Вівторок, 28.03.2017, 10:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Кунцівська школа    
ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » укрмова та л-ра

Країна знань
[ Викачати з сервера (58.0Kb) ] 01.02.2016, 19:48

Країна знань
(відгадай твір або героя)

Автор: Т.А. Бронзенко

Мета. Розвивати в учнів уміння за цитатою з тексту відгадати назву твору або героя. З’ясувати рівень засвоєння дітьми матеріалу з теорії літератури. Розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, акторські здібності дітей. Прищеплювати любов до літератури.

Обладнання. Конверти із завданнями, жетони з номерами для визначення команд.

За допомогою жетонів, на зворотному боці яких написані цифри 1 або 2, клас ділиться на дві команди. Потім учасники займають свої місця. Кожна команда повинна обрати капітана та придумати назву, пов’язану з літературою.

Нижче наводиться орієнтовні запитання для турніру. Їхній зміст підбирається вчителем залежно від класу та навчальної програми.

«Упізнайте письменника»
(Максимальна кількість балів — 11)

Запитання для І команди

  1. Цей письменник є автором відомого романсу «Очи чёрные». (Є. Гребінка)
  2. Він був кріпаком пана Енгельгардта. (Т. Шевченко)
  3. Його справжнє прізвище — Тобілевич. (І. Карпенко-Карий)
  4. Із 6-го класу він почав збирати свою бібліотеку й за три роки заповнив велику шафу книгами європейських класиків. (І. Франко)
  5. Автор вірша «Досвітні огні». (Леся Українка)
  6. Цей письменник знав 9 мов. Почерк мав дуже гарний і виразний. Похований у Чернігові на Болдиній горі. (М. Коцюбинський)
  7. Перша збірка поета мала назву «Сонячні кларнети». (П. Тичина)
  8. Його справжнє прізвище — Кандиба. Перша збірка поезій мала назву «З журбою радість обнялась». (О. Олесь)
  9. Автор роману «Фірман султана». (В. Малик)
  10. Його перу належить збірка «Сибірські новели», у якій розповідається про життя за колючим дротом. (Б. Антоненко-Давидович)
  11. Справжнє прізвище письменника — JIoзов’ягін. (І. Багряний)

Запитання для II команди

  1. Цей письменник народився на Полтавщині, навчався в Ніжинській гімназії, а помер у Чернігові й був похований у Троїцькому монастирі. (Л. Глібов)
  2. Автор співомовок. (С. Руданський)
  3. Перші свої вірші він підписував псевдонімом Джеджалик. (І. Франко)
  4. Автор 4-томного «Словника української мови». (Б. Грінченко)
  5. Цей письменник своїм учителем вважав І. Франка. Він один із перших у країні звернувся до складного явища європейського модернізму та французького символізму зокрема. Його творчість довгі роки була заборонена. 1934 року він був засуджений і відбував покарання на Соловках, а невдовзі був розстріляний. (Микола Вороний)
  6. Батьківщина письменника — село Піски на Чернігівщині. (П. Тичина)
  7. Цього письменника було засуджено на 10 років концтаборів ГУЛАГу та приречено на довічне заслання в Красноярський край. (Б. Антоненко-Давидович)
  8. Справжнє прізвище письменника — Сиченко. (В. Малик)
  9. Він є автором відомої пісні «Рідна мати моя...». (А. Малишко)
  10. За його сценаріями на кіностудії імені О. Довженка поставлено фільми «Ракети не мають злетіти», «Перевірено, мін немає», «Лаври». (П. Загребельний)
  11. Хто з письменників писав: «Якби було краще жити, я б віршів не писав, а робив би коло землі...». (В. Стус)

«Упізнайте твір»
(Максимальна кількість балів — 6)

Запитання для І команди

  1. Той дурень, хто дурним іде панам служити,
    А більший дурень, хто їм дума угодити!

    (П. Гулак-Артемовський. «Пан та Собака»)
  2. Реве гарматами Скутара,
    Ревуть, лютують вороги;
    Козацтво преться без ваги —
    І покотились яничари.

    (Т. Шевченко. «Гамалія»)
  3. На світі є такі пани:
    Без діла сотні всюди сують,
    А за недогарок вони
    Людей і лають, і мордують.

    (Л. Глібов. «Мірошник»)
  4. Отак ми всі йдемо, в одну громаду скуті
    Святою думкою, а молоти в руках.

    (І. Франко. «Каменярі»)
  5. Відчай додав йому сили. Він розумів, що втрачати нічого, — чи так чи інакше — кінець! Тож єдиним його помислом було прихопити на той світ із собою і свого лютого ворога — запорожця, якого не без підстав вважав винуватцем усіх своїх незгод і нещасть. (В. Малик. «Побоїще в Січі»)
  6. Той божевільний, той маніяк вистрибнув... Так, вистрибнув на ходу поїзда. Стрибнув у певну смерть, але не здався. (І. Багряний. «Тигролови»)

Запитання для ІI команди

  1. Цей твір має присвяту «Пам’яті Т. Шевченка». (В. Самійленко. «Українська мова»)
  2. До тебе, моя річенько,
    Ще вернеться весна;
    А молодість... не вернеться —
    Не вернеться вона!

    (JI. Глібов. «Журба»)
  3. Заспівай ти йому пісню
    Нашу рідну, половецьку,
    Про життя привільне наше,
    Нашу вдачу молодецьку.

    (М. Вороний. «Євшан-зілля»)
  4. Розпитуватись у людей не важився, щоб, бува, не насміялися, а надумав собі так, що піду до тіятру. (Б. Грінченко. «Сам собі пан»)
  5. Бійцю полегшало, він міг
    Вже підвестися на поріг,
    Картоплю, зварену в «мундирах»,
    Вже їв, як є, в розмовах щирих
    Летів, як птиця, в даль доріг.

    (А. Малишко. «Прометей»)
  6. Давайте складемо казку, де не буде ні баби-яги, ні змія з дев’ятьма головами. Хай це буде казка про щастя. (Є. Гуцало. «Хто ти?»)

«Упізнайте героя»
(Максимальна кількість балів — 6)

Запитання для І команди

  1. Живу у горницях, на килимах качаюсь,
    Жартуючи на сміх;
    Частенько з панночками граюсь
    І лащуся до них.

    (Цуцик із байки П. Гулака-Артемовського «Пан та Собака»)
  2. Ви скажіть свому зухвальцю,
    Що тепер настав день суду,
    Що терпів його я довго,
    Але більш терпіть не буду.

    (Бертольдо з поеми Лесі Українки «Давня казка»)
  3. Кожен кущик, горбок, долинка, кожна стежка — все це було йому знайоме, промовляло до його. Тут, у товаристві однолітків-пастушків, заводив він безконечні грища. Тут він пас панську худобу. (Остап з оповідання М. Коцюбинського «Дорогою ціною»)
  4. Бодай же, доню, добра не було, як ти так образувалася в тому городі». (Мати Зіньки з оповідання Б. Антоненка Давидовича «Слово матері»j
  5. Дівчина була вогнисто-руда, й коси її роз димались хвилями тугого полум’я. Під тих полум’ям світилось чистою білизною напрочуд вродливе обличчя, на якому особливо вирізнялись брови та очі — глибокі й блакитні. (Галя-старша із оповідання Є. Гуцала «Хто ти?»)
  6. Ліпше вмерти біжучи, ніж жити гниючи! (І. Багряний. «Тигролови»)

Запитання для IІ команди

  1. Ви скажіте свому пану,
    Що заплати не бажаю,
    Бо коли я що дарую,
    То назад не одбираю.

    (Поет із поеми Лесі Українки «Давня казка»)
  2. То ти, а то коняка... ти собі робиш, а коняка тобі. Та й знову — робота до роботи не приходиться. (Герасим Калитка із п’єси І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»)
  3. Довгі пасма чорних кіс, мов мертві гадюки, тихо зсувались по плечах додолу і лягали на землі дивними покосами. (Соломія з оповідання М. Коцюбинського «Дорогою ціною»)
  4. Бонжур, мамаша! Как вы поживаете? Что нового и всё такое прочее. (Іван Сметана із оповідання Б. Антоненка-Давидовича «Слово матері»)
  5. Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею. (Остап із оповідання M. Коцюбинського «Дорогою ціною»)
  6. Пережила втрату матері, яку чотири роки тому схопила орда так само, як заполонила тепер її саму, безслідно зник для неї нещасний батько в палаючому Рогатині, пережила власну смерть чи якусь подобу смерті, щоб тепер воскреснути. (Настя Лісовська з роману П. Загребельного «Роксолана»)

«Рекламний ролик»
(Максимальна кількість балів — 10)

Скласти рекламний ролик до п’єси І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» (завдання для обох команд).

«Пантоміма»
(Максимальна кількість балів — 10)

Кожна команда отримує конверт із завданням: за допомогою пантоміми представити твір.

Для І команди: байка П. Гулака-Артемовського «Пан та Собака».

Для II команди: співомовка С. Руданського «Понизив».


Категорія: укрмова та л-ра | Додав: Nicolaj
Переглядів: 125 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Реклама

Copyright Кунцівська ЗОШ I-III ступенів © 2017