Четвер, 13.12.2018, 19:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » укрмова та л-ра

Ігри при вивченні літератури
[ Викачати з сервера (40.5 Kb) ] 03.11.2018, 18:45

Інтелектуальні ігри при вивченні літератури

Інтелектуальні ігри розвивають творчість учня, прищеплюють почуття прекрасного, створюють атмосферу пошуку, індивідуального моделювання майбутнього, власного «Я».

Творчість окреслює дітей, відкриває великі можливості для самовизначення; сприяє розвитку здібностей учнів; передбачає можливість вільно визначати свої позиції щодо обрання духовних цінностей; робити самостійні висновки.

Після прочитання художніх творів, опрацювання певного хронологічного розділу учням можна запропонувати залікову роботу, одним із питань якої є складання віршів про улюблений літературний твір або образ. Наприклад:

Не плакала, а весело сміялась,
Не бідувала, більше посміхалась,
Не занепала духом, а любила,
І щастя своє здобути хотіла.

Традиції народу зберігала,
Але ж у таємниці їх тримала.
Визволяла вкраїнців полонених,
Втекти допомогла зі стін тюремних.

Хотіла вирватись сама на волю,
Але про бранців піклувалась долю.
Біль у серці намагалася вгамувати,
І край свій не хотіла забувати.

У позакласній роботі з української мови та літератури цікавими для учнів є інтелектуальні ігри «Слабка ланка», «Крісло», «Еврика».

Наведемо, як приклад, хід гри «Еврика», що відбувалася між командами 7-х класів.

І. КОНКУРС — ПРЕДСТАВЛЕННЯ КОМАНД (емблема + девіз).

ІІ КОНКУРС — РОЗМИНКА «ОДНИМ СЛОВОМ».

Кожній команді дається серія тлумачень слів (10). Наприклад, старовинне слово, що вийшло з ужитку (архаїзм), особа, яка виголошує промову (оратор) тощо.

ІІІ. КОНКУРС «КАРТИНА, ЯКА ГОВОРИТЬ».

Командирам даються картини, на яких зображені або звичаї українського народу, або атрибути національних свят. Один із учасників команди після обговорення повинен розповісти все, що він знає про свято або звичаї, які зображені на картині.

IV. КОНКУРС ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА «ЩО ГОВОРИТЬ МОЄ СЕРЦЕ — ЦЕ ІНША РІЧ» (на матеріалі прочитаного твору І. Франка «Захар Беркут»).

Підготувати промову-монолог від імені Захара Беркута, тема якої випливає із назви промови.

V. КОНКУРС «ЛАБОРАТОРНА РОБОТА». Я — письменник (прозаїк чи лірик).

Колективно скласти ліричний або прозовий твір, який починався б словами «Пролісок пробив листок торішній...»

VI. КОНКУРС «ВИБЕРИ РУБРИКУ» («Мовознавство», «Літературознавство»).

Орієнтовні питання таких рубрик:

Літературознавство

1. Вилучіть із переліку не псевдонім:

Леся Українка, Павло Граб, Кобзар, Нечуй-Левицький.

2. Хто із письменників помер на чужині?

І. Нечуй-Левицький, І. Франко, П. Грабовський, М. Коцюбинський.

З. Хто доводився родичем Лесі Українці?

І. Франко, М. Драгоманов, М. Павлик.

4. Де хотів загинути Роберт Брюс після поразки у повстанні (за твором Лесі Українки):

в Англії, в Палестині, в Індії, в Шотландії?

Мовознавство

1. Крилатий вислів «Геростратова слава» означає:

а) щось прекрасне, гідне найвищого подиву;
б) щось другорядне;
в) щось таємниче;
г) щось ганебне.

2. Омоніми «кілька» означають ...

3. Омонім «лев» означає ...

4. Який вказівний займенник треба повторити двічі, щоб він став шкідливою комахою?

Підведення підсумків гри

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Конкурс знавців творчості Т. Шевченка
Найкращий читач 5 класу
Конкурс ерудитів


Категорія: укрмова та л-ра | Додав: Nicolaj
Переглядів: 22 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2018