Четвер, 17.08.2017, 13:34
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » трудове навчання

Хочу вміти, хочу все робити
[ Викачати з сервера (124.0Kb) ] 27.11.2015, 16:52

Хочу вміти, хочу знати, хочу все робити

Автор: В. Максим’юк

Девіз конкурсу: «Умілі руки у народі недарма золотими звуть».

Місце проведення. Актова зала, майстерня (якщо є місце для глядачів й уболівальників).

Вступне слово вчителя.

Дорогі діти!

Нема краю красивіше
За нашу Вкраїну!
Нема кращих і будинків
За вкраїнську хату.

Все оздоблене різьбою
Власними руками:
Вікна, двері і веранди.
І дахи з ринвами.

Наші діди й прадіди
Вміли все робити.
А нам з вами заповіли
Теж всього навчитись.

Тож до конкурсу-змагання
З Богом приступайте. —
І про техніку безпеки
Ви не забувайте.

(Вчитель оголошує склад журі і починає проводити конкурсні змагання).

Конкурс № 1

Змагання між двома учасниками на кращий слюсарний виріб.

Завдання. Хто з учасників швидше, точніше і краще виготовить кутник для скріплювання рамок під стенди з жерсті, товщиною 0,8 мм згідно з поданим технічним рисунком.

(Поки учні виконують завдання, в залі лунає запис легкої музики і глядачам, і уболівальникам пропонуються такі метаграми).

Я живу, де сніг і вітер,
В крижаній морській воді.
Коли «л» на «м» зміниш, —
Стану містом я тоді.

(Тюлень — Тюмень)

З «к» течу між берегів,
Весело плескаюсь.
З «с» хоча і без зубів,
Боляче кусаюсь
.
(Ока — оса)

Я інструмент, мене ти знаєш,
У вправній столяра руці.
А «д» на «б» як поміняєш —
В мені потонеш, як в ріці.

(Долото — болото)

Невеличка тече річка,
У Дніпро впадає.
Як заміниш «р» на «л», —
По тайзі блукає.

(Рось — лось)

З «в» його у полі, в лісі,
Юний друже, стережись.
З «ш» він зовсім не страшний —
З нього що завгодно ший.

(Вовк — шовк)

Кошики плетуть із мене,
Якщо ж «л» на «к» ти зміниш, —
У город я проберусь.
Там поласувать охоче
Я капустою берусь.

(Лоза — коза)

З «б» я деревом зростаю,
З «д» на землю з хмар спадаю,
З «к» у теплий край літаю,
З «м» вагу я означаю.

(Граб — град — грак — грам)

Конкурс № 2

Конкурс домашніх завдань. Команди представляють журі по одному слюсарному виробу.

Конкурс № 3

Змагання майстрів слюсарного з’єднання.

Завдання. З’єднати два куски жерсті за допомогою заклепкового з’єднання.

(Учні виконують завдання, а в залі лунає легка музика і присутнім пропонуються такі шаради).

Назву річки й голос дужий
Якщо разом об’єднаєш,
Назву краю тоді, друже,
Ти відразу прочитаєш.

(Дон-бас)

Стояв прийменник сиротливо,
До нього літера прийшла,
І раптом річка розлилася,
В Азовське море потекла.
До неї голос приєднався,
Спинив її широку путь,
І стала область на Вкраїні,
Де чорне золото беруть.

(Донбас)

Перший склад — морська тварина,
Вигук стане другим,
А разо́м уже країна
Величезна буде.

(Кит-ай)

Два перші мої склади
У нотах пошукай.
Як слово хочеш мати —
Ще вигук додай.
Ну от і вийшло слово,
Не слово — ціла гра,
Над нею біля столу
Схилилась дітвора.

(До-мі-но)

Перше — прийменник,
Друге має корова,
Олень...
Ціле є в кожних дверей.

(По-ріг)

Перше — у нотах,
Друге — у грі.
Разом те, що мають
Усі столяри.

(До-лото)

Конкурс № 4

Вправні свердлильники.

Завдання. Хто швидше просвердлить отвір у металевій заготовці, товщина якої дорівнює 8 мм.

(Учні виконують завдання, а в залі звучить легка музика і присутнім пропонуються таку анограму).

З одним порядком слів
Великим містом буду,
Зміни його — я стану тим,
До чого прагнуть люди.

(Рим — мир)

Конкурс № 5

Знавці технічних пристроїв.

Завдання. Розповісти про призначення та будову свердлильного та гвинтового верстатів (учасники витягують картки, на яких написано, про який саме верстат їм необхідно розповісти).

Конкурс № 6

Завдання. Кожна з команд одержує картинку, на якій є загадка і кросворд. Правильна відповідь на загадку повинна поміститись, у розміщені вертикально і обведені червоним олівцем, клітини. Завдання для горизонтальних клітинок вміщені на картках. Команда, яка першою справиться із завданням, одержить три очка.

Загадка.

Я дуже спритний робітник,
Бо працювати змалку звик.
Хоч голова моя залізна,
Хвіст дерев’яний — не біда.
Як попаду в умілі руки,
Можу творити чудеса.
Рівняю я криві поверхні
І загинаю жерсті край...
Без мене слюсар — не робітник,
А як звуся — відгадай.

(Молоток)

Кросворд.

            1. M А Ш И H А  
          2. Т О К А Р      
3. Р И С У В А Л К А        
  4. Б О Р О Д О К          
        5. Д Е Т А Л Ь      
            6. О П Р А В К А
            7. К У Т H И К  

1. Пристрій, що виконує механічні рухи для перетворення енергії.

2. Професія, пов’язана з обробкою металу.

3. Інструмент для розмічання.

4. Інструмент для вирубування отворів у заготовках із тонколистового металу.

5. Виріб, виготовлений з однорідного за назвою і маркою матеріалу, без застосування складальних операцій.

6. Пристрій для гнуття металу.

7. Інструмент для вимірювання кутів.

Заключне слово вчителя.

Юні друзі, ви сьогодні
Трохи позмагались, —
І думаю, вдоволені
Від цього зостались.
Вчіться гарно все робити,
Часу не марнуйте.
І за це вас люди будуть
В селі поважати,
А роботу вашу будуть
Завжди цінувати.


Категорія: трудове навчання | Додав: Nicolaj | Теги: конкурс, Трудове навчання
Переглядів: 295 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017