Субота, 29.04.2017, 13:31
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » трудове навчання

Робота над проектом
[ Викачати з сервера (71.0Kb) ] 14.10.2015, 12:06

Робота над проектом
(урок трудового навчання у 8 класі)

Учитель: Паламар О. М.

Тема: Робота над проектом. Збір інформації,її аналіз. Створення банку ідей. Розробка ескізу точеного виробу.

Мета:

Навчальна: засвоєння знань про основні джерела інформації та технологію її пошуку; формування вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, створювати банк ідей передбачуваних об’єктів проектування, аналізувати інформацію, робити висновки.

Виховна: виховувати допитливість, наполегливість, почуття прекрасного.

Розвиваюча: розвивати творче, технічне й аналітичне мислення,уяву.

Об’єкт праці: об’єкти проектування.

Обладнання: відеопроектор.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, математика

Тип уроку: комбінований

План проведення уроку

І. Організаційна частина (2 хв)

ІІ. Актуалізація опорних знань(5 хв)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (15 хв)

ІV. Закріплення нових знань (5 хв)

V. Вступний інструктаж (3 хв)

VІ. Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж (55 хв)

VІІ. Підсумок уроку (3 хв)

VІІІ. Приведення до порядку робочих місць учнями і приміщення класу черговим (2 хв)

Хід уроку

І. Організаційна частина

  • Перевірка присутніх.
  • Визначення чергового.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учням пропонується розгадати кросворд (сітка кросворду завчасно накреслена вчителем на дошці), правильне розв’язання якого назве один із виробів що виготовляються токарним способом (слайд № 1).

          1.              
        2.                
        3.                
4.                        
      5.                  
      6.                  
        7.                


Відповіді: 1. Станина. 2. Двигун. 3. Піноль. 4. Підручник. 5. Основа. 6. Шпиндель. 7. Шків.

Назва виробу: Свічник

Фронтальне опитування.

1. Назвати технологічні пристосування до токарного верстата.

2. Різальні інструменти для токарної обробки деревини.

3. Які дії виконуються при підготовці заготовки до встановлення.

4. Назвати вид обробки деревини:

  • Обробка заготовки за допомогою наждачного паперу це — …
  • Обробка заготовки із м’якої породи деревини бруском із більш твердої деревини це — …
  • Шар матеріалу що залишається для остаточної обробки деревини це — …

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів (слайд № 2, 3)

Учитель: Ми з вами живемо в інформаційному суспільстві. Для виготовлення будь-якого проекту:виготовлення виробу, надання послуг тощо необхідна певна інформація. Збираючи та опрацьовуючи необхідну інформацію, ви вчитеся аналізувати її вибирати головне висувати гіпотези, обговорювати її в групах спілкуватися, знаходити саме ту технологію, яка знадобиться вам під час виконання проекту.



ІV. Вивчення нового матеріалу

Учитель: Ви знаєте, що створення будь-якого нового об’єкта (виробу) починається із творчого задуму. Розмірковуючи над проблемою, людина намагається віднайти найбільш удалий задум чи ідею, що допоможе розв’язати технічне протиріччя. Є багато методів створення нових об’єктів технологічної діяльності. Найбільш цікавим серед них є метод фантазування. Суть його полягає в тому, що конструктор уявляє образ виробу, який будуть виготовляти, якщо навіть конструкція виробу невідома. Цей образ переносять на папір у вигляді рисунка.

Назвіть будь-ласка професію людини, яка розробляє ескізи майбутніх виробів? До речі, цю професію мріє опанувати одна із ваших дівчаток (дизайнер, художник-конструктор).

Дизайнер (художник-конструктор) на початковій стадії проектування (ескізне проектування) застосовує свою творчу уяву, для того аби створити нову форму об’єкта. Фантазуючи, дизайнер тимчасово не враховує ті вимоги, що ставлять до виробу, і може вигадувати будь-яку форму. Однак кожну знайдену ідею потім необхідно буде проаналізувати, виділивши позитивні та негативні сторони. Зокрема, необхідно з’ясувати як даний об’єкт буде розв’язувати поставлені завдання (проблему) чи буде зручним у використанні, задовольняти встановленим вимогам. Інакше кажучи, працюючи над створенням конкретного об’єкта, дизайнер переглядає всі можливі шляхи розв’язання проблеми,що проявляється у вигляді набору образів майбутнього виробу — створення банку ідей та пропозицій. Запишіть це визначення (слайд № 4). Це можуть бути скопійовані або виконані власноруч рисунки, замальовки, ідеї у вигляді записів.

Під час роботи над проектом важливо знати, де шукати потрібну інформацію. У зв’язку з цим розрізняють такі найбільш поширені шляхи пошуку інформації (слайд № 5):

  • вивчення бібліотечного каталогу (слайд № 6);
  • за допомогою пошукових систем в Інтернеті (слайди №7, 8);


  • комунікативний — можливість отримати необхідну консультацію вчителя, фахівця тієї галузі яка є близькою до проекту (слайд №9).

Виріб який конструюють, повинен мати відповідні показники якості:

  • функціональність;
  • ергономічність;
  • технологічність (слайд № 10)

Функціональність виробу — це один із принципів конструювання, який полягає в тому що створений об’єкт повинен виконувати певні функції. Однак при цьому конструктор враховує конкретне оточення, в якому знаходиться об’єкт (слайд № 11).

Отже, не можна проектувати, об’єкт не знаючи, де він буде знаходитись (слайди № 12, 13, 14).





Ергономічність — це сукупність властивостей, які характеризують пристосованість конструкції товару до взаємодії зі споживачем (користувачем) з урахуванням фізико-біологічних особливостей людини (слайд № 15).

Головною вимогою ергономіки до будь-якого об’єкта є зручність цього виробу для користування людиною (слайди № 16, 17, 18).





Технологічним вважають такий виріб, який розроблений із максимальним використанням уже існуючих типових вузлів, з’єднань, деталей тощо (слайди № 19, 20, 21, 22). До технологічності відносять також можливість використання найменшої кількості матеріалів та відносної простоти у виготовленні об’єкта.







V. Закріплення нових знань

1. Із чого починається створення будь-якого нового об’єкта(виробу).

2. В чому полягає суть методу фантазування при створенні нового об’єкта.

3. Назвіть основні джерела інформації.

VI. Практична робота.

Учитель: А зараз переходимо до виконання практичної роботи.

Вступний інструктаж.

Виконання практичної роботи передбачає: (слайд № 23)

  • пошук необхідної зразків-аналогів у мережі Інтернет;
  • створення банку ідей передбачуваних об’єктів проектування;
  • створення ескізу точеного виробу на основі двох заданих (слайд № 24).

VІ. Самостійна робота учнів та поточний інструктаж вчителя.

VІIІ. Закінчення підведення підсумків виставлення оцінок.


Категорія: трудове навчання | Додав: Nicolaj
Переглядів: 318 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017