих витрат, не потрібні і спеціальні умови для гурткової роботи.

Основною формою занять гуртка є робота учнів у класі. Тут вони опановують необхідні технологічні процеси, вивчають способи обробки соломки: сушіння, біління, розгладжування, фарбування, тонування, а також і творчі — розробка композицій, вибір форм, розмірів, художнє оформлення виробів. Поряд з цим велике виховне значення мають і позакласні заходи: екскурсії на виставки, знайомство з майстрами-флористами та їхніми роботами.

Заняття в гуртку раціонально поєднують розумову і фізичну працю, творчість і виконавчу діяльність, дають реально корисний результат, мають навчальні, практичні, розвивальні й профорієнтаційні можливості при одночасній відсутності значних проблем з матеріально-технічного забезпечення.

Основна мета діяльності гуртка:

  • сприяння розвитку особистості дитини на шляху до самореалізації;

  • підготовка учнів до професійного самовизначення;

  • прилучення дітей до відродження та примноження традицій українського народу;

  • виховання загальної культури, творчого ставлення до праці;

  • організація дозвілля в позакласний час.

Перелік знань і вмінь учнів

Знання:

  • основні відомості про традиційні народні промисли України, історію їх виникнення. Історія розвитку аплікації;

  • призначення виробів із соломки, технологію їх обробки;

  • техніки виконання аплікацій із соломки;

  • необхідні інструменти, обладнання, матеріали;

  • правила безпеки праці та санітарно-гігієнічні умови під час виготовлення виробів із соломки.

Уміння:

  • заготовляти та обробляти солому, правильно зберігати, готувати її до роботи;

  • користуватись інструментами, пристроями;

  • раціонально організовувати робоче місце;

  • оформляти готовий виріб у рамки, паспарту;

  • дотримуватися правил безпеки праці.

Орієнтовний тематичний план занять гуртка «Флористика»
(на одну групу)

Назва теми Кількість годин Екскурсія
разом теорія практика
1 Організаційні питання 3 3    
2 Вступне заняття 3 3    
3 Заготівля соломки 5 5    
4 Підготовка соломки до аплікації 10 2 8  
5 Фарбування соломки 5 2 3  
6 Підготовка основи для виробів із соломки 5   5  
7 Засвоєння техніки різання й наклеювання соломки 10 2 8  
8 Ознайомлення з композицією художніх творів 5 5  
9 Технологія виконання аплікації 35 5 30  
10 Оформлення готових виробів 5 1 4  
11 Аплікація виробів з рослинними сюжетами 35 5 30  
12 Аплікація виробів за тваринними мотивами 19 3 16  
13 Аплікація кораблів-парусників 20 5 15  
14 Екскурсії 5     5
15 Підсумкове заняття 5 2 3  
Усього: 170 43 122 5

Програма навчання аплікації виробів соломкою

Тема.
Зміст роботи на кожне заняття
Кількість годин Календарні строки
1 Вступ

Знайомство з гуртківцями. Умови навчання в гуртку, основні вимоги до гуртківців. Ознайомлення з планом наступних занять. Вибори активу гуртка. Розповідь-естафета про себе «Будьмо знайомі»

3  
2 Аплікація соломкою

Аплікація соломкою як різновид національного декоративно-прикладного мистецтва. Історія розвитку аплікації. Демонстрування кращих учнівських робіт. Розповідь про майстрів-флористів Рівненщини. Знайомство з книгами, посібниками з аплікації, флористики. Організація робочого місця. Ознайомлення з інструментами, обладнанням і матеріалами, що використовуються під час аплікації виробів соломкою. Правила безпечного користування інструментами й обладнанням

3  
3 Заготівля соломки

Властивості! житньої, пшеничної, вівсяної, ячмінної та інших видів соломки. Правила тривалого зберігання соломки. Нарізання соломки, очищення від вузлів, листя

5  
4 Підготовка соломки до аплікації

Відбілювання, тонування соломки. Способи перетворення трубчастої соломки на стрічки холодним та гарячим способом за допомогою праски й ножиць. Сортування і підготовка соломки до зберігання

   
5 Фарбування соломки

Види аплікації, що вимагають використання багатобарвної соломки. Послідовність фарбування соломки в різних видах барвників (анілінових, харчових, спиртових, розчинах кольорової пасти з кулькових ручок, морилкою). Правила безпечного виконання гарячого фарбування

5  
6 Підготовка основи для виробів із соломки

Різновиди картону, тканини, що використовуються для виробів із соломки. Послідовність закріплення тканин на картоні. Підготовка учнями заготовок з картону і тканини для майбутніх виробів

5  
7 Засвоєння техніки різання й наклеювання соломки

Прийоми різання соломки вздовж, упоперек волокон та під кутом до них. Правила безпечної роботи. Наклеювання соломки на тонкий папір без щілин і накладок. Підготовка «солом’яного полотна»

10  
8 Ознайомлення з композицією художніх творів

Поняття про композицію творів декоративно-прикладного мистецтва та її елементи. Взаємозв’язок між функціональним призначенням виробу, його формою і художнім оформленням. Вимоги до якості виробів. Самостійна розробка учнями сюжетів для аплікації

5  
9 Технологія виконання аплікації

Вибір сюжету, виконання ескізу. Копіювання ескізу у двох екземплярах. Нумерування деталей сюжету, розрізання ескізу на деталі. Обклеювання кожної деталі соломкою. Вирівнювання, надання об’ємної форми деталям.

Склеювання деталей на другому екземплярі ескізу. Складання композиції з готових деталей на основі з тканини, картону, закріплення композиції на тканині клеєм ПВА. Послідовність закріплення.

Виготовлення учнями декоративних панно, картин з використанням об’ємних елементів аплікації
35  
10 Оформлення готових виробів

Дерев’яні та пластикові рамки. Послідовність оформлення виробу в рамку, способи закріплення. Паспарту. Види паспарту.

Окантовка виробів соломкою, насінням рослин, шишок, орнамент із рослин
5  
11 Аплікація виробів з рослинними сюжетами

Традиційні композиції рослинного характеру в національному декоративно-прикладному мистецтві. Стилізація елементів композиції.

Особливості роботи над ескізом. Виконання учнями робіт з рослинними сюжетами
35  
12 Аплікація виробів за тваринними сюжетами

Прийоми стилізації тваринних зображень. Використання багатошарової аплікації. Виконання ескізів та виконання виробів учнями

19  
13 Аплікація корабликів-парусників

Парусники у творчості художників, письменників. Призначення парусників.

Демонстрація ілюстрацій корабликів-парусників, виробів із соломки із зображенням кораблів. Виконання ескізів. Техніка та послідовність виконання зображення кораблів-парусників на фоні моря
20  
14 Екскурсії

Екскурсії на виставки майстрів декоративно-прикладного мистецтва. Екскурсія на виставки робіт гуртківців міста та області

5  
15 Підсумкове заняття

Підготовка робіт для шкільної виставки-звіту. Обговорення творчих здобутків кожного учня за час занять аплікацією. Рекомендації щодо подальшої самостійної роботи

5  

Категорія: трудове навчання | Додав: Nicolaj
Переглядів: 55 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017